Så er årets første tur i Corvetten overstået, så nu er det forår. :hurray:
Skønt at den starter i første forsøg, og det er da bare fedt, når den brummer tilfreds. Tak Til Jonna og Søren for lift og speciel tak til Karsten for lynhurtigt skift af oliefilter, så fars vette kunne komme med hjem.:party1:
Hvis I ikke har kørt årets første Corvettetur endnu, så glæd jer.:streger:
MVH
Postmand
Nu ER det forår!!!
Hej Postmand - jeg er
Hej Postmand - jeg er enig, foråret er kommet. Er for 2 gang i år kørt på arbejde i min '65 i dag. :hurray:
-
Ja, forår i luften!!. Var
Ja, forår i luften!!. Var på første tur idag på Rømø. Sigtbarhed 100 Meter! Tåge/havgus. Skulle nok have kørt østpå i stedet. Men der kommer vel en fårårsdag mere i år.
Hej Henrik. Jeg kan se du
Hej Henrik.
Jeg kan se du har en Targa, kørte du uden tag til Rømø?.
Det rykker helt vildt i højre fod når jeg læser om din tur.
Jeg skruer nr. plade på 1 april.
Fortsat god tur.
Jeg kan se du har en Targa, kørte du uden tag til Rømø?.
Det rykker helt vildt i højre fod når jeg læser om din tur.
Jeg skruer nr. plade på 1 april.
Fortsat god tur.
Forår. Ja det er herligt: lugten
Forår.
Ja det er herligt: lugten af gummi, olie og benzin. Kørte de første par ture i går, blå himmel og toppen nede. Karburatoren virkede godt efter den lette renovering. Så kom jeg til at tænke på olien, jeg havde jo lige skiftet sidst i aug 2011, hvad siger i er det en god ide at skifte hver 6 måneder? den har jo ikke kørt siden først i nov 2011 og olien er fin klar. Er der nogen der har nogle gode argumenter for at skifte hver 6 måneder?
Ja det er herligt: lugten af gummi, olie og benzin. Kørte de første par ture i går, blå himmel og toppen nede. Karburatoren virkede godt efter den lette renovering. Så kom jeg til at tænke på olien, jeg havde jo lige skiftet sidst i aug 2011, hvad siger i er det en god ide at skifte hver 6 måneder? den har jo ikke kørt siden først i nov 2011 og olien er fin klar. Er der nogen der har nogle gode argumenter for at skifte hver 6 måneder?
Og igen i dag... Hev
Og igen i dag... Hev godt nok noget i kalechen med den vindstyrke.:streger: Men ser ud til at turen hjem bliver i flot solskin. :driving:
Hej Lolk Du efterlyser argument for
Hej Lolk
Du efterlyser argument for at skifte olie hver 6 måned. Jeg er ikke så sikker på at man kan stille det op på den måde.
Olien bør skiftes inden bilen stilles i vinterhi, og jeg skifter derefter min igen midt i sommerferien, så har jeg det godt.
Hovedanbringende: " Oliens opgave foruden at få tingene til at glide er, at opsamle "snus", derfor er det godt at komme af med "snus" inden dette igen sættes i cirkulation, ved direkte optagelse, når dette har bundfældet sig over vinteren".
Påstand 1. Motorrens, inkl diverse danskvandskure, hygge hen om hjørnet ture, føre sig frem ture, afleverer en betydelig "snusandel" gennem udstødningerne, men resten kommer i olien.
Påstand 2. En motor er ligesom en gammel pibe, der er masser af udkrads, min motor er fra 1971, kunne du tænke dig at tænde en pibe fra 1971, og tro på at der intet "udkrads" var ?
Påstand 3. Min motor har gået XXXXX miles på speedometeret, tror jeg det er sandt ?
Kunne du have vidst bedre , ligesom denne unge mand:
Du efterlyser argument for at skifte olie hver 6 måned. Jeg er ikke så sikker på at man kan stille det op på den måde.
Olien bør skiftes inden bilen stilles i vinterhi, og jeg skifter derefter min igen midt i sommerferien, så har jeg det godt.
Hovedanbringende: " Oliens opgave foruden at få tingene til at glide er, at opsamle "snus", derfor er det godt at komme af med "snus" inden dette igen sættes i cirkulation, ved direkte optagelse, når dette har bundfældet sig over vinteren".
Påstand 1. Motorrens, inkl diverse danskvandskure, hygge hen om hjørnet ture, føre sig frem ture, afleverer en betydelig "snusandel" gennem udstødningerne, men resten kommer i olien.
Påstand 2. En motor er ligesom en gammel pibe, der er masser af udkrads, min motor er fra 1971, kunne du tænke dig at tænde en pibe fra 1971, og tro på at der intet "udkrads" var ?
Påstand 3. Min motor har gået XXXXX miles på speedometeret, tror jeg det er sandt ?
Kunne du have vidst bedre , ligesom denne unge mand:
Hej Lykkemark. Tak for din udførlige
Hej Lykkemark.
Tak for din udførlige olieberetning, jeg har et problem: jeg kan ikke finde husholdningskassen !
Mvh lolk
Tak for din udførlige olieberetning, jeg har et problem: jeg kan ikke finde husholdningskassen !
Mvh lolk