Vinterprojekt...

Teknisk relateret snak
Corvette-Boy

Vinterprojekt...

Indlægaf Corvette-Boy » 16. okt 2007, 23:19

Hej alle sammen inde på CCD.

Jeg går og pudsler med ideen om at bygge en motor op som med udgangspunkt skal have 800 heste. Den skal sidde i min vette fra 69 hvor der sidder en 427 block. Alle mine venner driller mig med deres 6 cylindre række motor og gør nar af V8éren. Derfor vil gerne give dem lang næse alle sammen til sommer når der er mulighed for at fyre vetten af på en lukket bane. 

Hvordan vil i foreslå at man pumper en motor op på det antal HK og som også kan holde til dens slags HK? 
Med turbo, blower eller andens slags midler?

Hilsen Kenni

david

Re: Vinterprojekt...

Indlægaf david » 17. okt 2007, 01:36

800 heste, se det er jo en del i C3'eren, du skal ud og investere i et ';full monty'; bagtøjskit fra toms, anden gearkasse og kardan, kardanfangere, jeg ville også anbefale en forstærket ramme som anvist i chevrolet power book ellers revner karroseriet mellem birdcage og front clip/forenden, hvis du skal køre ræs skal der bur i bilen, jeg vil anbefale min. en firepunkts bøjle og h-seler.

Når det så er sagt er det idag let at lave 800 hestes sugemotor men du kan ikke bruge en standardblock selv de fireboltede holder ikke, brug dart big m, motown, brodix eller bowtie el. lign.. Der er mange muligheder, standarddæk er 9.8 og her  du nemt (og billigt) lave op til 540 cubic og med 12-18 graders topstykker/stempler, rulleknast og andre goodies vil du nemt kunne nå de 800. Det kan også lade sig gøre at lave de 800 heste med kun 427 cui men så bliver motoren så vild at den ikke er gadevenlig.

Piet

Indlægaf Piet » 17. okt 2007, 12:00

Det er forholdsvist billig og nemt at lave 6-700HK i en LT1 maskine , bare en som er stroket til 383 med en god blower, indsprøjtning  og noget nitro så har du dine 700HK på maskinen, og det altsammen i en  yderst gadevenlig motor.

Som David skriver skal du have stort set alt andet på bilen forstærket ellers når du ikke langt med alle de kræfter, iøvrigt vil du med garanti ikke kunne overføre dem på gadedæk det hele vil gå op i hjulguf.

800HK er et mål i sig selv et mål, men faktisk ikke noget der siger noget om bilens præstationer, jeg ved at der er et medlem her fra klubben som tit og ofte har kørt fra såkaldte 1000+HK biler sin bil med 600HK og det på prepped bane.

Du bør nok gøre op med dig selv om du vil have en kæmpe motor med et højt antal HK som du kan vise frem eller om du hellere vil gå efter den hurtigste bil du kan få, de 2 ting hænger nemlig ikke altid helt sammen.
Det er selvklart at hvis du udelukkende vil have en banebil så er flest muligt HK et godt udgangspunkt.

Jeg er selv på jagt efter de 3sek på gaden (sikkert ikke muligt) men det er da sjovt at prøve.

Corvette-Boy

Indlægaf Corvette-Boy » 17. okt 2007, 20:24

Jeg vidste godt nok ikke at der skulle laves så meget for at kunne kører med ca. 800 Hk, men det gør ikke så meget da jeg godt kan lide og skrue på vetten. Jeg fandt noget på nettet som jeg ikke har set før. De kaldte det for en Centrifugal Supercharger. Man kan se det på http://www.stevemorrisracingengines.com

Det er noget i stil med en blower bortset fra at den ikke stikker op af hjelmen. En turbo uden at den skal være tilkoblet udstødningsystemet, men som bliver trukket via rem fra motoren af. Er der nogle der har erfaringer med denne slags tuning?
Kunne være fedt at få sådan et system på motoren, da ikke ret mange af hva jeg kender af kører med det, men er det noget der holder ?

/Kenni

david

Indlægaf david » 17. okt 2007, 21:39

Jeg ville ty til

www.corvetteforum.com

her ligger der meget information om procharger også med C3-installationer

her er en detaljeret installation med masser af billeder og kommentarer:
http://www.exoticperformanceplus.com/projectCar.php?car=8:12507ed5www.exoticperformanceplus.com/projectCar.php

Tilbage til "Generelt teknisk forum"