Ventilpakning...!!!

Teknisk relateret snak
vamdrup c3-954

Ventilpakning...!!!

Indlægaf vamdrup c3-954 » 24. jun 2010, 08:21

Hej i klubben..

Jeg skal til at skifte gummipakninger på mine ventiler,da den oser meget i den ene side(olie)
Jeg vil bruge lufttryk til at holde ventilerne oppe,men har hørt at man skal passe meget på ikke at få
for meget tryk på.
Er der nogen der har prøvet det??? og hvor meget/lidt tryk skal der til ????.

Michael
:icon_bs:

lasse1980

Hej michael... jeg har dog

Indlægaf lasse1980 » 25. jun 2010, 09:13

Hej michael... jeg har dog ikke selv prøvet det, men sad lige og tænkte over hvad det er man skal passe på hvis der kommer for meget tryk inde i motoren...
hvis trykket går forbi stempel ringene på den pågældende cylinder og ned i bundkarret kan pakdåser og div.. blive skudt ud..
så jeg vil lave et tryk der er mindre end motorens eget olietryk, så skulle den være sikker.. og jeg vil ligeledes foreslå at du kører stemplet på pågældende cylinder ned i bund så at når du sætter tryk på... at stemplet ikke selv bevæger sig derned, for det går stærkt... god fornøjelse
ps: oliesort udstødning kan også være toppakningen der er utæt ind i en cylinder

Tommy

Der vil jeg gøre det

Indlægaf Tommy » 28. jun 2010, 00:00

Der vil jeg gøre det modsatte, i top med stemplet, i tilfælde at du kommer til at nosse i det, vil ventilen ikke forsvinde ned i cylinderen.
Brug bare alm kompressor tryk 7-10 bar da der på ingen måde kan blive overtryk i krumtaphus da du har afmonteret ventildæksel.

vamdrup c3-954

Hej Folks....... Tak for svarene,Jeg skal

Indlægaf vamdrup c3-954 » 28. jun 2010, 01:45

Hej Folks.......

Tak for svarene,Jeg skal bare lige ha fundet et stykke værktøj til at presse fjederne ned med,. er det et man kan købe/låne et sted`?

Hilsen
Michael

Padk

Hej Venner. Jeg har aldrig

Indlægaf Padk » 28. jun 2010, 17:32

Hej Venner.

Jeg har aldrig udført opgaven på en Vette, men flere gange på 4 cylindrede biler.

Mit bud er at stille stemplet "næsten" i top - enten før eller efter, for på den måde bestemmer du hvilken vej krumtappen evt vil køre når du sætter luft i cylinderen, og det er muligt for dig at fikserer krumtappen med en top og et fast tag på forbro eller lign.

Jeg ser ingen grund til at bruge et enormt tryk - 2 - 3 bar er rigeligt - så tung er en ventil heller ikke, men omvendt vil jeg da give Tommy ret - Der er jo fri udluftning når du har ventildækslet af, men smutter nøglen du holder krumtappen med, slår den enormt hårdt ved 10 bar - fuck et smeld, så hold fingrene væk! :smash:

Hvad angår værktøj, så har jeg selv produceret det de gange jeg har haft opgeven - Et rør der passer i diameter på ventiltoppen, hvor der er udskåret så låsene kan fanges, og igen sættes på plads, og så en eller anden trykmulighed. Det kunne være en manifoldsbolt der skal afmonteres, eller måske kan hullerne fra ventildækslerne bruges, omend de er lidt små i dimension - Det kan være en opgave... -men lettere end at afmonterer toppen, og bruge/købe værktøj til opgaven! :)

Jeg håber det lykkes for dig...

Padkær #1068

Tommy

I kan da godt glemme

Indlægaf Tommy » 29. jun 2010, 01:21

I kan da godt glemme alt om at kunne holde krumtappen med en nøgle ved bare 3 bar, helt i top med stemplet og væk med nøglen, så tryk på og står stemplet ikke 100% i top prøver man bare igen.

k651

Der vil jeg gøre det

Indlægaf k651 » 4. jul 2010, 23:14

Der vil jeg gøre det modsatte, i top med stemplet, i tilfælde at du kommer til at nosse i det, vil ventilen ikke forsvinde ned i cylinderen.
Brug bare alm kompressor tryk 7-10 bar da der på ingen måde kan blive overtryk i krumtaphus da du har afmonteret ventildæksel.

Hej Tommy
Er det ikke dig som har solgt mig en birdcage, som ikke er blevet afhentet, hvis ja så må du undskylde at du ikke har hørt fra mig, jeg er kommet til at smide alt ud tlf nummer adresse, og har ikke kunne komme på club serveren,, men hvis jeg har fundet den rigtige person, vil du så ikke skrive tlf nr og adresse ned her, så skal jeg hurtigst muligt få afhentet birdcage, beklager meget. hilsen Kim

Tommy

Hej Tommy Er det ikke dig

Indlægaf Tommy » 5. jul 2010, 09:00

Hej Tommy
Er det ikke dig som har solgt mig en birdcage, som ikke er blevet afhentet, hvis ja så må du undskylde at du ikke har hørt fra mig, jeg er kommet til at smide alt ud tlf nummer adresse, og har ikke kunne komme på club serveren,, men hvis jeg har fundet den rigtige person, vil du så ikke skrive tlf nr og adresse ned her, så skal jeg hurtigst muligt få afhentet birdcage, beklager meget. hilsen Kim

Tommy 2639 6588

vamdrup c3-954

Hej Folks....... Så fik jeg skiftet

Indlægaf vamdrup c3-954 » 20. jul 2010, 22:21

Hej Folks.......

Så fik jeg skiftet pakningerne på vent. ..Det fungerede fint med 4bar,og med det rette værktøj lånt af Piet (Tak for det.Piet..kanon service).
Det viser sig så bare at,den stadig oser olie bagud. rigtig træls,for så hedder det nok en anden motor ? Det kan vel ikke svarer sig at rep.den gamle.
Men vi fik da en hyggelig formiddag i Mikkels garage .

Michael

Shark

Er det en #match bil?

Indlægaf Shark » 21. jul 2010, 07:48

Er det en #match bil? Hvis det ikke er det kan det sikkert ikke betale sig at renovere.
En professionel renovering af en Chevy SB koster knapt DKK20.000,- alt incl. og udført hos de bedste i landet. Man kan selvfølgelig forsøge at gøre det selv, men det er sjældent at det går helt godt. Blokken og toppene skal man alligevel have lavet hos en prof.

Har du lavet kompressionstest på den? Hvis den er iorden kunne det jo også tænkes at det er noget andet simpelt så som at den trækker olie ind ved indsugningsmanifolden.

Karsten

Tilbage til "Generelt teknisk forum"