Corvette ZR1

Alm. snak
david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re:Corvette ZR1

Indlægaf david » 22. mar 2008, 22:20

Så speciel er den heller ikke enhver mekaniker med lidt kendskab til overliggende knastaksler skulle være på hjemmebane, men jeg ville putte en bigblock i, den vejer mindre end LT5 og ZR1 karrossen/bagtøj mv. er bygget til at holde til en del mere end en standard C4'er, det var vist derfor de aldrig kom i cabriolet.

LasseG436
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. aug 2006, 00:47

Re:Corvette ZR1

Indlægaf LasseG436 » 23. mar 2008, 00:30

David og Lars

Nu regner jeg ikke lige med at det bliver nødvendigt at hovedrenovere eller skifte motor på en bil der har kørt 2100 miles


Lars #510
Indlæg: 0
Tilmeldt: 11. apr 2004, 19:17

Re:Corvette ZR1

Indlægaf Lars #510 » 23. mar 2008, 01:59

Det er noget vrøvl.



ZR1 har samme 3,45:1 bagtøj som alle andre manuel C4 ZF-6 gear biler (89-96)



ZR1 har samme ZF S6-40 gearkasse som alle andre 6 speed C4, på nær en lidt anderledes input aksel. (en modifikation der koster ca. 500 dollars). ';Blue tag'; gearkasser går fra 90-93 og ';black tag'; fra 93-95 også som på en std. C4.



ZR1 har samme bremser som var standard på alle andre C4 med eks. vis sportsundervogn fra 88-95 (Z51,J55,Z07 osv) og som blev standard i 96. I øvrigt nogle temmelig underdimensionerede bremser, specielt set i forhold til ydelse.



ZR1 har samme undervogn som øvrige C4 fra 90-95, knuckles, A-arme, control arms -ALLES. 

Krængnings stabilaisator er 30mm front og 24mm bag, som også kunne fås på almindelig C4 med eksempelvis Z51 eller Z07 option.



ZR1 har en i alt 3'; bredere bagende, der giver plads til 11'; bag fælg. Der er udelukkende tale om ændrede paneler fra midt på døren og bagud! Undervognen er udelukkende gjort bredere med 11'; fælg vs 9.5'; std og en ændret offset. På Grand Sport valgte man en billigere løsning på samme problem, og udbyggede skrærmene med flares i stedet.


/Lars #510

Lars #510
Indlæg: 0
Tilmeldt: 11. apr 2004, 19:17

Re: Corvette ZR1

Indlægaf Lars #510 » 23. mar 2008, 02:02

Fedt fedt! Tillykke med den Lasse

Jes # 454
Indlæg: 0
Tilmeldt: 25. feb 2006, 16:38

Re: Corvette ZR1

Indlægaf Jes # 454 » 23. mar 2008, 22:05

Hej Lasse. Fra et US blad ';Corvette Milestones'; i en oversigt Corvette Value Guide skriver de flg om ZR1:     The ZR1 of 1990-95 marked Corvette's return to ultra high performance. The DOHC 32-valve V8 makes these cars very special for collectors. prices will never be low on these exotics, but supplies are good so now is a fine time to find a premium example.   Så det ser da ikke helt dum ud det du har gjort.  mvh Jes

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Re: Corvette ZR1

Indlægaf (udmeldt) C3 » 24. mar 2008, 00:26

Hej Lasse, her er lidt mere ZR1 læsestof.

http://www.ultimatecarpage.com/car/1091/Chevrolet-Corvette-C4-ZR1.html


Det lader iøvrigt til at den BLEV bygget fra 1989.

4 knastaksler - herligt....

C3

(udmeldt) Lars Hastrup
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. aug 2007, 12:19

Re: Corvette ZR1

Indlægaf (udmeldt) Lars Hastrup » 24. mar 2008, 08:46

Hej Jan

Ja, den BLEV måske bygget i 1989 men :

http://www.zr1netregistry.com/Firstzr1.htm

Vi ses

Lars



(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Re: Corvette ZR1

Indlægaf (udmeldt) C3 » 24. mar 2008, 11:21

Her er a propos en præsentation af 2009 ZR1

http://www.chevrolet.com/corvette/zr1/

Og hvordan skelner man så de 2?

http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Corvette#ZR-1_.281990-1995.29

Åbenbart ved at den gamle hedder ZR-1 og den nye ZR1

Kan overskriften til denne tråd rettes?

C3


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster