Jeg fandt dette billede i en manual fra USA.
Håber det kan give inspiration.
Mvh
Erik
Svendborg
Trækkrog til C 3 for og bag
-
Jeg har i starten af
Jeg har i starten af mit corvette ejerskab tre gange haft behov for bugsering. Alle tre gange er trækkrogene blevet anbragt som på manualbillederne i Eriks indlæg. Det er hver gang gået hurtigt og problemfrit uden skader på bilen.
mvh Boe
mvh Boe
Tak skal du have Erik,
Tak skal du have Erik, det ser jo rimeligt simpelt ud.
mvh.lolk
mvh.lolk
Til Boe. Dejligt at høre at
Til Boe.
Dejligt at høre at det har fungeret.
mvh.lolk
Dejligt at høre at det har fungeret.
mvh.lolk
-
tak for svarret, det er
tak for svarret, det er godt at vide hvis det skulle blive nødvendigt igen!!!!!!!
Ja så fik jeg også
Ja så fik jeg også monteret trækkrog i fronten på min C3 fra 82.
Det var egentligt meget nemmere end jeg jeg havde regnet med på 80-82 modellen med den dybe front/skørt.
Så i der har "førkrigsfront" og "Ford Anglia bagrude" kan se at vi andre også kan finde ud af det, uden at splintre det dybe (dyre) skørt.
Det er såmænd bare at lave et stort hul i kofanger bag nummerplade, og montere en 14 mm bolt boret igennem fronten (forfra) M 14 x 70-80 og en 14 mm møtrik + en trækkrog fra en Fiat punto. + 2 stk 8 mm rustfrie unbracko bolte.
Husk lige en unbrakonøgle til den dag man "forhåbentlig" aldrig står og skal bruge "systemet"
Der skal lige laves et lille trick med nummerpladen, der skal skrues af og på men det er jo til at løse, som det ses på billederne som jeg prøver at sende.
Den lille boks der ses på billedet undernedenfra er en styreboks til diodekørelys. Og bolten ses over boksen
Så det er bare med at huske krogen + en unbraconøgle til skruerne.
Det var egentligt meget nemmere end jeg jeg havde regnet med på 80-82 modellen med den dybe front/skørt.
Så i der har "førkrigsfront" og "Ford Anglia bagrude" kan se at vi andre også kan finde ud af det, uden at splintre det dybe (dyre) skørt.
Det er såmænd bare at lave et stort hul i kofanger bag nummerplade, og montere en 14 mm bolt boret igennem fronten (forfra) M 14 x 70-80 og en 14 mm møtrik + en trækkrog fra en Fiat punto. + 2 stk 8 mm rustfrie unbracko bolte.
Husk lige en unbrakonøgle til den dag man "forhåbentlig" aldrig står og skal bruge "systemet"
Der skal lige laves et lille trick med nummerpladen, der skal skrues af og på men det er jo til at løse, som det ses på billederne som jeg prøver at sende.
Den lille boks der ses på billedet undernedenfra er en styreboks til diodekørelys. Og bolten ses over boksen
Så det er bare med at huske krogen + en unbraconøgle til skruerne.
- Vedhæftede filer
-
- corvette trækkrog 007.jpg (101 bytes) Vist 8531 gange
-
- corvette trækkrog 002.jpg (101 bytes) Vist 8531 gange
-
- corvette trækkrog 001.jpg (101 bytes) Vist 8531 gange
-
Det var genialt Erik, enkelt
Det var genialt Erik, enkelt og forholdsvis let. Det ligger nok til de folk med 80-82 modellen at være lidt smartere en de fleste :-)
Hørt og tak for de
Hørt og tak for de pæne ord, nu hører vi trods alt til mindretallet her i klubben, så vi må hævde os, dem der har de "nye modeller".
Johnny og Erik Jeg kan godt
Johnny og Erik
Jeg kan godt forstå, at i med det nye modeller er lidt mere oppe på dupperne omkring trækkrogs konceptet, jeg vil gå så langt at sige, at Erik jo ligeså godt kan gå hele vejen og bore hullet i nummerpladen, så slipper man også for at huske på unbrako nøglen.
Vi andre usle veteranbilejere, vi kører jo bare hjem om vi plejer ;-)
(men ps. det er en flot løsning)
Lykkemark
Jeg kan godt forstå, at i med det nye modeller er lidt mere oppe på dupperne omkring trækkrogs konceptet, jeg vil gå så langt at sige, at Erik jo ligeså godt kan gå hele vejen og bore hullet i nummerpladen, så slipper man også for at huske på unbrako nøglen.
Lykkemark
-
Johnny og Erik Jeg kan godt
Johnny og Erik
Lykkemark
Ha ha ha, ja den bad vi selv om....
Tilbage til "Generelt teknisk forum"