Godkendelse af Prowler

Alm. snak
LasseG436

Godkendelse af Prowler

Indlægaf LasseG436 » 19. sep 2007, 23:36

Da jeg i maj fik min Plymouth Prowler hjem var smilet stort, dog kun lige indtil at jeg mødte op hos applus til toldsyn. De ville have godkendelser på det ene, det andet og det tredie osv, det virkede umiddelbart uoverskueligt.

Som bilforhandler http://www.grebartbiler.dk har jeg importeret, toldsynet og afgiftberigtiget oceaner af biler fra udlandet, men alle med en reg attest fra et EU land, hvilket aldrig har givet problemer, men fordi at der var US papirer på denne drømmebil, og at der ikke fandtes nogen typegodkendelse på denne, kunne de altså ikke 'bare' toldsyne den

Hmmmmm hvad gør man så???

Min tanke var straks at indregistrere den i sverige, så jeg henvendte mig til Lars fra Autoclasen for at høre om han kunne klare dette (han er rent privat 'flygtet' til sverige)
Til min store glæde og overraskelse kunne han fortælle, at de kunne skaffe de nødvendige godkendelser fra tyskland.

Her en uge efter er de skaffet, så nu ryger den til syn, så jeg kan komme i gang med næste slagsmål med told og skat

Bankmand

Re: Godkendelse af Prowler

Indlægaf Bankmand » 20. sep 2007, 19:54

Hej Lasse

Fed bil du har fundet dig der :-))

Med hensyn til dit problem, så er det jo en kendt fejl når du henter biler/MC ældre end 1976 mener jeg fra et ikke EU land.

Der kræves en dataerklæring som er individuel fra bil til bil, og på nettet herunder smallblock, er der mange firmaer der auterer om at de kan hjælpe dig. Personligt har jeg aldrig set en dataerklæring, men det er vel en formel formular som synsmanden skal have for at kunne godkende bilen.

Held og lykke / C

Tilbage til "Generelt forum"