Hej.
Har prøvet en karburator hvor der er monteret en benzintryksmåler, og ser så at trykket er på 14-15 psi, er det ikke for meget?, kan det være medvirkene årsag til at den kvæler sig selv ved lidt frist nedbremsning, og sprutter og hakker i skarpe sving med lav hastighed f. eks gennem en rundkørsel. -der sidder normalt en edelbrock 750 på og det er en edelbrock mekanisk benzinpumpe.
På den anden bil hvor karburatorern normalt sikker er der elektrist benzinpumpe, og der er trykket ca. 8 psi.
mvh.
Steffen
Benzintryk
re:Benzintryk
Hej Steffen, 14psi er alt for voldsomt, 6-7 psi er hvad du bør have, med hensyn til at den kvæler sig selv ved nedbremsning er fordi din svømmerhøjde skal justres ned.
Re: re:Benzintryk
Ifølge guruen Lars er 4 psi alt rigeligt. Stadig ifølge Lars er det vigtigt at have en returlinie på systemet så tæt på karburatoren så muligt, det giver meget lavere temperatur på benzinen og fjerner problemer med ';vapor lock'; altså benzin der er for varm/koger. GM har haft returnlinier siden 70 og alle moderne biler kører med retur på benzinen.
Tak for svar.
Så må jeg jo have fat i en regulator for at få trykket ned.
Det med returlinie kvæver vel lidt mere -der skal vel også være en studs på tanken til returløbet.
mvh.
Steffen
Så må jeg jo have fat i en regulator for at få trykket ned.
Det med returlinie kvæver vel lidt mere -der skal vel også være en studs på tanken til returløbet.
mvh.
Steffen
re:Benzintryk
Hej Steffen, bare sørg for at få en regulator med returløb, der skulle meget gerne være returløbsrør på din tank.
Husk at regulatoren med returløb skal sidde så tæt på kaburatoren som muligt hvis det skal have nogen effekt.
-
Jeg er helt enig i at et reguleret returløb er godt. Bl.a. fordi det køler benzinen, og lægger mindre 'pres' på svømmerventilen.
Derfor undrer det mig at det så sjældent ses på de færdige set-ups der kommer fra USA. Er der nogen der har en god forklaring?
I sommerens løb tror jeg at jeg har set 50 blændede returløb på C3'er.......
C3
Derfor undrer det mig at det så sjældent ses på de færdige set-ups der kommer fra USA. Er der nogen der har en god forklaring?
I sommerens løb tror jeg at jeg har set 50 blændede returløb på C3'er.......
C3
Tilbage til "Generelt teknisk forum"