Jeg overvejer at importere en Corvette C4 LT1 årgang 1992-1995
Er der nogen herinde på forummet der kender til disse biler, her tænker jeg på stærke sider, svage sider, problemer man skal være opmærksomme på eller ligende. Jeg har ingen ide om det skal være manuel gearkasse eller automatik og hvilken af de gearkasser der kører bedst.
Jeg kunne godt tænke mig nogle kommentarer af nogle C4 ejere eller andre der har en god begrundet mening om for og imod på sådan en bil.
skulle der være nogen der kender nogen der er til salg eller ved hvor der står noget spændende er de velkommen til at kontakte mig på tlf. 2999 9992 eller mail mt@harvejlarsen.dk
PS: Er der nogen der ved hvad der var ekstra på en 1993 jubilæumsmodel ?
Med venlig hilsen Thomas#369
Køb af Corvette C4.............måske
Re: Køb af Corvette C4.............måske
En erfaring kan vi da give videre, at skifte gearkasse på en C4'er er en del mere kompliceret og tidskrævenden end på de tidligere modeller.
Jubilæumspakken RPO Z25 var ikke standard men en option, den var metalrød, røde lædersæder, elektrisk førersæde, specielt hjulcenter.
De C4'ere jeg har kørt i kører kanon !
Jubilæumspakken RPO Z25 var ikke standard men en option, den var metalrød, røde lædersæder, elektrisk førersæde, specielt hjulcenter.
De C4'ere jeg har kørt i kører kanon !

Der står en 92 tilsalg i osted, de kan vel lokkes til en prøvetur
http://www.carsareus.dk/modul/Bilinfo/bil.asp?ID=662500118
Den største 'frygt', ærgelse jeg har hørt om med den årgang corvetter, som har Lt-1 Lt-4 motore, er optisparken. Den tåler absolut ingen vand, og er ovenikøbet placeret lige ved vandpumpen.
Der udover har jeg hørt om flere med problemer med FX3( Selective ride and handling ) optionen, hvor actuatoren dør, og der ikke længere kan justeres
C4´ern er genrelt ret ens, på nær de opdateringer der kommer gennem årene, Mht til motor, interior, bremser etc..
Der udover har jeg hørt om flere med problemer med FX3( Selective ride and handling ) optionen, hvor actuatoren dør, og der ikke længere kan justeres
C4´ern er genrelt ret ens, på nær de opdateringer der kommer gennem årene, Mht til motor, interior, bremser etc..
-
Hej Thomas Har en C4 fra
Hej Thomas
Har en C4 fra 1994 og er meget glad for den.Har nu kørt 92000 og er en drøm at køre i.Mekanisk er den nem at omgåes og stumperne er vel ikke dyrere end andre modeller.Jeg har manuel gear og gearkassen er den samme som blandt andet sidder i BMV M5 nemlig en Zf ja det fås ikke bedre når det drejer sig om gearkasser.Bilen har justerbar undervogn såkaldt FX3 og det fungerer ok men det er ikke noget der skal forhindre køb af en uden FX3 ,der er ikke den store fidus ved normal og lidt avanceret kørsel.Støddæmperne til systemet er ret dyre så den dag jeg får problemer med det vil jeg hellere montere normale gode dæmpere.Vejbeliggenheden er bare super den ligger som på skinner.Held og lykke med jagten.Bjarne 1139
Har en C4 fra 1994 og er meget glad for den.Har nu kørt 92000 og er en drøm at køre i.Mekanisk er den nem at omgåes og stumperne er vel ikke dyrere end andre modeller.Jeg har manuel gear og gearkassen er den samme som blandt andet sidder i BMV M5 nemlig en Zf ja det fås ikke bedre når det drejer sig om gearkasser.Bilen har justerbar undervogn såkaldt FX3 og det fungerer ok men det er ikke noget der skal forhindre køb af en uden FX3 ,der er ikke den store fidus ved normal og lidt avanceret kørsel.Støddæmperne til systemet er ret dyre så den dag jeg får problemer med det vil jeg hellere montere normale gode dæmpere.Vejbeliggenheden er bare super den ligger som på skinner.Held og lykke med jagten.Bjarne 1139
Hej thomas Gunnar har en 91
Hej thomas
Gunnar har en 91 Cab til salg rigtig fin stand automat gear. Jeg ved han kun vil have 200,000 kr. Og afgiften er betalt.
Du kan fange ham på Tlf 20 20 29 61
Hilsen bondemand
Gunnar har en 91 Cab til salg rigtig fin stand automat gear. Jeg ved han kun vil have 200,000 kr. Og afgiften er betalt.
Du kan fange ham på Tlf 20 20 29 61
Hilsen bondemand
Kære venner Thomas har skevet indlægget
Kære venner
Thomas har skevet indlægget for 5 år siden - mon ikke han har fundet en Corvette - og solgt den igen allerede.... ;-)
Vette-hilsen
Claes
Thomas har skevet indlægget for 5 år siden - mon ikke han har fundet en Corvette - og solgt den igen allerede.... ;-)
Vette-hilsen
Claes
Sidste jeg og Thomas mødtes
Sidste jeg og Thomas mødtes kørte vi begge über-Uno. Dette er vist ikke længere aktuelt.
Rolig nu, Thomas har netop
Rolig nu, Thomas har netop købt en hvid C5 i GB, men jeg har lovet ikke at sige det til nogen,:icon_bs: