Nu tænkte jeg jo blot at han indtil han har fundet mekanikeren, der kan finde fejlen, kan afmontere polen om natten f.eks. Batteriet kan ikke tåle at blive afladt hele tiden og det er da også fjollet at skulle bruge startkabler hele tiden, når man kan nøjes med at tage polen af.
Det er klart at fejlen skal findes med en så heftig afladning. Prøv i øvrigt at kontroller isoleringerne på ledningerne på starten og generatoren. Det kan være dér den får stel en gang i mellem.
total fladt batteri
Hvilken årg har du.....Hvis det
Hvilken årg har du.....Hvis det er en årg 68 kan problemet være tændings nøglen ,,drej den ikke det sidste hak tilbage ved stop da ved det sidste hak aflader den bilen
Kurt T H
Kurt T H
Kom i tanke om, om
Kom i tanke om, om det ikke kan være laderelæet i generatoren, der er brændt fast. Så aflader den voldsomt når motoren ikke kører. Sådan gjorde min gamle MZ motorcykel i hvertfald nogle gange. ;-)
Hvilken årg har du.....Hvis det
Hvilken årg har du.....Hvis det er en årg 68 kan problemet være tændings nøglen ,,drej den ikke det sidste hak tilbage ved stop da ved det sidste hak aflader den bilen
Kurt T H
Hej Kurt
Det må jeg prøve på vores vette den aflader på 3 til 5 dage
Ha li hallo, så lykkedes det
Ha li hallo,
så lykkedes det at finde "fejlen".
Det var noget så banalt som flg:
Den ene visker sad fast i klappen,
hvorved den kontakt der "fortæller"
at den er åben var konstant aktiveret.
Ifølge mekanikeren afladede den med 25 amp,
så det var ikke så underligt at der manglede
strøm.
Dejligt at det denne gang ikke var en fejl der
flåede indmaden ud af tegnedrengen.
Så er det bare ud at køre :-))
henrik
så lykkedes det at finde "fejlen".
Det var noget så banalt som flg:
Den ene visker sad fast i klappen,
hvorved den kontakt der "fortæller"
at den er åben var konstant aktiveret.
Ifølge mekanikeren afladede den med 25 amp,
så det var ikke så underligt at der manglede
strøm.
Dejligt at det denne gang ikke var en fejl der
flåede indmaden ud af tegnedrengen.
Så er det bare ud at køre :-))
henrik
Helt fint! Skønt at høre hvad
Helt fint!
Skønt at høre hvad fejlen var!
Skønt at høre hvad fejlen var!
Den nemme løsning, der med
Den nemme løsning, der med garanti virker er en hovedafbryder, som den jeg har monteret. Du kan indtil den er monteret / bilen er lavet rigtigt tage polen af batteriet om natten. Så kan du i det mindste køre og starte osv.
Det er altid en god ide med en hovedafbryder på gamle biler, nu ved jeg godt at fejlen er fundet, men de tre typiske årsager til afladning er 1: hornrelæ, er som regel fyldt med vand da det sidder et uheldigt sted 2: generator 3: viskermotor.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 4 gæster