Hjælp - montering af side-blinklys på C3 69

Teknisk relateret snak
Brugeravatar
Anders #258
Geografisk sted: Skælskør

Hjælp - montering af side-blinklys på C3 69

Indlægaf Anders #258 » 29. apr 2008, 23:00

Så er det lige ved at vetten er klar til at blive fremvist for den forhåbetlig tilfredse synsmand...- har dog en udfordring med at få tilsluttet de midlertidige blinklys, der er sat i gællerne.

Min tanke var at tage strøm til blinklysene ude i positionslygterne, hvor der er 3 ledninger (mørk blå = konstant lys, lys blå = blinklys, lys gul = stel). For at undgå at lave midlertidige samlinger i det originale ledningsnet, har jeg skilt det lille vandtætte stik ad, og lavet et stykke på ca. 10 cm. at sætte imellem - dvs. bare forlænget ledningsnettet lidt. 

Så ville jeg lige teste, at der er gennemgang i ledningerne, så jeg tændte for lyset....- og sikringen til baglys, sidemarkering og positionslys sprang 

Hvad går der galt?

Jeg havde tænkt mig at koble de nye blinklys på dén ledning ude ved positionslysene, der giver strøm når blinket aktiveres, og så finde stel et egnet sted i nærheden af blinklyset.

Er det den korrekte måde at gøre det på?

Håber på hurtige svar, så den komme afsted 

Mvh. Anders

Roald #606

Re: Hjælp - montering af side-blinklys på C3 69

Indlægaf Roald #606 » 29. apr 2008, 23:42

jeg gjorde det samme. Købte 2 scooter LED blink til 49,95, koblede dem på i den der sammenkobling, kørte til syn og smed dem ud bagefter. Jeg havde ingen problemer med sprungne sikringer?

Korrekt måde, sikkert ikke. Men det gik dælme nemt...

Nils-C3

Re: Hjælp - montering af side-blinklys på C3 69

Indlægaf Nils-C3 » 30. apr 2008, 00:09

Hej Anders,
Vi skal også snart have synet vor 73ér cabrio.
Så for ikke at møde op til syn ,for at blive kasseret med det samme, kørte jeg hen til et synssted, som jeg tilfældigt kom forbi, og forelagde de problemer jeg ikke var sikker på; bl. a. sideblink.
På vor 73ér er der i de forreste sidemarkeringslygter både konstant gult sidelys, samt gult sideblink, jeg spurgte om dét kunne godkendes.
Svaret var, at der faktisk ér biler, som er EU godkendt uden sideblink, så han ville føle sig lidt dum ved at forlange, at der skulle  ';bores'; for at montere sideblink, så han ville godkende det.
Han ville også godkende de røde blinklys bagpå,  samt vore 2 - punktseler ( de bliver dog skiftet ved en senere lejlighed ).
Til gængæld ville han forlange en dB måling, hvis der ikke var originalt udstødningssystem på bilen, samt dokumentation for bilens vægt. 
Herefter har jeg besluttet mig for at køre helt til Holbæk (Kviksyn), for at få synet bilen.
Hilsen,
Nils.

Tilbage til "Generelt teknisk forum"