Hej.
Jeg søger et par gode råd ang. Køb af bag potter til min 73 vette.
Udstødningen bliver lavet i 2,5? rustfrit rør.
Er der nogen der har erfaringer med hvad man skal eller ikke skal købe?
De må gerne ha en fed lyd dog uden at larme helt vildt.
Mvh.
Jacob.
Bagpotter.
Hej Jacob Jeg har købt Dynomax
Hej Jacob
Jeg har købt Dynomax Thrush potter til min 73´er i.f.m. at jeg laver systemet om til 2,5 " fra headers og bagud. De er dog ikke monteret endnu, hvilket er Kong Vinters skyld.:(
Du kan høre dem på Dynomax´s hjemmeside godt nok på en rimelig voldtunet V8´er. De er ihvertfald billige. Koster 348 kr. pr. stk. hos Streetparts. Men derudover handler det jo om hvad der i din motor - standard eller tunet.:sifone:
M.v.h.
John
Jeg har købt Dynomax Thrush potter til min 73´er i.f.m. at jeg laver systemet om til 2,5 " fra headers og bagud. De er dog ikke monteret endnu, hvilket er Kong Vinters skyld.:(
Du kan høre dem på Dynomax´s hjemmeside godt nok på en rimelig voldtunet V8´er. De er ihvertfald billige. Koster 348 kr. pr. stk. hos Streetparts. Men derudover handler det jo om hvad der i din motor - standard eller tunet.:sifone:
M.v.h.
John
Hej igen. Er de Dynomax potter
Hej igen.
Er de Dynomax potter lavet af jern eller Rustfrit stål ?
Jacob.
Er de Dynomax potter lavet af jern eller Rustfrit stål ?
Jacob.
Hvis du laver udstødningen i
Hvis du laver udstødningen i rustfri så er det jo oplagt at montere rustfri lydpotter, selve lyden er jo en smagssag, det som larmer for meget til en kan være for tamt til en anden.
Hvis du alligevel bygger ny udstødning så er det vigtigt ikke at sætte nogle lydpotter på som er for restriktive og derved koster for mange kræfter på din motor.
Trush serien har mange tilhængere på lyden men der e tilsvarender mange som klantrer den for at have dårlige flowkateriskaer.
Jeg kørte selv med Trush potter for nogle år tilbage og fik målt næsten 20Hk forskel på dem versus et sæt Magnaflow og det var på en 327cui med 220Hk på svinghjulet.
En meget populær lydpotter er Flowmaster 40serien som mange forbinder med den helt rigtige "muscle car sound" de har dog tendes til at give lidt resonans ved bestemte omdrejninger.
og som John skriver det mest afgørende for lyden der kommer ud er hvordan din motor er bygget.
Hvis du alligevel bygger ny udstødning så er det vigtigt ikke at sætte nogle lydpotter på som er for restriktive og derved koster for mange kræfter på din motor.
Trush serien har mange tilhængere på lyden men der e tilsvarender mange som klantrer den for at have dårlige flowkateriskaer.
Jeg kørte selv med Trush potter for nogle år tilbage og fik målt næsten 20Hk forskel på dem versus et sæt Magnaflow og det var på en 327cui med 220Hk på svinghjulet.
En meget populær lydpotter er Flowmaster 40serien som mange forbinder med den helt rigtige "muscle car sound" de har dog tendes til at give lidt resonans ved bestemte omdrejninger.
og som John skriver det mest afgørende for lyden der kommer ud er hvordan din motor er bygget.
Hvad giver flest hk et
Hvad giver flest hk et udstødningssystem der er flov i eller et der er modstand i
ØØØHHHH kurt hvis dit udstødningsrør
ØØØHHHH kurt hvis dit udstødningsrør er rødt er det ikke fordi det er flov, det er såmænd bare rusten
Bondemand
Bondemand
Der er en grund til
Der er en grund til at der køres med åbne headers på racebaner det er for at få maksimum effekt, dog ved høje omdrejninger her betyder bundtræk ikke så meget, så ingen modstand giver flest HK
udstødningssystemer er en hel videnskab og der er mange andre faktorer end bare lydpotterne som spiller ind i hvor godt det fungerer.
en lille smule modstand i udstødningssystemet (backpressure) hjælper til med at udnytte scavenger effekten som til dels er varmeforskel ved start og slut af udstødningen derfor vil man i de fleste tilfælde kunne mærke en nedgang i bundtræk (moment) hvis der sættes for store afgangsrør på da udstødningsgasserne så bliver for hurtigt afkølet.
hver eneste af vores forskellige biler kræver teoretisk deres eget specieldesignet udstødningssystem for at fungere optimalt, en god tommelfingerregel til gadebrug er dog heller en anelse for lille udstødning end en anelse for stor.
hvad lydpotter angår så er de mindst restriktive altid de bedste for performance, selvfølgelig med udgangspunkt i at de er tilpasset systemets størrelse altså ikke noget med at montere 4tommer ind/ud potter på et 2" udstødningssystem for at få mindre restriktion.
udstødningssystemer er en hel videnskab og der er mange andre faktorer end bare lydpotterne som spiller ind i hvor godt det fungerer.
en lille smule modstand i udstødningssystemet (backpressure) hjælper til med at udnytte scavenger effekten som til dels er varmeforskel ved start og slut af udstødningen derfor vil man i de fleste tilfælde kunne mærke en nedgang i bundtræk (moment) hvis der sættes for store afgangsrør på da udstødningsgasserne så bliver for hurtigt afkølet.
hver eneste af vores forskellige biler kræver teoretisk deres eget specieldesignet udstødningssystem for at fungere optimalt, en god tommelfingerregel til gadebrug er dog heller en anelse for lille udstødning end en anelse for stor.
hvad lydpotter angår så er de mindst restriktive altid de bedste for performance, selvfølgelig med udgangspunkt i at de er tilpasset systemets størrelse altså ikke noget med at montere 4tommer ind/ud potter på et 2" udstødningssystem for at få mindre restriktion.
Jeg tror også det bliver
Jeg tror også det bliver Flowmaster potter der kommer på, skal bare lige finde den type der ikke larmer så meget :)
Jacob.
Jacob.
Hej Jacob. Jeg har et par
Hej Jacob.
Jeg har et par nye potter liggende i original kasse (2½" ind og 2 " ud), de er købt ved Corvette Central og jeg havde dem hjemme for 1200 kr, har det nogen interesse ?.
mvh Lolk medl 106
Jeg har et par nye potter liggende i original kasse (2½" ind og 2 " ud), de er købt ved Corvette Central og jeg havde dem hjemme for 1200 kr, har det nogen interesse ?.
mvh Lolk medl 106
Hej Lolk. Jeg har lige købt
Hej Lolk.
Jeg har lige købt to,men ellers tak for tilbudet.
Mvh.
Jacob
Jeg har lige købt to,men ellers tak for tilbudet.
Mvh.
Jacob
Hej Jacob.
Jeg har et par nye potter liggende i original kasse (2½" ind og 2 " ud), de er købt ved Corvette Central og jeg havde dem hjemme for 1200 kr, har det nogen interesse ?.
mvh Lolk medl 106
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster