Bladfjeder.

Teknisk relateret snak
mercy
Indlæg: 0
Tilmeldt: 29. mar 2008, 13:54

Bladfjeder.

Indlægaf mercy » 25. aug 2010, 10:31

Hej igen :o

Jeg har tænkt mig her til vinter at udskifte bladfjederne til en kulfiberfjeder istedet, men ved ikke rigtig om det er en god ide. Er der nogle af jer som har afprøvet det???
Har hørt at bilen skulle få bedre køreindskaber ved en udskiftning, er det sandt???
"Jeg vil lige sige at vetten er en 71cab" :seeya:

Bondemand
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. jan 2004, 19:40

Hej Det tror jeg der er

Indlægaf Bondemand » 25. aug 2010, 10:36

Hej

Det tror jeg der er mange som har fået lavet, og ja det giver helt sikkert bedre køreenskaber. Havde selv på min 69.

Hilsen Jens 296

Gæst

Hej igen :o Jeg har tænkt

Indlægaf Gæst » 25. aug 2010, 12:17


Hej igen :o

Jeg har tænkt mig her til vinter at udskifte bladfjederne til en kulfiberfjeder istedet, men ved ikke rigtig om det er en god ide. Er der nogle af jer som har afprøvet det???
Har hørt at bilen skulle få bedre køreindskaber ved en udskiftning, er det sandt???
"Jeg vil lige sige at vetten er en 71cab" :seeya:


Det kommer sandelig an på hvor gammel bladfjederen er. Jeg skiftede til en kulfiberfjeder for et par år siden og har lige skiftet tilbage igen, med en nyere bladfjeder. Og det var i hvertfald en forbedring.
Min bladfjeder var gammel, jeg vil tro det var den originale, så det var en slap en af slagsen med meget vuggerri. Derfor blev skiftet til en kulfiberfjeder, og den synes jeg var FOR hård. Jeg ved godt der findes forskellige, så hvis du vil have en kulfiberfjeder istedet for den gamle, så få en med tilnærmelses vis samme egenskaber som din bladfjeder havde fra ny.
Du kan meget let få en utrolig hård undervogn med kulfiber, men det kommer selvfølgelig en på hvadtil du anvender dit køretøj.

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Den største fordel med en

Indlægaf Piet » 25. aug 2010, 21:02

Den største fordel med en kulfiber bagfjeder er reducering af uaffjedret vægt, det gør at affjedringen kan arbejde bedre og hurtigere.
Det er sjældent 'en del af affjedringen som gør en markant forskel alene men mere sammensætningen/opsætningen af delene.
dvs ting som støddæmpere osv har ligeså stor betydning.
Personligt vil jeg kun køre med fiberfjeder.

et godt råd hvis du beslutter dig for at skifte til fiberfjeder er at holde sig væk fra TRW fjedre, dem har jeg dårlige erfaringer med.

Martedal
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. apr 2007, 23:50

et godt råd hvis du

Indlægaf Martedal » 28. aug 2010, 23:37




et godt råd hvis du beslutter dig for at skifte til fiberfjeder er at holde sig væk fra TRW fjedre, dem har jeg dårlige erfaringer med.

Hvis du vil have din corvette mås højt op i luften har jeg en en dyr dyr fjeder liggende, hård som en i helvede og helt umulig at få en normal kørehøjde med :cuss:
Tak for god info ecklers..! :icon_bs:

Med det sagt. brug lidt ekstra og køb en en justerbar fjeder.! monter dyret og kør med den og juster til du du synes den er fin på lige vej.:auto:
Hvis du herefter følger den er for slatten i sving så er løsningen ikke at stramme fjederen(farvel komfort) men at montere en swaybar bag til.

Martedal

mercy
Indlæg: 0
Tilmeldt: 29. mar 2008, 13:54

Hej Tak for de mange svar....Ved

Indlægaf mercy » 31. aug 2010, 09:24

Hej
Tak for de mange svar....Ved ikke om jeg er blevet meget klogere (Lidt måske) da der er flere svar og åbenbart også faldgruper man skal holde øje med.
Jeg tror ikke jeg selv bestiller varen hos Eklers, men forbeholder mig nok til Firstmile og deres ekspertise.

Martedal
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. apr 2007, 23:50

Jeg har monteret denne her

Indlægaf Martedal » 31. aug 2010, 22:31

Jeg har monteret denne her og det virker som en rigtig god justerbar løsning og jeg er endt op med den rigtig højde bag til.
http://www.firstmile.dk/product.asp?product=601


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster