c3 kardan

Teknisk relateret snak
Allan#271
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. sep 2003, 00:10

c3 kardan

Indlægaf Allan#271 » 13. jan 2008, 21:44

Er der noget at hente ved at skifte sin alm. kardan til en i alu. ?
Vægt mæssigt er den org. jo slet ikke så tung . Fordel / ulemper ?

kim l
Indlæg: 0
Tilmeldt: 17. jan 2007, 14:06

re:c3 kardan

Indlægaf kim l » 14. jan 2008, 09:57

Hej Allan Fordel er vægt, men ikke noget du kan mærke til / ulemper er efter min mening holdbarheden, alu er ikke noget jeg vil sætte på hvor der er så stor belastning. Mvh kim

Allan#271
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. sep 2003, 00:10

Re: re:c3 kardan

Indlægaf Allan#271 » 14. jan 2008, 18:45

Hej Kim

ja det er vel ikke de væsentlige hurtigere snoninger man kan få ved at skifte ? men tanken var der nu man havde skidtet nede , og alligevel skal have den sendt til afbalencering

Brugeravatar
Anders #258
Indlæg: 19
Tilmeldt: 21. jul 2004, 10:28
Geografisk sted: Skælskør

Re: c3 kardan

Indlægaf Anders #258 » 14. jan 2008, 21:18

Når nu emnet falder på kardan, kunne det også være interessant om nogen har erfaringer med andre produkter end de originale?

Hvad skifter man til, hvis den originale bliver en smule underdimensioneret? (mener at Tom´s Diff. har en heavy duty model, men er der andre udbydere...- og ikke mindst: hvem har haft gode erfaringer)?

Er der i øvrigt nogen i DK der kan customfremstille stærkere kardaner til os?

Mvh. Anders

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: c3 kardan

Indlægaf Piet » 18. jan 2008, 01:51

Standard kardaner holder faktisk overraskende godt, jeg har aldrig nogen sinde set en kardan fra en Corvette som er  revet itu med mindre der var helt andre ting galt.
Hvis noget går så er det Krydsne og de er ikke bedre i en tykkere kardan.

Hvis du vil opgradere din kardan så vil jeg anbefale at montere et sæt Spicerkryds uden smørenipler (nej jeg sælger dem ikke så tag det venligst ikke som reklame)
Jeg vil tro de kan købes hos Unikardan som sikkert også kan afbalancere den efterfølgende.

Til gengæld vil jeg personligt ligge mere vægt på at opgradere trækakslerne og hvad der ellers er af Yokes og bespænding
Det er helt klart deromme der er flest problemer.

Alu kardan hmm nej tak siger jeg, faktisk vejer de de samme som en standard kardan pga den ekstra masse, hvis det er for at spare vægt ( en standard kardan er faktisk ret let) så skal man nok over i kulfiber.


merc
Indlæg: 0
Tilmeldt: 7. jan 2004, 15:47

Re: c3 kardan

Indlægaf merc » 27. jan 2008, 13:06

Hej

Her en en link .


http://www.dennysdriveshaft.com/html/lt_aluminum.html




Jeg køre med alu kardan den er vejer ca 30 % mindre end en org.



Brian


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst