interiør 'gums'

Alm. snak
erik1303

interiør 'gums'

Indlægaf erik1303 » 12. apr 2008, 23:33

Jeg vil da lige høre her på forummet, om der er nogle der har en god erfaring med vedligeholdelse af læderindtræk.
Vi (læs konen) har altid været til lyse indtræk og ikke de mørke der jo er mægtig praktiske, men ikke særlig elegante.
Vi har et helt nyt beige indtræk, og har allerede set ';tidens tand'; påvirke det, så er det det gamle trick med sæbespåner ??, eller er der et andet vidundermiddel, så det kan holdes nogenlunde pænt.
Vi ses derude
Erik

Skallerup#232

Re: interiør 'gums'

Indlægaf Skallerup#232 » 13. apr 2008, 12:38

Hejsa Erik

Sæbespåner kan sagtens bruges det skal være en fed blanding. Jeg har dog købt noget der hedder Tip-Top læder-balsam det er kanont godt. Det går ind og trækker læderets farve frem og gør det smidigt igen derudover imprægnerer det mod vand.
Det er utroligt nemt at bruge først tager man noget af deres Tip-Top Rensesæbe og tørre læderet ind og venter 1-2min og derefter tager man noget af læderbalsamen og smører sæderne læderet ind, 2 min efter kan du sidde idem.

Nu skal det siges det ikke noget jeg sælger eller får procenter på synes bare produket er perfekt.

Tip-Top Læderbalsam
Lysgårdvej 19, Skelhøje 7470 Karup J
Tlf. 86661505
Mobil. 21454275

så er det noget du har lyst til at prøve så kan du evt ringe til dem og bestille lidt. Jeg synes priserne er helt OK men selvfølgelig er det billigere med sæbespåner.

Venlig Hilsen
Rasmus

Gæst

Re: interiør 'gums'

Indlægaf Gæst » 13. apr 2008, 14:10

Prøv kontakt Wengbergs Møbler i Glumsø(ligger mellem Næstved og Ringsted).
Vi har købt nogle møbler i hvidt læder som med årene er blevet for kedelige til at sæbespåner kan gøre dem pæne.
Vi har så fået noget rensemiddel og læderfarve som man dupper på og møblerne er uden at overdrive blevet som nye.
Farven får møbelhandleren Mixet/blandet i vejle, lige efter farven på ens læder.Møblerne kommer ikke til at stå som kunstige eller blanke men naturlige i farven.Det var måske en mulighed.

Mvh Jørn/841

Tilbage til "Generelt forum"