Stort tillykke med de dyre blikplader
Jeg ved ikke hvor man får dem nutildags, men jeg ved at det er gratis at få den aflange plade konverteret til en "kvadratisk" (hvorfor kalder man dem egentlig det, de er jo ikke kvadratiske :-)
Da jeg bestilte min i 2008 måtte jeg belære dem om at det er gratis, de mente ellers at det kostede...
Mvh.
Karsten
Endelig !!!!!
....jeg fik at vide at
....jeg fik at vide at man ikke kan bestille en "kvadratisk" med det gamle nr. på, men at man mod bataling kan bestille et helt nyt nr. med 2 "kvadratiske" plader........ der er noget mystisk ved alt det der nummerplade show....der er åbenbart forskellige regler alt efter hvor man tar hen i landet. For øvrigt er det en god ide at køre med den foreste plade, uanset udseende, da politi og skat ligger på lur ved mange af de større træf, for at skrabe lette penge ind i kassen.... :o(
JR
JR
Det lyder godt nok lidt
Det lyder godt nok lidt mystisk. Hvor har du henvendt dig?? Hvis det er til skat, kan jeg muligvis forstå det, med du skal have en tilladelse først og derefter henvende dig til nummerpladekontoret. Man kan ikke gå direkte, tror jeg .......
Det med at ligge på lur, det gjorde de sku´ikke i Odense sidste år, der var masser af betjente alle steder, de var fuldt synlige, og penge blev skrabet ind i læssevis.
Det med at ligge på lur, det gjorde de sku´ikke i Odense sidste år, der var masser af betjente alle steder, de var fuldt synlige, og penge blev skrabet ind i læssevis.
...det var på nummerpladekontoret jeg
...det var på nummerpladekontoret jeg fik den besked, samtidig med at jeg fik mine første plader.....og det de gjorde i Odense er i min verden "at ligge på lur"
Jeg ansøgte først, dengang ved
Jeg ansøgte først, dengang ved rigspolitiet, og derefter gik jeg ned og bestilte én nummerplade. De forsøgte at forlange betaling, med der stod i tilladelsen at den var gratis til ombytning.
Nu skal det ikke under mig at de er ved at lave systemet om, fordi der er mange med amerikanerbiler der ansøger om en anden plade. Det kan jo være en ny måde at få penge i statskassen på.
Nu skal det ikke under mig at de er ved at lave systemet om, fordi der er mange med amerikanerbiler der ansøger om en anden plade. Det kan jo være en ny måde at få penge i statskassen på.
Jeg opstøvede en mail adresse
Jeg opstøvede en mail adresse der hedder crm@skat.dk hvor jeg skrev reg nr. samt bil mærke, årgang osv. jeg sendte også et billede med.
Jeg vil bare lige sige at efter jeg sendte den mail som beskrevet ovenover har jeg i dag lige modtaget et brev fra Skat om at jeg nu kan henvende mig til Nummerpladeekspeditionen og de vil så bestille en kvadratisk nummerplade til mig, jeg skal bare have min gamle plade med. Brevet skal desuden fremvises til ekspitionen mod forlangende samt ligge i bilen til evt. forevisning til politiet.
Så den mail virker altså, og faktisk forholdsvis hurtigt.
Yes den virker. Sendte også
Yes den virker. Sendte også til crm@skat.dk og blev kort tid efter tlf. kontaktet af en sød " Skat-dame " der ville foranledige den bestilt så jeg kunne afhente den hos lokale skat i Køge. Det er da så´rnt helt service minded, ik.
...det lyder da som om
...det lyder da som om at man evt. skulle prøve den fremgangsmåde....
-
Undskyld Michael at jeg hopper
Undskyld Michael at jeg hopper ind i din tråd, men der var nogle hits da jeg søgte på andres registreringsafgift.
Jeg har lige fået brevet fra Skat vedrørende min registreringsafgift på min 71'er cab, den er sat til 32.750,-.
Umiddelbart synes jeg jo det er lidt for højt når nyere modeller er samme/lavere pris.
Jeg er egentligt OK med beløbet, men er der logik i beregningen, eller er der basis for en klage?
Bilen er sat til en afgiftspligtig værdi på 25.000,- "afgift heraf" er de 32.750,- inklusiv 6.500,- i brændstoftillæg.
"Køretøjets oprindelige nypris ca." 62.500,-.
Under alle omstændigheder glæder jeg mig nu til at hente plader på mandag :-)
(Skal/kan man mon vælge plader med blå EU mærke på????)
/Lars
Jeg har lige fået brevet fra Skat vedrørende min registreringsafgift på min 71'er cab, den er sat til 32.750,-.
Umiddelbart synes jeg jo det er lidt for højt når nyere modeller er samme/lavere pris.
Jeg er egentligt OK med beløbet, men er der logik i beregningen, eller er der basis for en klage?
Bilen er sat til en afgiftspligtig værdi på 25.000,- "afgift heraf" er de 32.750,- inklusiv 6.500,- i brændstoftillæg.
"Køretøjets oprindelige nypris ca." 62.500,-.
Under alle omstændigheder glæder jeg mig nu til at hente plader på mandag :-)
(Skal/kan man mon vælge plader med blå EU mærke på????)
/Lars
-
Hej Lars.... Jeg blev også spurgt
Hej Lars....
Jeg blev også spurgt om jeg ville have det blå EU mærke, men det sagde jeg nej til .
Jeg syntes at det blå mærke ser "lidt udenlandsk" ud,og så på en veteran?? Men det er jo en smagssag..
Det undrede også mig ,det der med reg.afgift...det er åbentbart ligemeget om det er en 71" el. 73....Ved ikke lige hvordan de regner den ud.SMILER,vi har jo næsten betalt det samme ....
Hilsen
Michael
Jeg blev også spurgt om jeg ville have det blå EU mærke, men det sagde jeg nej til .
Jeg syntes at det blå mærke ser "lidt udenlandsk" ud,og så på en veteran?? Men det er jo en smagssag..
Det undrede også mig ,det der med reg.afgift...det er åbentbart ligemeget om det er en 71" el. 73....Ved ikke lige hvordan de regner den ud.SMILER,vi har jo næsten betalt det samme ....
Hilsen
Michael