Hej alle.
kontakt venligt mig. Per Pedersen tlf. 40 57 37 32 eller email per.pedersen@ecolab.com
hvis i skal være med på en flex-leasing i år.
Februar
2011
Global Car Leasing A/S ?
Danmarks største udbyder af flexleasing
De to ledende flexleasing selskaber Global Car Sourcing og Breinholt Exclusive bliver med omgående virkning lagt sammen og forsætter under navnet Global Car Leasing A/S.
Luksusbiler uden afgift i Aalborg, København og Flensborg
Global Car Leasing bliver hermed Danmarks største udbyder af flexleasing inden for eksklusive nye og brugte biler med mere end 1.000 biler på leasingkontrakt. Selskabets kunder vil straks mærke store fordele af sammenlægningen, da virksomheden nu er repræsenteret med afdelinger i både Aalborg, København og Flensborg.
Vi gør drømme til virkelighed
?Det har længe været et mål for Global Car Sourcing at være stærkt repræsenteret i København, så vi kan være mere synlige overfor både bestående og fremtidige kunder. Sammenlægningen med Breinholt Exclusive opfylder dette mål. Med et salgskontor i København betyder det, at vi vil intensivere samarbejdet med førende forhandlere i Københavnsområdet inden for eksklusive nye og brugte biler?, siger adm. direktør Søren Hjelmholm.
Flere modeller at vælge imellem i det nye selskab
?For Breinholt Exclusive betyder fusionen, at vi nu kan give alle vores kunder den service, de har brug for - også i Jylland. Vi har længe ledt efter en seriøs og stabil samarbejdspartner, og det har vi nu fundet?, siger adm. direktør Jørgen Breinholt og tilføjer: ?V i rammer nu også hele markedet for flexleasing biler, lige fra BMW til Bentley.?
Hurtig levering af nummerplader ? over hele landet
?En stærk kreds af investorer vil være med til at finansiere den vækst, som vi oplever for øjeblikket, og det giver en stor tryghed for vores kunder. Med afdelingen i Flensborg vil vi stadig kunne tilbyde leasingkontrakter gennem det tyske GmbH. Administrationen vil fremover ligge i Aalborg, og det betyder en yderligere opgradering af personalet i Aalborg for at kunne håndtere de nye kunder og altid være på forkant med vores service, som skal være den bedste i markedet,? siger Søren Hjelmholm.
Erfarne medarbejdere ? landsdækkende service
Det nye selskab Global Car Leasing har 12 faste medarbejdere med stor ekspertise inden for flexleasing. Begge virksomheder har været pionerer på flexleasing markedet, hvor Breinholt Exclusive var den første virksomhed i Danmark, der tilbage i 2008 fik den første storkundeaftale med SKAT, og dermed blev den første selvanmelder. Global Car Sourcing var den første virksomhed, der fik storkundeaftalen efter de nye retningslinjer i 2011.
Er du allerede kunde i dag
Din nuværende aftale vil ikke blive påvirket af sammenlægningen. Du vil blot have en ekstra fordel ved, at vi nu kan servicere dig i både Jylland og på Sjælland.
Kontakt os allerede i dag
Vil du vide mere om det nye selskab og høre hvilke muligheder, vi kan tilbyde dig for at få din drømmebil på landevejen? Så kontakt os allerede i dag.
Med venlig hilsen
Global Car Leasing A/S
VI GØR DRØMME TIL VIRKELIGHED
Breinholt Exclusive blev stiftet i 2004 med afdeling i Sverige, hvor det primært var salg af biler. I 2007 startede flexleasing op og voksede hurtigt inden for store mellemklasse biler som BMW, Mercedes og Porsche. Virksomheden har i dag kontor i Gentofte hvor 5 fastansatte og 2 konsulenter står for kundesupporten.
Global Car Sourcing, blev grundlagt 1. juli 2005 og blev hurtigt den førende udbyder af flexleasing inden for de eksklusive biler. I starten var det typisk sommerbiler ? Ferrari, Lamborghini, Bentley m.v. Virksomheden har i dag i dag mere 600 biler på leasingkontrakt. Virksomheden har kontorer i Flensborg og hovedkontor i Aalborg og omfatter i alt 7 medarbejdere.
Hej Per,
Ja det må du meget gerne. Det betyder jo at i kan få nummer plader fra Ålborg kontoret og en bedre rente samt forsikring.
Hvis man er i god tid (ca 3-4 uger) inden man skal have plader på kan vi lave kontrakten via vores afdeling i Flensborg og derved sparer lidt på momsen og give en gratis bank garanti på depositummet.
Normal leverings tid i de Danske selskab er 2-3 dage.
Jeg får oprettet en klub aftale til jer så i kun betaler 7500kr i kontrakt oprettelse.
Med venlig hilsen / mit freundlichen Grüssen
Jørgen Breinholt
Breinholt Exclusive
Hansen & Breinholt finans Aps
Mesterlodden 15
2820 Gentofte
www.breinholt.com
DK.: +45 888 26 888
Fax: +45 39 96 13 78
Er der nogen der skal være med på Flex-leasing i år.
Der er vist ingen der
Der er vist ingen der vil have beslaglagt sin bil iår, men jeg skal nok komme og besøge dig og have en lagkage med indbygget fil med til dig Per
Der er vist ingen der
Der er vist ingen der vil have beslaglagt sin bil iår,
??????????
SKAT har strammet voldsomt op
SKAT har strammet voldsomt op omkring administrationen af flex-leasing aftalerne og har endvidere besluttet sig for at området skal være et nationalt fokusområde. Og husk endelig på, at der er omvendt bevisbyrde når vi taler SKAT. Jeg kunne dagtens forestille mig en beslaglæggelse af bilen, så længe undersøgelserne står på - og SKAT har ikke ligefrem ry for at arbejde hurtigt.....
Nedenstående er udtræk fra SKAT's fortolkning:
"Eksempelvis vil SKAT efter en om konkret bedømmelse kunne tilsidesættes leasingaftaler,
1) hvorved leasingtageren selv har været ejer af køretøjet forud for leasingaftalens indgåelse, og derefter
2) overdrager køretøjet til leasingvirksomheden, men uden at leasingvirksomheden reelt betaler en købesum for køretøjet, f.eks. fordi det er aftalt, at leasingtageren skal forudbetale et depositum eller en sikkerhedsstillelse, der svarer til køretøjets værdi, hvorefter
3) leasingvirksomheden opkræver fra leasingtageren leasingydelser, der alene dækker den forholdsmæssige registreringsafgift, men ikke nogen reel betaling af en leasingydelse med en fortjeneste til leasingvirksomheden, eventuelt fordi kravet på købesummen modregnes i depositum-kravet og i leasingydelserne.
Hvis eksempelvis leasingtageren forudbetaler et depositum, en sikkerhedsstillelse eller en anden forudbetaling, som svarer til hele eller en væsentlig del af de samlede leasingydelser, vil der ikke være tale om en sædvanlig leasingaftale med et normalt finansieringselement. I sådanne tilfælde vil SKAT efter en konkret bedømmelse kunne anse leasingtageren for - fortsat - at være reel ejer af køretøjet, således at der ikke er tale om en aftale om leasing af køretøjet, men derimod en maskering af, at leasingtageren reelt selv har købt og betalt den fulde købesum for køretøjet, og således var og forblev ejer af køretøjet, selv om parterne giver indtryk af, at leasingvirksomheden har købt bilen og leaset den til leasingtageren. I sådanne tilfælde vil den formelle indregistrering af køretøjet med leasingvirksomheden som ejer ikke blive tillagt vægt."
Nedenstående er udtræk fra SKAT's fortolkning:
"Eksempelvis vil SKAT efter en om konkret bedømmelse kunne tilsidesættes leasingaftaler,
1) hvorved leasingtageren selv har været ejer af køretøjet forud for leasingaftalens indgåelse, og derefter
2) overdrager køretøjet til leasingvirksomheden, men uden at leasingvirksomheden reelt betaler en købesum for køretøjet, f.eks. fordi det er aftalt, at leasingtageren skal forudbetale et depositum eller en sikkerhedsstillelse, der svarer til køretøjets værdi, hvorefter
3) leasingvirksomheden opkræver fra leasingtageren leasingydelser, der alene dækker den forholdsmæssige registreringsafgift, men ikke nogen reel betaling af en leasingydelse med en fortjeneste til leasingvirksomheden, eventuelt fordi kravet på købesummen modregnes i depositum-kravet og i leasingydelserne.
Hvis eksempelvis leasingtageren forudbetaler et depositum, en sikkerhedsstillelse eller en anden forudbetaling, som svarer til hele eller en væsentlig del af de samlede leasingydelser, vil der ikke være tale om en sædvanlig leasingaftale med et normalt finansieringselement. I sådanne tilfælde vil SKAT efter en konkret bedømmelse kunne anse leasingtageren for - fortsat - at være reel ejer af køretøjet, således at der ikke er tale om en aftale om leasing af køretøjet, men derimod en maskering af, at leasingtageren reelt selv har købt og betalt den fulde købesum for køretøjet, og således var og forblev ejer af køretøjet, selv om parterne giver indtryk af, at leasingvirksomheden har købt bilen og leaset den til leasingtageren. I sådanne tilfælde vil den formelle indregistrering af køretøjet med leasingvirksomheden som ejer ikke blive tillagt vægt."
Det er dog frygteligt, som
Det er dog frygteligt, som fanden skal males på væggen i disse dage.
Jeg modtog denne mail 01-02-2011
kaster den lys over sagen?
Godkendt af SKAT !
Som den første flex-leasing virksomhed i Danmark har Global Car
Sourcing underskrevet storkunde aftalen med SKAT efter de nye regler.
Vi gør drømme til virkelighed. Med godkendelse af SKAT.
Global Car Sourcing har netop indgået en såkaldt
?storkunde-aftale? med SKAT, således at selskabet nu
• som den første udbyder i Danmark - er skriftligt godkendt til
at kunne tilbyde vores kunder kontrakter efter SKAT?s nye regler for
flexleasing.
Som kunde har du nu to muligheder for flexleasing:
Danske flexleasing-kontrakter
Gennem vores danske selskab Global Car Sourcing ApS kan vi tilbyde
oprettelse af dansk leasingkontrakt, hvor indregistrering af biler og
levering af nummerplader kan ske indenfor få dage.
Tyske flexleasing-kontrakter
Gennem vores tyske selskab Global Car Sourcing GmbH kan vi tilbyde
oprettelse af tysk leasingkontrakt. Dette betyder normalt en lidt
længere leveringstid på nummerplader (ca. 2-4 uger afhængig
af årstid) - til gengæld har du fordelen med en lavere moms.
Vi ved, at sikkerhed for økonomien betyder alt. Ved oprettelse af en
tysk leasingkontrakt vil du modtage en erklæring fra Sydbank, der
sikrer det indbetalte depositum.
Hvis du er interesseret i at få tilsendt den nye underskrevne
storkunde aftale, kan du kontakte os på telefon 96 200 900
eller på mail: info@globalcarsourcing.com.
Jeg modtog denne mail 01-02-2011
kaster den lys over sagen?
Godkendt af SKAT !
Som den første flex-leasing virksomhed i Danmark har Global Car
Sourcing underskrevet storkunde aftalen med SKAT efter de nye regler.
Vi gør drømme til virkelighed. Med godkendelse af SKAT.
Global Car Sourcing har netop indgået en såkaldt
?storkunde-aftale? med SKAT, således at selskabet nu
• som den første udbyder i Danmark - er skriftligt godkendt til
at kunne tilbyde vores kunder kontrakter efter SKAT?s nye regler for
flexleasing.
Som kunde har du nu to muligheder for flexleasing:
Danske flexleasing-kontrakter
Gennem vores danske selskab Global Car Sourcing ApS kan vi tilbyde
oprettelse af dansk leasingkontrakt, hvor indregistrering af biler og
levering af nummerplader kan ske indenfor få dage.
Tyske flexleasing-kontrakter
Gennem vores tyske selskab Global Car Sourcing GmbH kan vi tilbyde
oprettelse af tysk leasingkontrakt. Dette betyder normalt en lidt
længere leveringstid på nummerplader (ca. 2-4 uger afhængig
af årstid) - til gengæld har du fordelen med en lavere moms.
Vi ved, at sikkerhed for økonomien betyder alt. Ved oprettelse af en
tysk leasingkontrakt vil du modtage en erklæring fra Sydbank, der
sikrer det indbetalte depositum.
Hvis du er interesseret i at få tilsendt den nye underskrevne
storkunde aftale, kan du kontakte os på telefon 96 200 900
eller på mail: info@globalcarsourcing.com.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Der er intet i vejen
Der er intet i vejen med flex-leasing aftaler gennem forskellige selskaber og de kan sagtens være godkendt af SKAT uden problemer. Så længe man henvender sig til selskabet og bestiller en bil til leasing - det kan så være nye eller brugte køretøjer.
Der hvor man bevæger sig på kanten - og der hvor SKAT begynder at pille - er hvor man selv kommer med bilen og laver en "sale og lease-back" aftale, hvor ejerskabet på bilen reelt ligger hos leasingtageren, i form af en bankgaranti eller et depositum. Det er rigtigt, at bilen på papiret tilhører leasingfirmaet, men læg mærke til SKATs ordlys; en bedømmelse om hvorvidt leasingtager selv har været ejer af køretøjet forud for leasingaftalens indgåelse.
Så vidt jeg kan tolke det er det de tilfælde de fleste af os - uden at vide det med 100% sikkerhed - går og leger med.
At hente en lækker bil uden afgift og få plader på med procentvis betaling af afgiften i de 6 måneder om året, hvor det er sjovt at køre - og så ellers gå og nusse i garagen i vinterhalvåret. Jeg tror ikke det er SKATs fortolkning af en flexleasingaftale???!!?
I må endelig ikke forstå mit indlæg derhen, at jeg fordømmer flex-leasing - tværtimod! Jeg synes det er den eneste reelle måde at afgiftsberigtige sæsonkøretøjer på, men føj for en oplevelse man kan få, hvis man kommer i SKATs kløer...
Der hvor man bevæger sig på kanten - og der hvor SKAT begynder at pille - er hvor man selv kommer med bilen og laver en "sale og lease-back" aftale, hvor ejerskabet på bilen reelt ligger hos leasingtageren, i form af en bankgaranti eller et depositum. Det er rigtigt, at bilen på papiret tilhører leasingfirmaet, men læg mærke til SKATs ordlys; en bedømmelse om hvorvidt leasingtager selv har været ejer af køretøjet forud for leasingaftalens indgåelse.
Så vidt jeg kan tolke det er det de tilfælde de fleste af os - uden at vide det med 100% sikkerhed - går og leger med.
At hente en lækker bil uden afgift og få plader på med procentvis betaling af afgiften i de 6 måneder om året, hvor det er sjovt at køre - og så ellers gå og nusse i garagen i vinterhalvåret. Jeg tror ikke det er SKATs fortolkning af en flexleasingaftale???!!?
I må endelig ikke forstå mit indlæg derhen, at jeg fordømmer flex-leasing - tværtimod! Jeg synes det er den eneste reelle måde at afgiftsberigtige sæsonkøretøjer på, men føj for en oplevelse man kan få, hvis man kommer i SKATs kløer...
Hej alle Jeg har netop idag
Hej alle
Jeg har netop idag talt med Lasse Frost fra Forza Leasing. De har også fået storkundeaftale godkendt af SKAT, så man kan nu også lease biler som vores - de såkaldte klubbiler.
Venlig hilsen Frank1228
Jeg har netop idag talt med Lasse Frost fra Forza Leasing. De har også fået storkundeaftale godkendt af SKAT, så man kan nu også lease biler som vores - de såkaldte klubbiler.
Venlig hilsen Frank1228
Nu er det sådan at
Nu er det sådan at SKAT gennemgår hele kontrakten mellem leasinggiver og leasingtager, og SKAT kontrollerer ALT inden der kommer plader på bilen.
Så det med at SKAT pludselig en dag skulle finde på, at hente bilen tror jeg ikke på.
Enten så er tingene i orden eller ikke...
Så det med at SKAT pludselig en dag skulle finde på, at hente bilen tror jeg ikke på.
Enten så er tingene i orden eller ikke...