Steeroids Gusset.

Teknisk relateret snak
(udmeldt) C3

Steeroids Gusset.

Indlægaf (udmeldt) C3 » 31. maj 2008, 17:36

Jeg så en i sidste uge der var knækket og nu svejset. Så jeg blev lidt nervøs. Jeg tog min af idag, og der var ikke tegn på træthed. Men den fik alligevel et par forstærkninger. Et af problemer er tilsyneladende at mellemlægspladen der vender op mod vangen ikke er fuldsvejst, så den havde åbnet sig lidt. Desuden fik den to vinkeljern. Når jeg får malet og monteret hører I om det hjalp på flexeriet.

Jeg kender en der kan lave en produktion af dem i 5 mm plade. Sig til hvis det har interesse. Jeg gætter på 500.- i pulverlakeret udgave. Men det er kun en foreløbig pris. 

C3

Pladerne har åbnet sig her.

(udmeldt) C3

Re: Steeroids Gusset.

Indlægaf (udmeldt) C3 » 1. jun 2008, 20:49

Beslagene er lidt spinkle ja, men ligefrem junk er lidt overdrevet at kalde dem. Husk at tandstangen sidder i gummi - det er gummiet der er skyld i det meste flex. 

Vi studerede mit styretøj på Gisselfeld. Det forstærkede beslag bevæger sig ikke. Men tandstangen flytter sig vel en cm eller så, dette er på grund af gummiophængene. Og der var desuden noget flex i støttelejets beslag. Dette vil jeg få lavet i 5 mm plade hvis ellers der er plads.

Originale styrehuse flytter sig også en del - her er det rammen der flexer.

C3

Brugeravatar
Allan#373
Geografisk sted: Thisted

Indlægaf Allan#373 » 1. jun 2008, 22:53

Fik ';Grønærten'; hjem for godt en uge siden, den har alskens moderne tant og fjas. Monoleaf Springs både for og bag, endda fuld justerbar, og Steroid tandstang!!
Jeg har da 2 cm. ratslør målt på ratkransen, på grund af dårlige kardanled og et usselt lejeophæng!!
Det er efter min mening ikke en skid bedre end ';Guldkareten'; med gammelt styrehus, som måske endda kunne justeres bedre.
Det var bare min mening om Steroid tandstang.

Allan

"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Allan#271

Indlægaf Allan#271 » 1. jun 2008, 23:17

Hej Allan

Tillykke med ';grønærten '; Hvilken årgang er det ?

Brugeravatar
Allan#373
Geografisk sted: Thisted

Indlægaf Allan#373 » 3. jun 2008, 00:04

Som nummerpladen siger AWSOM 74

Rammeløftet, powder coated ramme, komplet ny undervogn, flot kabine, og motor og 4 trins auto+LT1 motor fra en C4 1994. Det er fadme en fræk karet.
Allan

"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Claes

Indlægaf Claes » 3. jun 2008, 15:33

Fed bil den grønne 1974ér

Jeg har set den på CorvetteHunter for nogle år siden???

Jeg var helt vild med den da.

Sjovt at du har fået den!

Er den ligeså lækker IRL, som den så ud på billederne??

Mvh. Claes

Tilbage til "Generelt teknisk forum"