powerbrakes

Teknisk relateret snak
Brugeravatar
Peter1030
Geografisk sted: Køge

powerbrakes

Indlægaf Peter1030 » 2. jan 2010, 16:24

Er der nogen som har eftermonteret powerbrakes på en 68 ? , er det bare at købe et komplet sæt og smække:smash: det på eller er der 1000 ting som skal modificeres-udskiftes.

JHA

Hej Peter Jeg har gjort det

Indlægaf JHA » 2. jan 2010, 17:53

Hej Peter
Jeg har gjort det på en 73´er, og tror ikke at det er så meget anderledes på en 68´er. Da jeg læste om det forinden på Corvette Forum blev det betegnet som et rigtigt " P.I.T.A. Job ", men det tror jeg nu mere efterfølgende skyldes at disse fede amerikanere ikke kunne få hele deres burger/cola kroppe med op under instrumentbordet. Der skal bores nogle huller til forstærkeren og nogle vælger at sætte et afstandsstykke mellem " push rod´en " (stangen mellem hovedcylinder og bremsepedal) m.h.t. pedalens frigang fra bunden. Der findes nogle " fif´s " m.h.t. at skrue møtrikkerne på de 4 boltbeslag på forstærkeren (lange toppe og " tapede " kardankryds på skralden) og så kan der være en " drillepind " i form af den låseordning (retainer) der er på den " bolt " der fastgør " push rod´en " til bremsepedalen. Når man har tabt den 43 gange ned i bunden af bilen, borer man et tyndt hul i " boldten " og sikrer den med en alm. split. Når du køber ny hovedcylinder (et must ), så prøv at få en med 2 udluftningsskruer på H. cylinderen. Det gør at du meget nemmere kan udlufte bilen efterfølgende, blot ved at føre 2 slanger direkte fra udluftningsskruerne ned i H. cylinderens væskebeholder. Jeg købte stumperne hos First Mile, hvor man altid kan få god vejledning og med en Haynes i baghånden er det ikke nogen umulig opgave. Du vil virkelig glæde dig over resultatet og som Piet i en tråd siger, så er det vigtigste at du husker at spænde sikkerhedsselen under 1. prøvetur, ellers ryger du ud af forruden. Bremseforstærker på en Corvette burde være lovpligtig. Uden denne har du samme bremsekraft som på en VW 1200 Type 1.:)
Jeg glæder mig til at høre om medlemmernes vinterprojekter til fælles inspiration.
For mit eget vedkommende drejer dit sig om montering af ny forreste kofanger, nye dørnagler, ny 2,5 " udstødning med noge lidt hidsigere potter og så noget " pling pling " i motorrummet. :sifone:
Er der andre end mig der allerede er begyndt at glæde sig til forårets komme :party:

Med vette hilsen og godt nytår til alle
John

(udmeldt) Henrik Berg

Hej Peter Det er ikke

Indlægaf (udmeldt) Henrik Berg » 2. jan 2010, 18:53

Hej Peter

Det er ikke noget problem med monteringen hvis du bore 2 stk. 50 mm huller lige bag cylinderen så kan du skruge den på udefra. Bagefter kan du lave en plade med bilen data som kan skjule hullet du har lavet.
Ps. det er fedt at kunne stoppe selvom vi heller vil fremad i en fart.

Henrik:auto:

Brian C

Hej Peter Jeg har monteret det

Indlægaf Brian C » 2. jan 2010, 19:23

Hej Peter
Jeg har monteret det på min 68ér forrige vinter. Der intet problem i det, du skal skrue forsædet ud, så man kan ligge på ryggen og skrue møtrikkerne på. Jeg har købte det komplet hos Ecklers. Da jeg havde fjernet hovedcylinderen var der en plade som skjulte de to nederste huller indtil kabinen. Så var den lige klar til at skrue på. Ingen problem:seeya::seeya:

Tommy

En helvedes tålmodighed, og det

Indlægaf Tommy » 2. jan 2010, 20:44

En helvedes tålmodighed, og det skal ikke være en dag du starter med at få det forkerte ben ud af sengen, hovedcyl udlufter du i skruestikken inden du monterer den, så kører det.

Tilbage til "Generelt teknisk forum"