Hej
Lige nu står min 1971 C3 i Holland, hvor den venter på at blive fortoldet (i Frankrig), hvorefter den vil blive frigivet til afhentning. Min første tanke var at få den herop på en autotransporter, som ca. koster 4800 kr.
I mellemtiden er jeg begyndt at overveje om jeg ikke bare selv skal tage til Holland og hente bilen, for at køre den de ca. 800-900 km hjem. Dette kommer til at koste ca. det samme, at to personer tager flyet til Amsterdam, toget til bilens position, tyske EU transit plader, færge og benzin. Så hvorfor ikke få en god tur ud af at køre den hjem, og herved også få noget for de ca. 5000 kr. :auto:
Men jeg er dog også lidt i tvivl om hvordan bilen vil klare turen - og om den overhovedet vil starte efter 3 måneder undervejs fra Californien. Motoren er renoveret for 500 miles siden, og ser på billederne rigtig pæn ud. Men er det godt for en renoveret motor at køre 800 km i streg (afbrudt af pauser)?
Så er der nogle af jer erfarne gutter, som har nogle gode råd mhp. hvad jeg skal være opmærksom på?
Selv havde jeg tænkt at pakke kufferten med Castrol Classic XL 20w/50 motorolie, så man kunne fylde lidt olie på, hvis den skulle bruge noget olie. Derudover ville jeg også tage noget Castrol valvemaster (plus?) med, samt evt en batterioplader.
Men gode råd modtages med kyshånd, for jeg har ikke den store erfaring udi mekanikerfaget. :smash:
Mvh. Daniel
Afhentning af C3 i Holland - køre den hjem selv eller på autotransporter?
Hej Daniel Først tillykke med din
Hej Daniel
Først tillykke med din Corvette. Håber du bliver glad for den.:)
M.h.t. at bringe bilen til DK vil jeg anbefale dig at få den kørt på autotransport. Med mindre du kender bilen gennemgående og har kørt den tidligere, synes jeg du løber en stor risiko.:(
Da jeg hentede min i Avedøre for nogen tid siden kunne den ikke starte (fladt batteri) og da vi så fik liv i den viste det sig efterfølgende, at en af bremsekalibrene var utæt. Den smed faktisk det meste af bremsevæsken på den relativt korte tur hjem (50-60 km). Det var faktisk ikke en behagelig tur, idet man konstant sad og hørte mærkelige lyde fra bilen, som jeg ikke kendte på daværende tidspunkt.
Men NÅR du så har fået bilen hjem, fået den synet og den er kommet på plader, ja - så åbner der sig en ny og spændende verden med mange gode oplevelser blandt gode klubkammerater m.v.:sifone:
Først tillykke med din Corvette. Håber du bliver glad for den.:)
M.h.t. at bringe bilen til DK vil jeg anbefale dig at få den kørt på autotransport. Med mindre du kender bilen gennemgående og har kørt den tidligere, synes jeg du løber en stor risiko.:(
Da jeg hentede min i Avedøre for nogen tid siden kunne den ikke starte (fladt batteri) og da vi så fik liv i den viste det sig efterfølgende, at en af bremsekalibrene var utæt. Den smed faktisk det meste af bremsevæsken på den relativt korte tur hjem (50-60 km). Det var faktisk ikke en behagelig tur, idet man konstant sad og hørte mærkelige lyde fra bilen, som jeg ikke kendte på daværende tidspunkt.
Men NÅR du så har fået bilen hjem, fået den synet og den er kommet på plader, ja - så åbner der sig en ny og spændende verden med mange gode oplevelser blandt gode klubkammerater m.v.:sifone:
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 11. nov 2008, 11:14
Tillykke med bilen, husk at
Tillykke med bilen, husk at du ikke skal have for meget med hvis du selv kører, bagagerumme er jo ikke større end et handskerum i en almindelig personbil, Gaffatape er en god ting altid at have i bilen.
Så hvidt jeg er orienteret skal du vistnok have DK prøveplader på når du kører ind i Danmark. Motoren skulle ikke tage skade af sådan en tur, den er jo blevet tilkørt du skal nok bare ikke køre med pedalen i bund hele vejen igennem Tyskland.
Håber vi mødes på de danske veje og træf, velkommen i klubben.
Hilsen Peter1030
Så hvidt jeg er orienteret skal du vistnok have DK prøveplader på når du kører ind i Danmark. Motoren skulle ikke tage skade af sådan en tur, den er jo blevet tilkørt du skal nok bare ikke køre med pedalen i bund hele vejen igennem Tyskland.
Håber vi mødes på de danske veje og træf, velkommen i klubben.
Hilsen Peter1030
Tak for svarene Peter og
Tak for svarene Peter og John!
Jeg står stadig og vakler mellem om jeg skal tage ned og hente den selv, eller om det skal være på en autotransporter. Så jeg vil tage jeres input med i mine overvejelser.
Mvh. Daniel
Jeg står stadig og vakler mellem om jeg skal tage ned og hente den selv, eller om det skal være på en autotransporter. Så jeg vil tage jeres input med i mine overvejelser.
Mvh. Daniel
Hej Daniel Først Tillykke med dit
Hej Daniel
Først Tillykke med dit nye legetøj, ikke for at nedgører C3eren ( har selv en af slagsen ) men det er jo trods alt
en ældre dame du har fået og som du ikke kender ret godt endnu,hun kan få både El, kaburator og varme problemer
på sådan en lang tur og skal hun så alligevel med autohjælp hjem så bliver du bare sur på den gamle dame.
( sååå mit råd lad ikke den gamle dame starte med så lang en tur )
venlig Hilsen
Ulrik
Først Tillykke med dit nye legetøj, ikke for at nedgører C3eren ( har selv en af slagsen ) men det er jo trods alt
en ældre dame du har fået og som du ikke kender ret godt endnu,hun kan få både El, kaburator og varme problemer
på sådan en lang tur og skal hun så alligevel med autohjælp hjem så bliver du bare sur på den gamle dame.
( sååå mit råd lad ikke den gamle dame starte med så lang en tur )
venlig Hilsen
Ulrik
Hej Daniel, tillykke med bilen,
Hej Daniel, tillykke med bilen, den bliver du glad for.
Jeg kan fortælle dig af egen erfaring, at du skal lade den fragte hjem på en autotransporter. Da jeg i sin tid hentede min, var det trods alt kun på Fyn, lidt uden for Odense, og det mente jeg jo ikke kunne være det store problem, idet jeg kun skulle til Falster.
Så jeg tjekkede olie og gearkasseolie samt vand og strøm. Den var fjong, så det var jo bare at starte og køre hen til JET benzintanken og gurgle noget brændstof i tanken. Det gik jo strygende, tilsyneladene.
Bedst som jeg passerede betalingsanlægget på Storebælt, stod der en kæmpedampsky op fra motorrummet (ligesom på film). Øverste kølerslange var nærmest eksploderet, se man kunne ikke se udefra at den var rådden indeni. Det blev ordnet, da jeg havde fået den bragt hjem på en autotransporter.
Nu var den hjemme, så skulle der den følgende dag køres en lille tur, så røg den nederste på samme vis. Så blev det ordnet.
På anden dagen nåede jeg fire kilometer, hvorefter der stod en flot røgsøjle efter bilen. Det viste sig at være et af de små slangestykker der også var rådnet indefra til oliekøleren for gearkassen, olien tapløb ned på udstødningen. Så blev det ordnet.
Så syntes jeg, medens jeg rodede med det at jeg også kunne lugte lidt benzin, og ganske rigtigt, benzinslangerne tilgang og retur ved selve tanken og ned til stålrørene var mere end hypertvivlsomme.
Alt det hændte på under de første 100 km i Danmark, og bilen kom direkte fra synshallen på Fyn, frisksynet.
Så er der så en lille ekstrating, nu ved jeg ikke hvor høj du er. Jeg måler 188 cm sådan ca og jeg kan sige at når jeg har kørt 130 km i en streg, så værker benene, og jeg føler mig temmeligt krøllet. Nu er det ikke sådan at jeg ikke er vant til at køre langt, det blever faktisk til 60.000 km om året. Men 900 km i en streg med en C3, jeg vil ikke sige at det ikke kan gøres, men så håber jeg at du er en del kortere end mig.
Daniel, det kan blive en meget mere "spændende" tur end du regner med, men når det er sagt vil du under alle omstændigheder huske den.
De bedste hilsner
Lykkemark
Jeg kan fortælle dig af egen erfaring, at du skal lade den fragte hjem på en autotransporter. Da jeg i sin tid hentede min, var det trods alt kun på Fyn, lidt uden for Odense, og det mente jeg jo ikke kunne være det store problem, idet jeg kun skulle til Falster.
Så jeg tjekkede olie og gearkasseolie samt vand og strøm. Den var fjong, så det var jo bare at starte og køre hen til JET benzintanken og gurgle noget brændstof i tanken. Det gik jo strygende, tilsyneladene.
Bedst som jeg passerede betalingsanlægget på Storebælt, stod der en kæmpedampsky op fra motorrummet (ligesom på film). Øverste kølerslange var nærmest eksploderet, se man kunne ikke se udefra at den var rådden indeni. Det blev ordnet, da jeg havde fået den bragt hjem på en autotransporter.
Nu var den hjemme, så skulle der den følgende dag køres en lille tur, så røg den nederste på samme vis. Så blev det ordnet.
På anden dagen nåede jeg fire kilometer, hvorefter der stod en flot røgsøjle efter bilen. Det viste sig at være et af de små slangestykker der også var rådnet indefra til oliekøleren for gearkassen, olien tapløb ned på udstødningen. Så blev det ordnet.
Så syntes jeg, medens jeg rodede med det at jeg også kunne lugte lidt benzin, og ganske rigtigt, benzinslangerne tilgang og retur ved selve tanken og ned til stålrørene var mere end hypertvivlsomme.
Alt det hændte på under de første 100 km i Danmark, og bilen kom direkte fra synshallen på Fyn, frisksynet.
Så er der så en lille ekstrating, nu ved jeg ikke hvor høj du er. Jeg måler 188 cm sådan ca og jeg kan sige at når jeg har kørt 130 km i en streg, så værker benene, og jeg føler mig temmeligt krøllet. Nu er det ikke sådan at jeg ikke er vant til at køre langt, det blever faktisk til 60.000 km om året. Men 900 km i en streg med en C3, jeg vil ikke sige at det ikke kan gøres, men så håber jeg at du er en del kortere end mig.
Daniel, det kan blive en meget mere "spændende" tur end du regner med, men når det er sagt vil du under alle omstændigheder huske den.
De bedste hilsner
Lykkemark
Jeg har valgt at få
Jeg har valgt at få bilen hjem med en autotransporter, på trods af mine 3 cm mere komfort end Lykkemark. Efter planen skulle jeg have den fredag i næste uge.
Så tusinde tak for jeres råd. De fik banket noget fornuft ind i mit hoved. :smash:
Mvh. Daniel
Så tusinde tak for jeres råd. De fik banket noget fornuft ind i mit hoved. :smash:
Mvh. Daniel
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 6. feb 2011, 01:39
Hej Daniel. God plan! Vi stod
Hej Daniel. God plan!
Vi stod selv i samme situation, og vi køre selv ned med en auto trailer på Torsdag. der er langt hjem i en veteran bil der har stået stille så lang tid.
Hilsen Lars
Vi stod selv i samme situation, og vi køre selv ned med en auto trailer på Torsdag. der er langt hjem i en veteran bil der har stået stille så lang tid.
Hilsen Lars
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster