Hejsa
Hvor er det lige jeg købe noget octan booster til min 65'er - gerne i København?
Hilsen
Henrik # 775
Octan booster
Det tror jeg, du kan
Det tror jeg, du kan få på de fleste tankstationer.
Sidst jeg brugte det, havde Shell en klar plastflaske (400ml tror jeg) med et målebæger indbygget i flaskehalsen.
Aldeles bekvemt
Allan
medlemsinfo
Sidst jeg brugte det, havde Shell en klar plastflaske (400ml tror jeg) med et målebæger indbygget i flaskehalsen.
Aldeles bekvemt
Allan
medlemsinfo
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Shell V-power har 99 oktan.
Shell V-power har 99 oktan. Er det ikke godt nok? Det er noget nemmere. :seeya:
Mvh. Claes
Mvh. Claes
Tager jeg helt fejl hvis
Tager jeg helt fejl hvis jeg antager at oktan-boost kun er nødvendig ved tændigngsbanken, som ikke kan fjernes ved justering af tænding/blandning??
Hvorfor ellers benytte oktan-boost?
Vh
Padkær
Hvorfor ellers benytte oktan-boost?
Vh
Padkær
Hej Henrik. Du tænker på
Hej Henrik. Du tænker på at vi ikke kan købe blyholdig benzin som giver en smørende effekt på dine ventiler... Du kan hos Q8 købe dette additiv til okt. 95 som giver samme smørende effekt. Samtidigt vil du opdage, at udstødningsgassen kommer til at lugte (dufte) som i gamle dage...Bruger du ikke dette tilsætningsadditiv, kommer du til at brænde dine ventiler af...Hilsen Thomas
Yes. Men det additiv er
Yes. Men det additiv er jo bly-erstatningsadditiv. Det har ikke noget at gøre med oktan. Henrik, hvis din bils motor har været renoveret er det meget muligt at den har fået ventil-sæder, der kan klare blyfri-benzin. Ellers ja, så kan man købe bly-additivet på de fleste tanke. ;-)
Tilbage til "Generelt teknisk forum"