ADVARSEL forsikring

Alm. snak
Gæst

Ja så kom den billige

Indlægaf Gæst » 15. apr 2012, 11:32

Ja så kom den billige vægtafgift kr 887,- ganske automatisk. D.v.s. at nu kører jeg på billig forsikring, billig vægtafgift og kan kører som jeg vil, til bageren, købmanden, på arbejde o.s.v. dog max 6000 km om året. Eneste ulempe er at den skal til syn hvert andet år, men det er da til at leve med, og det vil jeg fortsætte med. Dem i de blå skjorter kan absolut ikke gøre vrøvl over noget som helst - de kan bare prøve hvis de tør :willy_nilly:

Ole Brinch

Ja så kom den billige

Indlægaf Ole Brinch » 16. apr 2012, 18:30

Ja så kom den billige vægtafgift kr 887,- ganske automatisk. D.v.s. at nu kører jeg på billig forsikring, billig vægtafgift og kan kører som jeg vil, til bageren, købmanden, på arbejde o.s.v. dog max 6000 km om året. Eneste ulempe er at den skal til syn hvert andet år, men det er da til at leve med, og det vil jeg fortsætte med. Dem i de blå skjorter kan absolut ikke gøre vrøvl over noget som helst - de kan bare prøve hvis de tør :willy_nilly:

Er der hos GF? Jeg har kort snakket med GF da jeg fik min Corvette, men hun blev helt bleg i telefonen, da jeg sagde at det var en Corvette med 7,4 liters motor. Jeg har dog været glad kunde hos GF i mange år med alle mine andre biler.

Er der nogen speciel hos GF man skal kontakte?

M.v.h. Ole Brinch, '

72 Corvette conv. 454

Gæst

Du skal have fat i

Indlægaf Gæst » 16. apr 2012, 18:42

Du skal have fat i GF-Veteran, og ikke den almindelige forsikring, de tager også klassiske, tlf 39101150.

Michael

Hej Bjarne. Kan du sige

Indlægaf Michael » 17. apr 2012, 14:58

Hej Bjarne. Kan du sige noget om hvad du så betaler i forsikring for det setup? Lyder nemlig som det jeg gør, men jeg kan konstatere at jeg har den forkerte forsikring, og måske også "synning".

Michael

Hej igen. Jeg har netop talt

Indlægaf Michael » 18. apr 2012, 12:44

Hej igen.

Jeg har netop talt med GF-veteran og de siger at de samme regler gælder hos dem. Altså er det kun er hobby kørsel osv. der er dækket. Direkte adspurgt svarede de at kørsel til bager og arbejde var i modstrid med betingelserne...:confused:

Gæst

Har lige IGEN genemlæst mine

Indlægaf Gæst » 18. apr 2012, 13:05

Har lige IGEN genemlæst mine betingelser. Der står intet om kun hobby kørsel. Den eneste betingelse jeg kan finde er 6000 km årligt og vinter stilstand fra 15 november til 15 marts. Hvis de har fået nye betingelser, har de vist glemt at sende dem til mig, men så er det jo også en hel ny forsikring, ellers er det muligvis kun ved nytegning, - det skal jeg ikke kunne sige. Men jeg retter mig nu efter de betingelser jeg har på tryk!

Tommy

Ja så kom den billige

Indlægaf Tommy » 17. maj 2012, 13:47

Hvis myndighederne automatisk registrerer en bil der er over 35 år som veteran er der noget der er rablenden galt i systemet, da de ikke ved om køretøjer er fabriksorginal, de fjerner jo den oprindelige fulde afgift og erstatter med en billig veteranafgift, er man en af dem der har en ombygget bil og pludselig får en veteran status og 2 dage efter bliver fanget af skat straffes man med ny fuld registreringsafgift plus bøde.
Så der er noget der er kørt helt af sporet her.

(udmeldt) Gr8joy

Hvis myndighederne automatisk registrerer en

Indlægaf (udmeldt) Gr8joy » 17. maj 2012, 19:21

Hvis myndighederne automatisk registrerer en bil der er over 35 år som veteran er der noget der er rablenden galt i systemet, da de ikke ved om køretøjer er fabriksorginal, de fjerner jo den oprindelige fulde afgift og erstatter med en billig veteranafgift, er man en af dem der har en ombygget bil og pludselig får en veteran status og 2 dage efter bliver fanget af skat straffes man med ny fuld registreringsafgift plus bøde.
Så der er noget der er kørt helt af sporet her.

Hvis en bil har kørt i Danmark inden den bliver 35 år er der jo betalt registreringsafgift efter den stand den var i på det tidspunkt og bliver så "bare" til veteran fordi den er blevet gammel nok. Og dermed lavere vægtafgift.
Så man skal nok kunne dokumentere at staten har fået sine penge hvis man bliver stoppet?
Men der skal nok være nogle faldgruber man kan falde i........
/Lars

Gizmo69

...nu blir jeg nødt til

Indlægaf Gizmo69 » 18. maj 2012, 06:51

...nu blir jeg nødt til at sige, at der står ikke nogen steder at en bil skal være fabriksoriginal for at få veteranstatus....der står at den skal "fremstå som ved første registrering".....og nu er der jo ingen der kan huske hvordan en tilfældig Corvette "fremstod ved første registrering". Hvad er så egentlig det helt store problem ?
Det meget mere interesante spørgsmål er egentlig: Hvornår er en bil bygget så meget om at den ikke fremstår som ved første registrering......er det når den har andre fælge på ??......eller er det når den er malet om ??.......eller hvad skal der til ??
...men igen, hvem ved hvordan bilen så ud (fremstod) ved første registrering ??
JR

Cj7

Hvis en bil har kørt

Indlægaf Cj7 » 18. maj 2012, 20:19

Hvis en bil har kørt i Danmark inden den bliver 35 år er der jo betalt registreringsafgift efter den stand den var i på det tidspunkt og bliver så "bare" til veteran fordi den er blevet gammel nok. Og dermed lavere vægtafgift.
Så man skal nok kunne dokumentere at staten har fået sine penge hvis man bliver stoppet?
Men der skal nok være nogle faldgruber man kan falde i........
/Lars

Du skal ikke dokumentere noget som helst, man kan ved at slå registreringsnummeret op, se hvornår den er blevet dansk registeret. og det kan politiet gøre fra patruljevognen.

Tilbage til "Generelt forum"