problemer på min 72'er

Teknisk relateret snak
Sæby
Indlæg: 0
Tilmeldt: 2. mar 2017, 12:50

problemer på min 72'er

Indlægaf Sæby » 11. maj 2010, 16:10

Jeg har lidt problemer med min 350'er...CKW-motor

karburator (Rochester), tænding osv er indstillet som det skal....der er elektronisk tænding på..

MEN!
når jeg kører med let gas....er det som om den har små udsættere....ikke at den går i stå....men som om den mister en gnist på en måde...
og når jeg har givet den en god gang gas og slipper gassen....så skyder den ad h...... til i udstødningen..

motoren går fint fint ellers....ingen problemer..
der har været en del bud.....potterne havde ikke nok modtryk osv..

mit bedste gæt er at det MÅ være en tændingsfejl....evt et defekt tænd-kabel....eller rotor, strøm fordeler dæksel...

hvad siger sagkundskaben herinde...kan evt rulle forbi hvis der er en der vil høre/prøve....

/Henrik

nielsf.dk
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. mar 2008, 08:20

Der var engang..... Jeg har

Indlægaf nielsf.dk » 11. maj 2010, 19:58

Der var engang..... Jeg har i sin tid fået hjælp til lignende af....David og Brian....

Claes
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. mar 2004, 12:38

Hej ven Jeg synes det lyder

Indlægaf Claes » 11. maj 2010, 20:16

Hej ven

Jeg synes det lyder som en vacuum-lækage et sted. Prøv WD-40 tricket. Sprøjt med WD-40 rundt om karburatoren / indsugningsmanifolden i tomgang - hvis den suger falsk luft vil den tage omdrejninger.

Hvis den suger falsk luft vil den sikkert reagere, som du skriver - altså den går lidt forkert ved cruise, men går helt rigtigt ved acceleration.

Vette-hilsen

Claes

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Claes er inde på noget

Indlægaf Piet » 11. maj 2010, 20:49

Claes er inde på noget af det rigtige, ingen tvivl om at du kører for magert hvilket en vacuumlækage ofte er skyld i.
"surging" under acceleration kan være forkert tænding men også en for magert stillet kaburator og det kan være direkte skadeligt for din motor.
prøv evt at tage vacuumslangen af fra strømfordelerens vacuumdåse der hvor den er monteret på kaburatoren og så sug i den, hvis der ikke kommer modstand er vacumdåsen utæt det vil både give problemer med avanceringen på tændingen men også problemer med blandingen.

en god ide er at blænde ALT vacuum af hvor det er sat til på indsugningsmanifoldet og så se hvad motoren siger, der er jo rigtigt mange steder der kan være vacuumlækager.

Gæst

Hej Claes og Piet.... Jeg har

Indlægaf Gæst » 12. maj 2010, 08:09

Hej Claes og Piet....

Jeg har forsøgt at suge i vacuum-dåsen så jeg indtog en særdeles rød farve i ansigtet...der er meget stor modstand!...jeg kunne stort set ikke få membranen til at "klikke" som på en almindelig sæbekassebil *G*

Karburator og tænding er stillet som det skal...

Så nu vil jeg prøve jeres bud med WD-40 og så koble det vacuum fra jeg kan finde....karburatoren har jo været pillet af da vi sandblæste og lakerede motoren...så der kan måske være en lækage ved pakningen på indsuget
Hvilket værksted/specialist plejer vi at benytte her i klubben....hvis nu jeg ligger vågen i alt for mange nætter..;)

/Henrik

LasseG436
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. aug 2006, 00:47

Den nærmeste specialist i forhold

Indlægaf LasseG436 » 12. maj 2010, 09:06

Den nærmeste specialist i forhold til dig må være


Clauses Garage (Claus Liljedahl)- Autoreparation
Bøgeskoven 77,
2600Glostrup
26 23 92 18

Han er medlem her i klubben, og ved hvad han har med at gøre

Claes
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. mar 2004, 12:38

Bliver spændende. Jeg tror faktisk

Indlægaf Claes » 12. maj 2010, 09:14

Bliver spændende. Jeg tror faktisk det er bundpakningen på karbuaratoren - ikke et stort problem. Prøv WD-40 som det første. Der er ingen grund til ekstraarbejde hvis du allerede der finder fejlen. Glæder mig til at høre om du fandt fejlen!

Vette-Hilsen

Claes


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster