Hej alle
Kan man ikke adskille de viste bøsninger i trailing arms?
Mvh
Erik
Svendborg
Trailing arms
Trailing arms
- Vedhæftede filer
-
- Trailing arm Corvette.jpg (71.28 KiB) Vist 8113 gange
Hej Erik Hvis du klikker på
Hej Erik
Hvis du klikker på følgende link, vil du blive holdt i hånden gennem renoveringen af dine trailling arms på allerbedste vis af en kapacitet på området:
http://www.digitalcorvettes.com/forums/showthread.php?t=77000&highlight=trailling+arms
Det er en lang tråd, men mange spørgsmål bliver omhyggeligt besvaret.
Bedste hilsen
Lykkemark
Hvis du klikker på følgende link, vil du blive holdt i hånden gennem renoveringen af dine trailling arms på allerbedste vis af en kapacitet på området:
http://www.digitalcorvettes.com/forums/showthread.php?t=77000&highlight=trailling+arms
Det er en lang tråd, men mange spørgsmål bliver omhyggeligt besvaret.
Bedste hilsen
Lykkemark
-
De 'adskilles' nemmest med en
De 'adskilles' nemmest med en vinkelsliber.
Skær med en 1 mm skive langs med selve trailing armen.
Pres evt. yderringene ud og udskift det hele.
Her på billedet kan du lige ane hvor de er blevet skåret:
C3
Skær med en 1 mm skive langs med selve trailing armen.
Pres evt. yderringene ud og udskift det hele.
Her på billedet kan du lige ane hvor de er blevet skåret:

C3
Bøsninger trailingarms
Hej Alle
Er der nogen der har en god ide til hvordan jeg får lavet en krave på inderbøsningen i de nye bøsninger til trailingarms?
På forhånd tak
Erik
Svendborg
Er der nogen der har en god ide til hvordan jeg får lavet en krave på inderbøsningen i de nye bøsninger til trailingarms?
På forhånd tak
Erik
Svendborg
- Vedhæftede filer
-
- 017.jpg (71.55 KiB) Vist 8113 gange
-
I de fleste af kittene
I de fleste af kittene ligger der en hjulbolt/møtrik lignende sag, som er beregnet til kraveværktøj. Den er ikke særligt god.
Jeg bruger en konisk stålgenstand der passer ned i inderrøret og giver den en godt tryk i skruestikken.
'En konisk stålgenstand' kan være et konus bor - også kendt som et stålpladebor.
C3
Jeg bruger en konisk stålgenstand der passer ned i inderrøret og giver den en godt tryk i skruestikken.
'En konisk stålgenstand' kan være et konus bor - også kendt som et stålpladebor.
C3
Er det i det hele
Er det i det hele taget nødvendigt at lave den omtalte krave?
Der er så meget gods i inderbøsningen, så det er ikke lykkedes for mig i min lille hjemmeskruestik.
Mvh
Erik
Der er så meget gods i inderbøsningen, så det er ikke lykkedes for mig i min lille hjemmeskruestik.
Mvh
Erik
-
Hej igen, Du kan ser her
Hej igen,
Du kan ser her hvordan jeg monterer bøsningerne:
Første presses pulyureathan bøsningerne i:
Så inderrøret:
Så låses med 'en konisk metalgenstand' efter at der er 'fyldt' nok shims i (der er ALDRIG nok shims i et kit).
Så er den på plads, den hjulbolt/møtrik til højre er den der følger med i kittet som kraveværktøj. Den duer som regel ikke. Opstillingen presses moderat i skruestikken.
Og så er den klar til montering - hvad angår bøsningerne:
Nu mangler kun resten:
PS. Det bøsningssæt du har vist ser lidt anderledes ud end dem jeg bruger, som er:
http://www.ecklers.com/corvette-trailing-arm-bushing-kit-with-outer-sleeves-front-polyurethane-1963-1982.html?crosssell=Product_Upsell
C3
Du kan ser her hvordan jeg monterer bøsningerne:
Første presses pulyureathan bøsningerne i:

Så inderrøret:

Så låses med 'en konisk metalgenstand' efter at der er 'fyldt' nok shims i (der er ALDRIG nok shims i et kit).
Så er den på plads, den hjulbolt/møtrik til højre er den der følger med i kittet som kraveværktøj. Den duer som regel ikke. Opstillingen presses moderat i skruestikken.

Og så er den klar til montering - hvad angår bøsningerne:

Nu mangler kun resten:

PS. Det bøsningssæt du har vist ser lidt anderledes ud end dem jeg bruger, som er:
http://www.ecklers.com/corvette-trailing-arm-bushing-kit-with-outer-sleeves-front-polyurethane-1963-1982.html?crosssell=Product_Upsell
C3
Det ser da godt ud
Det ser da godt ud med nye dele sammen med nymalede dele = rene fingre, men de sims der monteres inden du "kraver" dem ind/ud er det ikke dem er er løse og flyttes rundt på ved sporing fra side til side, sådan var det da med min.
Jeg skal lige tilføje at jeg har ikke prøvet det med nye bøsninger, kun sporing, men der er vel en mening med galskaben.
Erik
Jeg skal lige tilføje at jeg har ikke prøvet det med nye bøsninger, kun sporing, men der er vel en mening med galskaben.
Erik
-
Nej, de shims til sporing
Nej, de shims til sporing sidder udenpå de færdig monterede bøsninger. Jeg tager et billede i løbet af dagen.
C3
C3
Tilbage til "Generelt teknisk forum"