Hejsa.....
Jeg har tænkt mig at købe nogle nye Headders, istedet for de gamle org. men jeg har hørt at de er svære at mont.og at man skal til at banke i dem for at de kan være der....Er det rigtigt ??
Er der nogen her i klubben som kan gi et råd...
MVH
Michael:banghead:
Headders!!
-
- Indlæg: 110
- Tilmeldt: 19. apr 2006, 19:36
Hej Michael Der var ingen problemer
Hej Michael
Der var ingen problemer på min c3 den ene skulle i oppefra og den anden skulle på nedefra men tændrør skulle ud.
mvh
Henrik
Der var ingen problemer på min c3 den ene skulle i oppefra og den anden skulle på nedefra men tændrør skulle ud.
mvh
Henrik
Jeg kører med hooker headers,
Jeg kører med hooker headers, passer perfekt og kan monteres af alle med lidt snilde.
Michael Sådan monterer du headers: http://www.digitalcorvettes.com/forums/showthread.php?t=127883 Husk ordentlige
Michael
Sådan monterer du headers:
http://www.digitalcorvettes.com/forums/showthread.php?t=127883
Husk ordentlige pakninger Felpro eller lign.
Husk at sørge for rigeligt med krybende olie så du ikke knækker boltene i blokken, altså ingen vold.
Lykkemark
Sådan monterer du headers:
http://www.digitalcorvettes.com/forums/showthread.php?t=127883
Husk ordentlige pakninger Felpro eller lign.
Husk at sørge for rigeligt med krybende olie så du ikke knækker boltene i blokken, altså ingen vold.
Lykkemark
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 2. jul 2007, 20:19
Tak for svarene.... Jeg går igang
Tak for svarene....
Jeg går igang mæ de vons..:))
Michael
Jeg går igang mæ de vons..:))
Michael
Michael Du skal lige have et
Michael
Du skal lige have et par alfaderlige råd med inden du går amok, på dit fine automobil, hold nu lige ørerne stive:
Jeg spurgte Søren Gericke: Hvilket krydderi mener du er det bedste i madlavning. Svaret var: TÅLMODIGHED.
Du vil ikke have en knækket bolt i din blok, så derfor krybende olie, vekslet med en frysespray, brug bare en uge på det, rokke rokke, veksle veksle.Når vi snakker krybeolie, brugte jeg Motul til motorcykler, det er måske lidt dyrere, men det er min ringe erfaring siden min første Honda 400 fra 1976 (ikke min første MC, det var en Victoria) at Motul's produkt var fint.
Jeg har ingen ide om, hvilke headders du vil købe, jeg har været lykkelig for mine, men du skal også kikke på dine tændkabler, for at leve et problemløst liv.
http://www.msdignition.com/products/spark_plug_wires/
Disse hætter kan du bøje og de kan tage varmen (min erfaring indtil nu). Husk at bestemme og der er hun eller han i enden, ellers skal du til at lave noget om (det skulle jeg).
Hvis du skulle vælge rustfri ligesom jeg, så husk at dine bolte også skal være rustfri.
Når du nu har fået pillet det gamle skrammel af, så tak et kritisk kik på dit styrehus, og især din ragjoint.
Behøver jeg at fortælle at nu hvor du har fået "tingene af" at du skal betragte hele maskineriet både oppefra og nedefra med godt lys, fra begge ender ?
Lykkemark på vej til Esbjerg
Du skal lige have et par alfaderlige råd med inden du går amok, på dit fine automobil, hold nu lige ørerne stive:
Jeg spurgte Søren Gericke: Hvilket krydderi mener du er det bedste i madlavning. Svaret var: TÅLMODIGHED.
Du vil ikke have en knækket bolt i din blok, så derfor krybende olie, vekslet med en frysespray, brug bare en uge på det, rokke rokke, veksle veksle.Når vi snakker krybeolie, brugte jeg Motul til motorcykler, det er måske lidt dyrere, men det er min ringe erfaring siden min første Honda 400 fra 1976 (ikke min første MC, det var en Victoria) at Motul's produkt var fint.
Jeg har ingen ide om, hvilke headders du vil købe, jeg har været lykkelig for mine, men du skal også kikke på dine tændkabler, for at leve et problemløst liv.
http://www.msdignition.com/products/spark_plug_wires/
Disse hætter kan du bøje og de kan tage varmen (min erfaring indtil nu). Husk at bestemme og der er hun eller han i enden, ellers skal du til at lave noget om (det skulle jeg).
Hvis du skulle vælge rustfri ligesom jeg, så husk at dine bolte også skal være rustfri.
Når du nu har fået pillet det gamle skrammel af, så tak et kritisk kik på dit styrehus, og især din ragjoint.
Behøver jeg at fortælle at nu hvor du har fået "tingene af" at du skal betragte hele maskineriet både oppefra og nedefra med godt lys, fra begge ender ?
Lykkemark på vej til Esbjerg
Michael Lykkemark på vej til Esbjerg Skal
Michael
Lykkemark på vej til Esbjerg
Skal du ud med fiskekutter?
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 2. jul 2007, 20:19
Hej Lykkemark... Jeg skal dog lige
Hej Lykkemark...
Jeg skal dog lige sige at jeg har haft mine gamle headders afmonteret flere gange ,så det med boltene er ikke noget problem....Jeg ved ikke endnu hvilke headders jeg skal vælge,andet end de ikke skal være alt for dyre.....
Med hensyn til Viktoria Hmmmm.......er det ikke fra dengang man lavede hjul af træ..:)
Det med at kigge er end god ting..for jeg skulle (bare)lige skifte mit indsugningsmanifold,og sætte ny karburator på,hvorved jeg opdagede at der stod olie ovenpå nogle af ventilerne...SÅ af med toppene ,,,og nu når de var taget af,kunne jeg jo li`så godt slibe skyllekanaler og udstødningsporte he he (flere HK)..
Det viste sig at de nye paraplyer jeg satte på i foråret,var mast TRÆLS..
Men tak for de yderst udsøgte forklaringer.....Go fisketur He he
Michael
Jeg skal dog lige sige at jeg har haft mine gamle headders afmonteret flere gange ,så det med boltene er ikke noget problem....Jeg ved ikke endnu hvilke headders jeg skal vælge,andet end de ikke skal være alt for dyre.....
Med hensyn til Viktoria Hmmmm.......er det ikke fra dengang man lavede hjul af træ..:)
Det med at kigge er end god ting..for jeg skulle (bare)lige skifte mit indsugningsmanifold,og sætte ny karburator på,hvorved jeg opdagede at der stod olie ovenpå nogle af ventilerne...SÅ af med toppene ,,,og nu når de var taget af,kunne jeg jo li`så godt slibe skyllekanaler og udstødningsporte he he (flere HK)..
Det viste sig at de nye paraplyer jeg satte på i foråret,var mast TRÆLS..
Men tak for de yderst udsøgte forklaringer.....Go fisketur He he
Michael
Unge Grebart, Esbjerg er meget
Unge Grebart, Esbjerg er meget mere end fiskekuttere, det er også øhhh :cheers2:
Michael, jamen så er den jo fjong. Jeg har læst kilometervis af indlæg på diverse internationale boards om headers, klikker du på nogle af mine tidligere skriv, kan du finde genveje til alt muligt om emnet. Når nu du specifikt siger at de ikke skal være alt for dyre, som det vigtigste parameter (fint ord), så bliver tingene jo en lille smule problematiske eller spændende.
Tager vi nu et anerkendt mærke som Hooker, så er de jo ikke US made, om det gør en forskel eller ej, står i det uvisse, men de bliver lavet i Mexico. Når man så gennemlæser skriverier om disse, så læser man, at nogle er "perfect fit" andre skal dunke deres lidt med en hammer. Hvad skal man mene ?
Andre bliver lavet i Kina, er de dårligere eller bedre ?
Mine headers og sidepipes, der er lavet i rustfrit stål er af mærket XS Power som jeg har købt af Josh Powers, som har et firma der hedder Custom Image Corvettes (se mit tidligere svar i denne streng). Han har et godt rennome på boardet
www.digitalcorvettes.com
Jeg har ingen mening om hvor de er konstrueret, men jeg gætter da på Kina, og hvem siger at deres målebånd til den slags ting er dårligere end en Mexicaners ?
Jeg lavede min aftale med ham medens han sad på et møntvaskeri, og den var bare helt iorden, totalt iorden og prisen var helt fantastisk LAV. Mindre end en uge efter denne aftale var varen på min matrikel. Jeg havde ingen ide om at hvordan ting ville passe, den tid den sorg, i mellemtiden kunne jeg læse at der var nogle der modtog den samme vare, der ikke helt passede.
Seks måneder eller mere gik og jeg fik monteret mine headers og siderør, og det hele passede, uden dunk, uden problemer, det eneste jeg smed væk var de medfølgende manifoldpakninger, og købte de bedste jeg kunne finde.
Skal man komme med kritik, jo det skal man ellers ville man jo ikke være dansker. Svejsesømmene var gule (kunne fjernes på to minutter med polermiddel), det vil sige at enten har man ikke anvendt beskyttelsesgas i rette mængde, eller ingen. Rustfrit stål gulner med så megen varme, men det er jeg faktisk ligeglad med, det skriger nemlig ikke til min bils grønne farve.
I mit tilfælde (Big Block) er mine primary 2 1/8 " og her vil "videnskaben" nok mene at 1 7/8" ville have været et korrekt valg for opnåelse af maksimale HK. Jeg triller rundt her på Lolland Falster, og jeg har så rigeligt den kraft jeg behøver, jeg kan faktisk stadigvæk forskrække mig selv.
Varmemæssigt har jeg intet problem, det er faktisk blevet bedre. Min DeWitt alukøler med dobbelte blæsere tager af den sag, og siderørene smider varmen ud til siden, så indeklimaet om man så må sige har aldrig været bedre. Glasspack'sene i rørene gør at man kan samtale under kørslen på almindelig vis, men det går jo sikkert ud over HK'erne.
Så det korte og det lange Michael, jeg tror at uanset hvilket fabrikat du vælger, så er det i virkeligheden billigt, ekstremt billigt, men når det får et eller andet navn bliver det dyrt. Så i din søgen, så kom så tæt på roden som muligt, så kan du måske ende med, at lave en lige så god handel som jeg.
PS. Michael, selv om jeg er et 3/4 gammelt fjols, så var der ikke træhjul på min fine Victoria, det var der heller ikke på min NSU Fox, min 350 Matchless, min Norton Dominator (papkasseprojekt som aldrig blev god), min Honda CB 400 (som jeg gav væk (for to år siden efter en kæmpe numsetur). Men jeg drømmer stadigvæk om at få en Norton Commando Fastback 1970, så jeg blot for en stund, kan ligne en Peter Williams på hans Dunstall Norton, kommer den drøm i opfyldelse ?
Lykkemark
Michael, jamen så er den jo fjong. Jeg har læst kilometervis af indlæg på diverse internationale boards om headers, klikker du på nogle af mine tidligere skriv, kan du finde genveje til alt muligt om emnet. Når nu du specifikt siger at de ikke skal være alt for dyre, som det vigtigste parameter (fint ord), så bliver tingene jo en lille smule problematiske eller spændende.
Tager vi nu et anerkendt mærke som Hooker, så er de jo ikke US made, om det gør en forskel eller ej, står i det uvisse, men de bliver lavet i Mexico. Når man så gennemlæser skriverier om disse, så læser man, at nogle er "perfect fit" andre skal dunke deres lidt med en hammer. Hvad skal man mene ?
Andre bliver lavet i Kina, er de dårligere eller bedre ?
Mine headers og sidepipes, der er lavet i rustfrit stål er af mærket XS Power som jeg har købt af Josh Powers, som har et firma der hedder Custom Image Corvettes (se mit tidligere svar i denne streng). Han har et godt rennome på boardet
www.digitalcorvettes.com
Jeg har ingen mening om hvor de er konstrueret, men jeg gætter da på Kina, og hvem siger at deres målebånd til den slags ting er dårligere end en Mexicaners ?
Jeg lavede min aftale med ham medens han sad på et møntvaskeri, og den var bare helt iorden, totalt iorden og prisen var helt fantastisk LAV. Mindre end en uge efter denne aftale var varen på min matrikel. Jeg havde ingen ide om at hvordan ting ville passe, den tid den sorg, i mellemtiden kunne jeg læse at der var nogle der modtog den samme vare, der ikke helt passede.
Seks måneder eller mere gik og jeg fik monteret mine headers og siderør, og det hele passede, uden dunk, uden problemer, det eneste jeg smed væk var de medfølgende manifoldpakninger, og købte de bedste jeg kunne finde.
Skal man komme med kritik, jo det skal man ellers ville man jo ikke være dansker. Svejsesømmene var gule (kunne fjernes på to minutter med polermiddel), det vil sige at enten har man ikke anvendt beskyttelsesgas i rette mængde, eller ingen. Rustfrit stål gulner med så megen varme, men det er jeg faktisk ligeglad med, det skriger nemlig ikke til min bils grønne farve.
I mit tilfælde (Big Block) er mine primary 2 1/8 " og her vil "videnskaben" nok mene at 1 7/8" ville have været et korrekt valg for opnåelse af maksimale HK. Jeg triller rundt her på Lolland Falster, og jeg har så rigeligt den kraft jeg behøver, jeg kan faktisk stadigvæk forskrække mig selv.
Varmemæssigt har jeg intet problem, det er faktisk blevet bedre. Min DeWitt alukøler med dobbelte blæsere tager af den sag, og siderørene smider varmen ud til siden, så indeklimaet om man så må sige har aldrig været bedre. Glasspack'sene i rørene gør at man kan samtale under kørslen på almindelig vis, men det går jo sikkert ud over HK'erne.
Så det korte og det lange Michael, jeg tror at uanset hvilket fabrikat du vælger, så er det i virkeligheden billigt, ekstremt billigt, men når det får et eller andet navn bliver det dyrt. Så i din søgen, så kom så tæt på roden som muligt, så kan du måske ende med, at lave en lige så god handel som jeg.
PS. Michael, selv om jeg er et 3/4 gammelt fjols, så var der ikke træhjul på min fine Victoria, det var der heller ikke på min NSU Fox, min 350 Matchless, min Norton Dominator (papkasseprojekt som aldrig blev god), min Honda CB 400 (som jeg gav væk (for to år siden efter en kæmpe numsetur). Men jeg drømmer stadigvæk om at få en Norton Commando Fastback 1970, så jeg blot for en stund, kan ligne en Peter Williams på hans Dunstall Norton, kommer den drøm i opfyldelse ?
Lykkemark
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 2. jul 2007, 20:19
Lykkemark..... He he.....Jeg har såmænd også
Lykkemark.....
He he.....Jeg har såmænd også min gamle Honda 750 F1 stående endnu..og har næsten ikke lyst til at sælge den..men pladerne er dog taget af.da det er LIDT sjovere at fise rundt i Vetten..
Michael
He he.....Jeg har såmænd også min gamle Honda 750 F1 stående endnu..og har næsten ikke lyst til at sælge den..men pladerne er dog taget af.da det er LIDT sjovere at fise rundt i Vetten..
Michael
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 0 gæster