Er der nogen der har erfaringer med det/forslag til hvordan man bedst laver det, så behøver jeg jo ikke også at opfinde den dybe tallerken.
mvh lolk
Trækkrog til C 3 for og bag
Er der nogen der har
Er der nogen der har erfaringer med det/forslag til hvordan man bedst laver det, så behøver jeg jo ikke også at opfinde den dybe tallerken.
mvh lolk
Er du bange for at skulle trækkes - eller hvad?
Eller er det en Campingkrog du mener.
Hej Bjarne. Nej det er til
Hej Bjarne.
Nej det er til at trække en op af sandet hvis man er så uheldig at køre af banen på ring Djursland, jyllandsringen eller Padborg Park eller lign.
Nej det er til at trække en op af sandet hvis man er så uheldig at køre af banen på ring Djursland, jyllandsringen eller Padborg Park eller lign.
Det er nok ikke det
Det er nok ikke det rigtige udtryk at bruge trækkrog det skulle nok være "trækøje" i stedet for, og det er ganske enkle krav der stilles til sådan en : Den skal kune klare et træk på 1½-2 tons og den skal (næsten) ikke kunne ses. Jeg havde forestillet mig noget i nærheden af det der er foran på nyere biler, hvor man ses en lille firkantet hul der er dækket med en ca 5 x 5 cm plade der er plan med overfladen af karosseriet, hvor man kan skrue et "trækøje" i. Det kunne evt. bruges på corvetten øverst i midten af den bagerste nr plade, hvor man kan komme ind at fæstne i en "tværstiver" hvor dækslet til reservehjulet holdes oppe.
Og foran en form for hængselarrangement i midten lige under den nederste spoiler så rebet kan gå fri af spoileren.
mvh lolk
Og foran en form for hængselarrangement i midten lige under den nederste spoiler så rebet kan gå fri af spoileren.
mvh lolk
-
Har lige haft problemet med
Har lige haft problemet med en kammerats bil, den gik ud og var ikke til at få liv i , måtte ringe til dansk autohjælp, da der ikke er noget at trække i kunne bilen kun komme op på gaflen og trækkes hjem, heldigvis var det kun 5 Km fra hjemmet, men det er et stort problem som du skriver, der er ikke nogen steder som der er til at sætte et tov / wire i uden at man vil få splittet glasfiberen i 1000 stumper, der er for "dyb front" i forhold til hvor man kan fæstne noget, og hvis man har reservehjulskassen bagpå er der heller ikke noget at komme efter der.
hvis du finder en løsning må du meget gerne sende den til mig.
hvis du finder en løsning må du meget gerne sende den til mig.
Hej Peter. Ja jeg har lavet
Hej Peter.
Ja jeg har lavet nogle udkast, og jeg talte med en der mente at trækket helst skulle være i siden hvor det evt. kunne få fat i den længdegående del af rammen, sådan som det vist er på de fleste nye biler, men det er vist mest i bagenden det kan lade sig gøre.
Jeg skal nok sende dig min løsning når jeg er færdig.
mvh lolk
Ja jeg har lavet nogle udkast, og jeg talte med en der mente at trækket helst skulle være i siden hvor det evt. kunne få fat i den længdegående del af rammen, sådan som det vist er på de fleste nye biler, men det er vist mest i bagenden det kan lade sig gøre.
Jeg skal nok sende dig min løsning når jeg er færdig.
mvh lolk
For præcis en uge siden
For præcis en uge siden var jeg så uheldig at skulle hjem med en af de "gule ladtaxaer" (fejeblad fra Dansk Autohjælp), med min daily driver, og det tog ca. 10 sek. så var klappen foran åben, wiren fastgjort, og op med skidtet. Så det er jo smart med sådan en krog.
Jeg har lige været nede og kigge på min 82´ og det ser ikke nemt ud.
Det går dog 1 kraftigt rør ude fra hver side frem til midten bag nummerpladen. Undervejs passerer den gitteret ved pos. lys og blink, og der kunne man jo godt sætte en gevindbøsning på røret, og så have en krog liggende lige til at skrue i.
Nu har jeg også en Fiat Punto, og der er sådan en lille "skruekrog" med som ser smart ud, så den ide kører jeg lige videre med, og det er jo bedre at være på forkant med situationen.
Erik
Jeg har lige været nede og kigge på min 82´ og det ser ikke nemt ud.
Det går dog 1 kraftigt rør ude fra hver side frem til midten bag nummerpladen. Undervejs passerer den gitteret ved pos. lys og blink, og der kunne man jo godt sætte en gevindbøsning på røret, og så have en krog liggende lige til at skrue i.
Nu har jeg også en Fiat Punto, og der er sådan en lille "skruekrog" med som ser smart ud, så den ide kører jeg lige videre med, og det er jo bedre at være på forkant med situationen.
Erik
-
Jeg har været en tur
Jeg har været en tur på fejebladet og fik flækket min frontspoiler... og jeg har ikke engang gummilæben på endnu.
Kan man ikke bakke den op istedet for, går frontspoileren så på asfalten ?
Kan man ikke bakke den op istedet for, går frontspoileren så på asfalten ?
Spar du hellere pengene til
Spar du hellere pengene til gummilæben, da den mangler på de fleste, er halvt revet af, eller sidder ad H til.
Så er det bedre at køre uden samt at bilen jo ser hel ud.
Jeg har også fravalgt "læben" pga. dette.
-
Spar du hellere pengene til
Spar du hellere pengene til gummilæben, da den mangler på de fleste, er halvt revet af, eller sidder ad H til.
Ja jeg har også overvejet det, men nu har jeg fået både den midterste spoile og gummi læben hjem...Jeg håber bare på den helt rigtige løsning med træk krogen.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"