Var spørgsmålene for svære ?

Var de for lette ?

Eller var det bare en dum idé ?

I må gerne komme med et par tilbagemeldinger

I andre bil klubber ( MG Car Club og Dansk Veteranbil Klub ) har vi haft megen spøg med lignende kokurrencer.
Under alle omstændigheder skylder jeg jer nogle svar; som kommer her.
1: B ';KING OF THE HILL';
';King of the road'; er en Shelby Mustang
2: A ';LOTUS'; fik til opgave at konstruere en 4-cam motor til ZR-1.
3: B ';MERCURY MARINE'; fik den opgave, at samle motorerne.
4: C ';TOM CRUISE'; har officielt (læs: mig bekendt) aldrig kørt race i Corvette.
James Garner havde sit eget C-3 team.
Bob Carradine var en succesfuld SCCA C-4 kører.
5: B '; DICK GULDSTRAND HAVDE EN RULLESKØJTE MONTERET PÅ SIN STYRTBØJLE';, dét der startede, som en spøg fra nogle konkurrenter, efter en tur på taget, blev hans ';hallmark';.
6: B ';ALEX VAN HALEN'; Købte flere biler bl.a. G.S. af Dick Guldstrand.
Jeff Beck er mere til 1932 Ford Hot Rods.
7: B ';COLIN POWELL'; blev af Indy 500 ledelsen udset til at være chauffør på ';pace car';.
8: B Zora kørte en ';Porsche 550'; på Le Mans 1955.
9: B ';CORVAIR'; blev denne conceptbil kaldt, navnet er senere brugt til den hækmotoriserede sedan/cabriolet, som Ralph Nader ';forelskede'; sig i - ';Unsafe at any speed';.
10: A ';MAKO SHARK II'; går i Corvette stamtræet direkte videre til C-3.
11: A '; PORSCHE 928'; blev konstrueret af Anatole Lapin, som kørte race i en
Stingray racer.
12: A ';BILL MITCHELL'; konstruerede faktisk denne Stingray racer til sin søn,men den blev brugt af andre til at køre race med.
13: C ';ALFA-ROMEO DISCO VOLANTE'; har, enten man vil indrømme det eller ej, en meget slående lighed med en C-2 coupé.
14: A ';DICK THOMPSON VAR TANDLÆGE'; og en meget succesfuld Corvette racer.
15: C ';LE MANS CORVETTEN FRA 1967 VAR IKKE EN GRAND SPORT, MEN EN L-88';. Faktisk kørte Bob Heniz en C3- Corvette på Le Mans i 1972 med store Ferrari mærker og -striber på, han var tilmeldt af N.A.R.T. som tilhørte Luigi Chinetti, den Amerikanske Ferrari importør.
Knald eller Fald : 41.300
Dette medfører at det eneste indsendte svar vinder, med 14 rigtige svar. Eneste forkerte svar var nr. 15.
Knald eller fald var også rigtigt .
And the winner is : '; LARS #510 ';

Imponerende godt svaret, du har åbenbart dit bibliotek og din paratviden helt på plads !
Hvis jeg skal lave dette igen, vil jeg give min private e-mail, hvor svarene kan mailes til .
Det var en fejl, at dette ikke kom med.
GODT NYTÅR ALLESAMMEN
fra Nils.