Fars dag = National Køredag

Alm. snak
Lykkemark

Fars dag = National Køredag

Indlægaf Lykkemark » 4. jun 2013, 23:32

Når nu I åbner øjnene i morgen tidlig 5 Juni Grundlovsdag, og Fars dag, til duften af morgenkaffe og kryddere på sengen (dikken under hagerne mm.), så følger der jo nogle pligter med godterne.
Det er nemlig dagen hvor de gamle biler skal luftes. Jeg har som jeres representant i Motorhistorisk Samråd klaret det gode vejr, men det er mig ligeså magtpåliggende at holde jer på sporet.
Jeg ved nemlig, at I under indflydelse af morgenkaffe på sengen, og anderkende ord og tilråb, kunne finde på at lade jer lokke til at slå græs eller bruge træbeskyttelse eller lignende og i den dur.

Det er National køredag og det foregår i bil.

Hvor i skal køre hen findes der masser af Google sider om.

Ham der
Lykkemark

Rene Scholtz

Venter også på kaffen og

Indlægaf Rene Scholtz » 5. jun 2013, 05:56

Venter også på kaffen og brød :drool5:, min græsplænen er stadigvæk langhåret :bad:

Borup

Det er meget fint Lykkemark! Men

Indlægaf Borup » 5. jun 2013, 07:14

Det er meget fint Lykkemark!

Men burde du ikke "poste" det her på et sted hvor koner og børn ser det! (Facebook, Twitter, TV2, P4, CNN osv.)

Nåh, men nu kan jeg da i hvert fald henvise til, at der står på "nettet" at der må fyres op under kedlerne så vi kan få ledt noget brændstof igennem de fantastiske motorer til gavn og glæde for legebørnene.

Og husk så lige at tage et par billeder til fotokonkurrencen, ikk!!!!!!

PS. Principielt er det/burde det være C-køredag hver dag når vejret tillader det!

7324
Vedhæftede filer
DSC_0440A.jpg
DSC_0440A.jpg (68.43 KiB) Vist 8030 gange

(udmeldt) C3

Hvad så med at mødes

Indlægaf (udmeldt) C3 » 5. jun 2013, 11:09

Hvad så med at mødes på Roskilde Havn idag kl. 15:00

Der var vist ikke mange der den 1. søndag i Juni, så idag kunne være en passende erstatning.

C3

Frank1228

Hej Jeg kører til Roskilde nu,

Indlægaf Frank1228 » 5. jun 2013, 14:05

Hej
Jeg kører til Roskilde nu, og ser om der er aktivitet.
Frank1228

(udmeldt) C3

Jamen så er vi da

Indlægaf (udmeldt) C3 » 5. jun 2013, 14:29

Jamen så er vi da 2 biler. :)

Ses.

Frank1228

Hej igen Øv, jeg så dig

Indlægaf Frank1228 » 5. jun 2013, 16:48

Hej igen
Øv, jeg så dig ikke på havnen. Der var mange gæster, bare ingen i de rigtige biler, så jeg fandt den længste omvej tilbage til Brøndby.
Jeg håber at jeg ser nogle fra klubben næste gang.
Vette hilsen fra Frank1228

(udmeldt) C3

Ærgerligt. Vi var 2 biler,

Indlægaf (udmeldt) C3 » 5. jun 2013, 17:00

Ærgerligt. Vi var 2 biler, Gert og undertegnede.
Når det er 1.søndag i måneden holder vi ved Snekken. I modsætning til alle torsdage i sommerhalvåret, hvor vi holder oppe på den store P-plads.
Gert og jeg gik endda en tur op til den store plads - men uden at se dig.
Du kan jo evt. gentage besøget i morgen, der plejer at være en 6-10 Vetter, og 300 biler i alt. Det er ca. 17:00 - mørkets frembrud. De fleste ankommer dog ved 18:00 tiden.

C3

Lykkemark

Kære Rene (og for den

Indlægaf Lykkemark » 5. jun 2013, 23:07

Kære Rene (og for den sags skyld også mange andre).
Du skriver, at din græsplæne: "stadig er langhåret". Jeg håber jeg tager fejl, hvis jeg fornemmer skyldfølelse.
Rene, du er en fornuftens mand, og du ved med sikkerhed at græs altid har groet, det er bare sådant noget græs gør, det er ikke din skyld.

Jeg synes (i dette tilfælde som din selvbestaltede (selvudnævnte) personlige rådgiver), at du skal affinde dig med, at græs gror. I det øjeblik at du ikke længere opfatter græs der gror, som en fjende der skal bekæmpes i dit ansigts sved, åbner der sig nye muligheder, ovenikøbet muligheder, der både kan give behagelighed, og hvis du gør dig rigtigt umage, penge på bankbogen, til din bankrådgivers, og din families store glæde, for som du ved (i anledning af Fars dag); "Hvad fatter gør, er altid det rigtige".

Du skal nu være konsekvent i dine handlinger og derfor går du resolut tilværks:

Du har konstateret at din græsplæne er langhåret, og det er en god begyndelse, det viser nemlig at den er i vækst. Du ved også godt, at du faktisk mangler plads i din garage, til ekstra dæk, en ny bil, donkraft, en ekstra lift, mulighederne er mange. Derfor kan du her slå indtil flere fluer med eet smæk, du flytter din plæneklipper ud til havelågen, og sætter et skilt på: hvor der står: "Kan købes", det er et lille salgsfif, der virker bedre end ordene "Til salg".

Nu skal du drage omsorg for, at den gode vækst i plænen fortsætter, dvs, at du omgående forbyder børns (evt børnebørns) boldspil og lignende udskejelser, på grønsværen. Det kan forekomme at nu hvor sommervarmen kommer, at der skal lidt vanding til, men her kan du altid bede om at låne naboens haveslange, og uden at afmontere den, vande så meget du kan ind over hækken.

Medens græsset nu gror, skal du ikke spilde tiden med at se på at det gror. Du skal nemlig ud at handle. For de penge du har fået for din plæneklipper, skal du i XL byg, Netto og hos Boghandleren. I XL byg skal du købe:

1 stk. Le
1 stk. hvæssesten (til at holde le'en skarp)
1 stk. høtyv (du kan dog klare dig med din havegreb).

I Netto køber du:
1-2 ruller plasticsække
10 pilsnere

Hos boghandleren køber du:

1 hullemaskine (den kan du også bruge til papirer bagefter.)

Se nu er det at du skal holde ørerne stive Rene, for nu falder guldkornene, i en lind strøm, og guld der ligger og flyder på gaden samler man jo bare op ikke sandt ?

Nu er vi kommet lidt længere frem i kalenderen, skyldfølelsen er borte, familien (som du ikke har indviet i projektet): "Hvad fatter gør er altid det rigtige" har opgivet dig, og du står nu foran køkkenvinduet og kikker ud på din "guldmine", og konstaterer at nu ser det ikke alene langhåret ud, nu er det stritlanghåret.

Du går ind på internettet og konsulterer DMI og kikker på vejrudsigten. Til din store glæde og fornøjelse konstaterer du, at forude venter 5 dages rigtigt godt vejr.

Du bevæbner dig med le'en og lægger hele plænen ned.

Det tager 30 minutter inklusive 2 strygninger af le'en og et par pilsnere.

Efter endt indsats tager du lige en lur på ottomanen og en pilsner.

Ved aftens tide finder du rullen med plasticsække frem, med samt din hullemaskine. Du ruller hele rullen ud, og med vel villig hjælp fra den kære familie, folder I hele længden fire gange på langs. Nu huller du (eller en pode) så hele længden med hullemaskinen, således at sækkene er ventilerede.

De kommende 3 dage vender du dit græs een gang om dagen, med høtyven, hvis du synes den var nemmere at arbejde med, end din ubrugte greb. Pilsner efter behov (der må suppleres).

På femte dagen fylder du så sækkene med dit dejlige græs, som nu er blevet til hø, og stiller disse sække ud ved havelågen hvor din pengespisende græsslåmaskine stod, men med et skilt hvor der står: "Økologisk Kanin-og marsvine Hø kan købes".

Og tag en god pris for det, for : "Hvad fatter gør er jo altid det rigtige", det giver selvtillid, til næste indbringende sæson:o

Nu kan du så lade boldspil på guldgruben være frit, og et besøg hos blomsterhandleren vil overbevise din nærmeste om, at du hele tiden har haft familiens velbefindende i tankerne, græsset er blevet din ven, du er kommet til at kende din nabo bedre, bankrådgiveren er blevet gladere for dig, du har fået mere plads i garagen, og du har ikke mindst, fået fokuseret mere på din bil, som jo når alt kommer til alt, er blevet valgt af dig, og dermed giver dig et ansvar, for omsorg, den kunne jo være kommet andet steds hen, hvis du ikke ville passe den ordentligt, ikke sandt ?.

Græs er jo blot noget der gror, selv hos naboen.

PS. Kære Carsten Borup, du har så evigt ret. Sagen Far's dag er jo ganske enestående i verdenshistorien. Jeg er jo ikke den der vil hævde at Far's dag blev opfundet før den Nationale køredag. Det jeg har erfaret er, at dengang mænd var mænd, altså inden at de "tre gratier" blev folkevalgt til at lede os mod fremtiden, valgte de drenge at lave en National køredag og samtidigt kalde den Far's dag og for at legitimere det hele med en lov, kalde dagen for Grundlovsdag. Se det kunne andre lande lære af, og derfor burde det være minimum at være på: CNN, Fjæsbog, twitter, DR 1,2 og 3, Radio Merkur og hvad har vi haft.

:party:Lykkemark

Rene Scholtz

Joh-nåh " hvad var det

Indlægaf Rene Scholtz » 6. jun 2013, 05:04

Joh-nåh " hvad var det nu lige jeg ville skrive -du har ret :troll:

Tilbage til "Generelt forum"