I weekender blev der afholdt TOP CAR Event i Ballerup. Der var indbudt ca 30 biler af forskellige typer, lige fra Subaru, Mitshubishi EVO, Ferrari, Lambo, Nissan Skyline til Corvette. Vi havde en fin lille bane tilrådighed hvor publikum så kunne købe co-driver ture i deres drømmebil. Det var en rigtig sjov weekend med mange forskellige folk i passager sædet, mange smil, og skræmte ansigter.. Vetten kørte som altid perfekt unden nogle problemer, udover at servostyringsvæsken begyndte at koge når man tog mere end 10 omgange i træk... Simpelthen en kombination at 275 fordæk, en lille bane og en bil der bliver KØRT!
120 Omgange sætter sine spor.
ca. 300 meter langside = kan tages i 2 gear @145kmt
Det var et godt arrangement. Vor fælles bekendt Lars syntes at det var gået fint - men trættende at køre alle de omgange.
Kogende servoolie? Det lyder ikke godt. Kan der have samlet sig kondensvand i løbet af årene i servoen? Ellers burde den ikke kunne koge. Hvordan ytrede det sig.
Olie koger ved ca. 200-400 gr. C så der skal meget til. Hvis overtryksventilen ( den man hører ved fuldt udslag ) åbner utidigt kan det give en stor opvarmning af olien.
Ja, jeg var stadig mærket dagen derpå efter alle de timer på banen og landevejen..
Som du selv siger kan det være kondense i servoolien. Jeg har IKKE skifte olien, og hvis tidligere ejer heller ikke har er den 10 år gammel..
Jeg bemærkede det ved at den hvinede og pev meget når jeg drejede ind i sving, meget tydeligt med vinduerne nede. Efter yderlig en omgang blev den tungere og tungere i rattet. Hvis den så stod i 20 min, var den klar igen i 5 omgange indtil den igen pev fra servoen. Næste morgen var lyden væk, og alt OK, indtil vi begyndte at køre igen og jeg fik varmet olien op. Væske standen var hele tiden ok, både varm og kold. Problemet var ikke så stort, da jeg godt kunne køre 10 omgange i træk unden at mærke det. Med det er da helt klart noget der skal kigges på over vinteren.
Under normal kørsel har jeg aldrig oplevet nogen problemr med servoen. Tror måske bare at kombination at en snæver bane med mange sving, dårlig servovæske (vandindhold), 275 fordæk og det faktum at hastigheden var relativ lav hele tiden ( inge luft til servoolie køleren) har gjort at olien er overophedet..