Min Vette 78´er er/var forsikret ved Thisted, men da den har fået lagt en ny/større motor i, vil de nu ikke forsikre den.
Ev...
Så nu skal jeg ud og finde en anden forsikring til den.
Kender i andre selskaber der tager veteran forsikringer ind ?
Eller skal jeg bide i det sure æble og tage en "alm" forsikring, som så er en x 4 af prisen ?
Nogen gode ideer eller råd ?
MVH
Martin Lund Hansen
Vetaren Forsikring ?
- Anders #258
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 21. jul 2004, 10:28
- Geografisk sted: Skælskør
Mange benytter ETU-forsikring, der gerne
Mange benytter ETU-forsikring, der gerne vil forsikre bilen selvom den ikke er original. Hvis motoren ikke er original/tidstypisk ville jeg være forsigtig med en normal veteranforsikring. I tilfælde af et uheld, kan selskabet nægte at udbetale under henvisning til at bilen ikke er original.
http://www.club-corvette.dk/forums/showthread.php?t=39275&p=56708#post56708 Se denne tråd specielt indlæg
http://www.club-corvette.dk/forums/showthread.php?t=39275&p=56708#post56708
Se denne tråd specielt indlæg # 8
Allan
og så er der lige kommet indkaldelse til 40 års syn. :fek:
Se denne tråd specielt indlæg # 8
Allan
og så er der lige kommet indkaldelse til 40 års syn. :fek:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Jeg prøver at tage fat
Jeg prøver at tage fat i ETA og ser hvad de kan :)
Du kan også prøve Alm.
Du kan også prøve Alm. Brands Veteranforsikring
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 9. jun 2011, 10:36
Efter den seneste tids skriverier
Efter den seneste tids skriverier om forsikringsdækning, hvis bilen ikke er helt originalt, kontaktede jeg mit forsikringsselskab Alm Brand for at høre nærmere.
Vi aftalte at jeg sendte nye billeder, af bilen udvendigt og indvendigt samt motorrum. Det er især mit motorrum som jeg har fået shinet en hel del om, og som ikke fremstår originalt.
Jeg fik hurtigt svar retur, og jeg har ingen problemer med fortsat at være forsikret, og til samme pris som tidligere. Det eneste forbehold var i forsikringen er mine nye alu fælge og dæk, som ikke er dækket. Alt i alt en fin behandling hos Alm Brand.
Jeg kan kun anbefale at få rene linier med sit forsikringsselskab, da det er for sent når man evt. får behov for dem.
Gert
Vi aftalte at jeg sendte nye billeder, af bilen udvendigt og indvendigt samt motorrum. Det er især mit motorrum som jeg har fået shinet en hel del om, og som ikke fremstår originalt.
Jeg fik hurtigt svar retur, og jeg har ingen problemer med fortsat at være forsikret, og til samme pris som tidligere. Det eneste forbehold var i forsikringen er mine nye alu fælge og dæk, som ikke er dækket. Alt i alt en fin behandling hos Alm Brand.
Jeg kan kun anbefale at få rene linier med sit forsikringsselskab, da det er for sent når man evt. får behov for dem.
Gert
Dejligt at høre du har
Dejligt at høre du har haft gode erfaringer med Alm. Brand som jeg var ansat hos i 12 år. :yo: Da jeg netop er indtrådt i bestyrelsen for ETU Forsikring, mener jeg imidlertid også at de er en oplagt mulighed!:iagree: :thumbs:
Hermed også en lille kommentar
Hermed også en lille kommentar til spørgsmålet om forsikring af en original veteranbil eller en "næsten" original veteranbil.
På baggrund af de seneste skriverier om forsikringen dækker, besluttede jeg at skrive til min forsikring vedlagt 5 sider med ændringer/extraudstyr, som min Corvette ikke var udstyret med, da den forlod fabrikken i 1971: Se nedenfor.
Svaret jeg fik fra forsikringen var, at min bil ikke kunne forsikres som en original veteranbil, men jeg kunne forsikres som uoriginal veteranbil for lidt mere i årlig præmie.
Derefter kontaktede jeg forsikringsselskabet for at høre, hvilke ændringer jeg skulle lave, for at jeg fortsat kunne være forsikret som original veteranbil. De svarede at det kunne jeg godt glemme, idet i mit tilfælde var det en næsten håbløs opgave.
Moralen må være det, som Tommy også tidligere har fremhævet: at når forsikringsselskabet skriver original stand, så betyder det den stand bilen havde 1 min efter den forlod bilfabrikken punktum.!
I min situation betød det at jeg siden 1996 har kørt rundt med en forsikring på Corvetten, som i sidste instans i tilfælde af en totalskade ville betyde at jeg fik 0,- kr i erstatning. Den situation var måske værd at vurdere.
mvh lolk
KLIK PÅ DET ØNSKEDE A-4 ARK, OG DET ÅBNER I FULD STØRRELSE i pdf format.
http://club-corvette.dk/forums/cal_pdf/2014-06-23-interior.pdf
http://club-corvette.dk/forums/cal_pdf/2014-06-23-karosseri.pdf
http://club-corvette.dk/forums/cal_pdf/2014-06-23-motor.pdf
På baggrund af de seneste skriverier om forsikringen dækker, besluttede jeg at skrive til min forsikring vedlagt 5 sider med ændringer/extraudstyr, som min Corvette ikke var udstyret med, da den forlod fabrikken i 1971: Se nedenfor.
Svaret jeg fik fra forsikringen var, at min bil ikke kunne forsikres som en original veteranbil, men jeg kunne forsikres som uoriginal veteranbil for lidt mere i årlig præmie.
Derefter kontaktede jeg forsikringsselskabet for at høre, hvilke ændringer jeg skulle lave, for at jeg fortsat kunne være forsikret som original veteranbil. De svarede at det kunne jeg godt glemme, idet i mit tilfælde var det en næsten håbløs opgave.
Moralen må være det, som Tommy også tidligere har fremhævet: at når forsikringsselskabet skriver original stand, så betyder det den stand bilen havde 1 min efter den forlod bilfabrikken punktum.!
I min situation betød det at jeg siden 1996 har kørt rundt med en forsikring på Corvetten, som i sidste instans i tilfælde af en totalskade ville betyde at jeg fik 0,- kr i erstatning. Den situation var måske værd at vurdere.
mvh lolk
KLIK PÅ DET ØNSKEDE A-4 ARK, OG DET ÅBNER I FULD STØRRELSE i pdf format.

http://club-corvette.dk/forums/cal_pdf/2014-06-23-interior.pdf

http://club-corvette.dk/forums/cal_pdf/2014-06-23-karosseri.pdf

http://club-corvette.dk/forums/cal_pdf/2014-06-23-motor.pdf

Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 0 gæster