C3 71: Ud med AC anlægget - hvad så?

Teknisk relateret snak
Mule

C3 71: Ud med AC anlægget - hvad så?

Indlægaf Mule » 8. feb 2011, 18:48

Hej hej
Der er garanteret nogen, der har været her før mig...
Jeg har lige pillet resterne af AC anlægget ud af min C3 fra 71. Jeg troede jo at jeg bare kunne montere skjoldet fra en bil med alm varmesystem uden på heateren nede i motorrummet.
Men så finder jeg ud af, at der er temmelig meget forskel på en bil med og uden AC. For eksempel skiftes radiatoren fra motorrummet i biler uden AC, og de skiftes inde fra kabinen i biler med AC.
Skal man virkelig skifte hele varmeanlægget inde i bilen også? Eller passer et standard skjold alligevel? Hvad har I gjort?

VH #1169 Oluf Bisgaard
Vedhæftede filer
AC væk.jpg
AC væk.jpg (101 bytes) Vist 9281 gange
AC skjold.jpg
AC skjold.jpg (48.2 KiB) Vist 9281 gange

Gæst

Har sat skjoldet på igen,

Indlægaf Gæst » 8. feb 2011, 20:06

Har sat skjoldet på igen, selvom der ikke er meget plads til fingrene. Det holder jo blæseren som vel stadig skal fungerer for duggede vinduer skyld. De to aflange huller hvor der før var rør blev stoppet med en gang plaststykker, hvorefter det hele fik et lag matsort malig. Det kom til at se rigtig godt ud, og uden det store hul der ellers ville være.

Morten F P
Geografisk sted: Ålsgårde
Kontakt:

Brugte du den originale radiator

Indlægaf Morten F P » 8. feb 2011, 23:00

Brugte du den originale radiator igen? Hvis ja, så var rørene der vel stadigvæk.
Jeg tror, jeg bygger et nyt mindre skjold, som passer til hullet som det er nu. Så er bilen stadig original indeni...

(udmeldt) ClausX

Jeg har også fjernet A/C

Indlægaf (udmeldt) ClausX » 8. feb 2011, 23:21

Jeg har også fjernet A/C fra min Vette og har fremstillet et nyt (og meget mindre) skjold af aluminium (tynd plade), så funktionen af blæseren kunne bibeholdes. Jeg benyttede anlægsfladen på det oprindelige skjold som skabelon til det nye skjold og byggede derefter en blæser-snegl på frihånd. Skjoldet og blæser fungerer perfekt. Vil tage et par billeder i kommende weekend og lægge dem op til orientering.

MVH
Claus

Henrik E

Hej er der så en

Indlægaf Henrik E » 9. feb 2011, 08:36

Hej er der så en af jer der har en kompressor til salg...?

Gizmo69

...jeg har faktisk en kompressor.

Indlægaf Gizmo69 » 9. feb 2011, 16:16

...jeg har faktisk en kompressor.

Morten F P
Geografisk sted: Ålsgårde
Kontakt:

Henrik E, jeg skal ikke

Indlægaf Morten F P » 9. feb 2011, 18:18

Henrik E, jeg skal ikke bruge kompressoren mere. Jeg ved ikke om den fungerer, men den ser fin ud... :-) Der er også nogle andre AC ting til overs.
Claus, jeg tror jeg vil gøre som dig, det lyder som den bedste og billigste løsning.
Men det der Ecklers skjold ville selvfølgelig også være sagen...

(udmeldt) ClausX

Nu har jeg lagt nogle

Indlægaf (udmeldt) ClausX » 9. feb 2011, 19:45

Nu har jeg lagt nogle billeder op under min profil i albummet "Blæser- og varmeboks". Albummet indeholder også billede af skabelonen til den hjemmelavede boks. Håber billederne kan inspirere - der er i hvert fald 179 gode US $ at spare :piggy: ved at gøre det selv.

MVH

Claus

Piet

Jeg har også fjernet al

Indlægaf Piet » 9. feb 2011, 23:23

Jeg har også fjernet al det originale A/C men jeg har bibeholdt skjoldet dog er alle hullerne lukket og spartlet der efter er det autolakeret i blanksort, grundent il at jeg bibeholdte det er at jeg har bygget alle mine relæer og et moderne varmeapperat ind i det så det er skjult, jeg har bla computer til indsprøjtning, styring af elblæser o.l gemt her.
man kan også evt gemme vacuumrelæet til viskerklappen herinde, hvis man vil rydde lidt op i motorrummet.

Tilbage til "Generelt teknisk forum"