Carburator

Teknisk relateret snak
jan 924-1056
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. apr 2008, 21:43

Carburator

Indlægaf jan 924-1056 » 14. jan 2010, 19:13

Hej :seeya:
Og godt nytår allesammen.
Jeg er den heldige ejer af en 454 gen VI HO. Gm anbefaler en 800cfm, jeg kører med min gamle Edelbrock 750cfm
er der korrekt at en Demon kan leverer det samme i en 750cfm som en Edelbrock i 800cfm.
Og er en Demon en bedre carburator end Edelbrocken ?
Mvh
Jan 924

Brugeravatar
Anders #258
Indlæg: 19
Tilmeldt: 21. jul 2004, 10:28
Geografisk sted: Skælskør

Hej Jan Nu er jeg ikke

Indlægaf Anders #258 » 14. jan 2010, 19:46

Hej Jan

Nu er jeg ikke ekspert på området, men jeg har selv en Demon 750 cfm på min 427´er (Davids gamle L88´er) og det er absolut ikke dén der er den begrænsende faktor...(det er nærmere bagdækkenes mønster) - så ud fra dét tror jeg sagtens at en Demon 750 vil opfylde dit behov.

Men der er mange andre herinde der er mere kyndige lige på dét område.

Rene Scholtz
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28. okt 2006, 10:12

Ja Demon er en god

Indlægaf Rene Scholtz » 15. jan 2010, 05:27

Ja Demon er en god carburator, har en på min 76

Martedal
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. apr 2007, 23:50

Hej :seeya: Og godt nytår allesammen. Jeg

Indlægaf Martedal » 23. jan 2010, 09:32


Hej :seeya:
Og godt nytår allesammen.
Jeg er den heldige ejer af en 454 gen VI HO. Gm anbefaler en 800cfm, jeg kører med min gamle Edelbrock 750cfm
er der korrekt at en Demon kan leverer det samme i en 750cfm som en Edelbrock i 800cfm.
Og er en Demon en bedre carburator end Edelbrocken ?
Mvh
Jan 924


Hvis du skal have fat i en 750 Demon har jeg en liggende.

jan 924-1056
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. apr 2008, 21:43

Hej Martedal Tak for tilbudet, men

Indlægaf jan 924-1056 » 25. jan 2010, 16:55

Hej Martedal
Tak for tilbudet, men den går jo faktisk fint nok med min Edelbrock 750.
Det jeg vil vide er om jeg vil få mere ydelse ud af evt en Demon og jeg har hørt at Demon giver mere effekt i samme størelse ?
Så jeg skal lige være sikker i min sag, der er jo ikke nogen grund til at udskifte noget der dur, hvis det ikke bliver bedre af det.
Mvh Jan

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Karburatoren skal passe til motores

Indlægaf Tommy » 25. jan 2010, 20:38

Karburatoren skal passe til motores flow, en 454 er født med en 750 karburator, altså må de to ting stemme overens, derefter dyser man efter ændret knast - udstødning Osv. Det skal lige tilføjes, man kan ikke dyse efter en bedre benzinøkonomi i forhold til fabrikkens indstillinger, har kæmpet med dette i ugevis, og endte med de fabriksmonterede dyser, jeg kunne åbenbart ikke hamle op med bilfabrikkens 80 ingeniører der sidder i karburator afdelingen med deres fancy måleudstyr.


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster