Jeg har tidligere efterlyst et abs modul til en C5 her i dette forum.
Min C5 sprang konstant hovedsikringen der styrer abs,antispin og aktiv affjedring. Da vores eget Bosch testudstyr ikke kan bruges til GM usa biler, prøvede vi flere forskellige steder at få stilet en diagnose, dette lykkedes først da Lars fra www.autoclasen.dk satte sit testudstyr på, han kunne konstatere at det var abs modulet der lavede balladen.
Desværre kunne han også oplyse at listeprisen for en sådan er ca. 40.000 kr. (fuldstændig sindsygt at en så lille reservedel kan koste så meget) Jeg henvendte mig herefter til Piet http://www.firstmile.dk:ddc9329awww.firstmile.dk han kunne nedbringe prisen til 19.000 kr. hvilket trods en halvering stadig er meget for sådan en lille øvting.
Herefter foreslog min værkfører at afmontere modulet for at reparere det, jeg stod måbende og helt uforstående da jeg troede at det var en umulighed, at et sådan system ikke stod til at redde når først det var gået i stykker.
Han fandt hurtigt ud af at 2 ventiler i systemet sad fast, med et til følge at motoren ikke kunne fungere. 3 timer senere var modulet monteret igen og bremserne udluftet.
Det virker nu, uden det har kostet en krone i reservedele og jeg har kørt ca. 500 km i den siden.
HURRA for mekanikere der kan andet end at udskifte reservedele.
Lasse
ABS modul til C5
Re: ABS modul til C5
kan slet ik begribe hvor tallet 40.000 kommer fra....
De er to ABS C5 moduler på ebay lige nu til henholdsvis og 250 og 300 dollars, brugte ganske vidst... men der er da aligevel langt fra 2500kr til 40.000...

De er to ABS C5 moduler på ebay lige nu til henholdsvis og 250 og 300 dollars, brugte ganske vidst... men der er da aligevel langt fra 2500kr til 40.000...
Re: ABS modul til C5
de 40.000 er listeprisen hos GM utroligt men sandt
iøvrigt er det et todelt system så det er 2 forskellige dele hvor den ene lå til ca 10.000 og den anden til ca 30.000
det sæt jeg tilbød Lasse til 19.000 var endda indkøbspris hos GM og så lagt bag i en bil lasse skulle have hjem.
Det er en helt vanvittig pris at forlange for noget der bør betegnes som en sliddel.
iøvrigt er det et todelt system så det er 2 forskellige dele hvor den ene lå til ca 10.000 og den anden til ca 30.000
det sæt jeg tilbød Lasse til 19.000 var endda indkøbspris hos GM og så lagt bag i en bil lasse skulle have hjem.
Det er en helt vanvittig pris at forlange for noget der bør betegnes som en sliddel.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"