Værdifastansættelse - hvor lang behandlingstid?

Alm. snak
Anni

Værdifastansættelse - hvor lang behandlingstid?

Indlægaf Anni » 28. dec 2013, 09:20

Hej
Er der nogen af jer, der har erfaring med, hvor lang tid det tager at få behandlet ansøgning om værdifastansættelse i motorregisteret?

Med hilsner
Anni
If you've never driven a Corvette, you just don't understand....

Frank1228

Hej Anni Jeg fik min C5

Indlægaf Frank1228 » 28. dec 2013, 12:02

Hej Anni
Jeg fik min C5 afgiftsbehandlet på knap 4 uger i foråret 2013.
En flink dame ringede og fortalte mig beløbet, og efter en uge fik jeg brev fra hende med afgørelsen.
Der er ikke nogen mulighed for en lille forhandling, fordi nyere Corvetters afgifter stort set ligger fast.
Jeg havde selv udregnet min forventede afgift på SKAT hjemmeside, og afgørelsen fra SKAT var 5000 kr. lavere.

Vettehilsen fra Frank1228

Anni

Hej Frank mange tak for dit

Indlægaf Anni » 28. dec 2013, 14:06

Hej Frank
mange tak for dit svar, nu har vi noget at arbejde videre med.
Mange hilsner
Anni
If you've never driven a Corvette, you just don't understand....

Bakerguf

værdifastsættelse??

Indlægaf Bakerguf » 28. dec 2013, 18:15

Hej Frank

Jeg er bare lidt nysgerrig, hvad blev afgiften på din bil??

Jeg har kikket på dem, der i forvejen står på skat's hjemme side og
sjovt nok er de alle vuderet i 2013 ????

Jeg har en 1997 coupe med 44000km på tælleren der står og venter på sommeren:-)
så jeg ville jo gerne have nogle pejle mærker.

Hvad satte du din salgspris til ved udregning?

Skulle være nogle der har nogle retningsgivende tal, må de gerne komme frem i lyset med dem!

Godt nytår !

Hilsen Bo Bager

Brugeravatar
Allan#373
Geografisk sted: Thisted

Jeg har lige været inde

Indlægaf Allan#373 » 28. dec 2013, 19:37

Jeg har lige været inde og finde SKATs liste over C5, der er afgiftet i år.
Men jeg fatter det ikke. En 1999 varierer fra 169985,- til 245260,- i afgift??
Den billige er naturligvis leasing, den dyre (privat)import.
Listen kan ses her:
https://motorregister.skat.dk/dmr-front/appmanager/skat/dmr?_nfpb=true&_windowLabel=kerne_vis_koeretoej_vurdering&kerne_vis_koeretoej_vurdering_actionOverride=%2Fdk%2Fskat%2Fdmr%2Ffront%2Fportlets%2Fregistreringsafgift%2FvisKoeretoejVurdering%2FupdateVurdering&_pageLabel=vis_koeretoejsvurderinger

Lige inden jeg solgte Smølfen 2004 CE, fik jeg et leasingtilbud fra Global der hed:
Handelspris 410000,- Købspris 199000,- dvs. afgift estimerede de til 211000,- og de plejer at få ret!Jeg fatter ikke systemet.

Godt nytår
Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Bakerguf

Nej !! når man ser

Indlægaf Bakerguf » 28. dec 2013, 23:09

Nej !! når man ser på listen med C 5, er der 9 biler , 8 stk er leasing, 1 stk privat afgift og som du skriver "de er alle fra i år???

Mon der er nogen fra skat, der vil forklare det , hvis man ringer !?!, eller får man at vide man kan skrive og spørge.

Så håber de nok man glemmer det. Hold k?. det er et dårligt system!!!!!:-(

"Bedre" Nytår

Bo.

Frank1228

Hej Bo Jeg har selv importeret

Indlægaf Frank1228 » 29. dec 2013, 16:27

Hej Bo
Jeg har selv importeret min C5 fra Tyskland. Den er oprindelig solgt i Dortmund som en EU model, og er altså ikke ombygget til EU forhold.
Jeg havde beregnet en afgift på 216.000 kr. På SKAT hjemmeside, og fik en regning på 211.000 kr. Så måske er det min bil du ser inde på hjemmesiden.
Jeg er enig i, at systemet er noget stift, men det altså stadig lade sige gøre, at få en fornuftig bilsnak med nogle af de folk der er ansat i SKAT, det har jeg prøvet flere gange. Du skal få fat i en af sagsbehandlerne i MOTOR.

Og husk, at det er ikke medarbejderne der laver reglerne, de administrerer dem bare.
Bliv i stedet vred på nogle af de "meget kompetente" folketingspolitikere vi stemmer ind i Tinget.

Vettehilsener Frank1228

Brugeravatar
Anders #258
Geografisk sted: Skælskør

Jeg erfarede - da jeg

Indlægaf Anders #258 » 30. dec 2013, 20:39

Jeg erfarede - da jeg afgiftede min C5´er i 2013 - at der er enorm forskel på værdiansættelserne. Der laves ganske få "reelle" afgifts-berigtigelser", men rigtig mange sæson-registreringer på flexleasing. Og SKAT lægger åbenbart det blinde øje til ift. værdiansættelse på flex-leasing, da dét beløbsmæssigt ikke betyder ret meget for den ene sæson og derfor ikke kan betale sig at forfølge. Men priserne er noget højere, hvis man vil have den værdisat til den fulde afgift.

Der findes masser af forhandlere/bilimportører, der kan håndtere afgiftsvurderingen, så det er slet ikke nødvendigt at vente i køen hos SKAT. Jeg fik en aftale indenfor 4 dage hos en forhandler, og pladerne kom dagen efter.

Tilbage til "Generelt forum"