Jeg har fået at vide at det ikke er gode dæk vi har på bilen, hvilken bør det det være.
Vi vil jo godt stå ordenlig fast til sommer.:party1:
dæk
Jammen hvilke dæk er det
Jammen hvilke dæk er det da der er på nu ?
- Anders #258
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 21. jul 2004, 10:28
- Geografisk sted: Skælskør
Hej Mercy At dømme efter billederne,
Hej Mercy
At dømme efter billederne, så kører du på BFG g-force KDW 2 - er det korrekt?
De tests der lige er at finde (bl.a. på www.tirerack.com) fortæller at det er godt til prisen (i den billige ende - $153 for 245/45-18 og $173 for 255/45-18), men har meget støj og bliver hurtigt slidt.
Som med alt andet, så stiger kvaliteten og de detaljerede oplevelser nok med prisen, så selvfølgelig ville du kunne få et bedre dæk i et Michelin PS2 eller Conti sport contact.
Spørgsmålet er så bare hvad du bruger bilen til, og om du får glæde og udbytte af at udskifte dækkene?
BFG g-force vil nok opfylde manges behov, hvis man bare vil cruise og nyde sommervejret (og kan leve med dækstøjen). Men går men efter den sidste 1/10-del, kører dørtræk, trackdays eller vil betale for støjsvage kvalitetsdæk med gode egenskaber, ja så er der nok et udbytte at hente.
Tjek i den forbindelse www.daekonline.dk - der er oftest gode priser at hente, men husk montering også koster - særligt hvis du selv medbringer dækkene:thumbs:
Personligt går jeg selv efter en god kvalitet, når jeg selv skal have sat nye fælge på...- selvom mange nyder at købe masser af skinnende aluminium til motoren, store udstødninger og alubremsekalibre, så skal vi jo huske at kun én ting har kontakt til asfalten (og er afgørende for om vi kan accelerere og bremse) = dækkene...:bike:
Så.... - god jagt...
At dømme efter billederne, så kører du på BFG g-force KDW 2 - er det korrekt?
De tests der lige er at finde (bl.a. på www.tirerack.com) fortæller at det er godt til prisen (i den billige ende - $153 for 245/45-18 og $173 for 255/45-18), men har meget støj og bliver hurtigt slidt.
Som med alt andet, så stiger kvaliteten og de detaljerede oplevelser nok med prisen, så selvfølgelig ville du kunne få et bedre dæk i et Michelin PS2 eller Conti sport contact.
Spørgsmålet er så bare hvad du bruger bilen til, og om du får glæde og udbytte af at udskifte dækkene?
BFG g-force vil nok opfylde manges behov, hvis man bare vil cruise og nyde sommervejret (og kan leve med dækstøjen). Men går men efter den sidste 1/10-del, kører dørtræk, trackdays eller vil betale for støjsvage kvalitetsdæk med gode egenskaber, ja så er der nok et udbytte at hente.
Tjek i den forbindelse www.daekonline.dk - der er oftest gode priser at hente, men husk montering også koster - særligt hvis du selv medbringer dækkene:thumbs:
Personligt går jeg selv efter en god kvalitet, når jeg selv skal have sat nye fælge på...- selvom mange nyder at købe masser af skinnende aluminium til motoren, store udstødninger og alubremsekalibre, så skal vi jo huske at kun én ting har kontakt til asfalten (og er afgørende for om vi kan accelerere og bremse) = dækkene...:bike:
Så.... - god jagt...
Jeg vil anbefale Continental, vi
Jeg vil anbefale Continental, vi kan godt montere dem, også selvom du køber hos dækonline
Hej Mercy Det med dæk er
Hej Mercy
Det med dæk er noget videnskabeligt noget. Jeg har selv arbejdet for Continental Hannover i 8 år (det var i tidernes morgen. Vi havde vores egen testbane "Contidromen" hvor dæk's evne til at flytte bl.a vand blev fotograferet og thermotraferet nedefra, men kunne godt blive skræmt hvis man altså ville.
Jeg må indrømme at siden dengang dvs. for 25 år siden har jeg altid kørt Conti i mine jobbiler der minimum ruller 55.000 km årligt.
Når det så er sagt:
Så skal det jo også siges, at vi benytter vor Corvette om sommeren hvor vi møder følgende:
Varm tør vej.
Regnvåd vej.
Støvet våd vej (glat).
Og vi kører i en bil vi har lagt tonsvis af timers arbejde i.
Jeg forventer, når jeg ellers har lavet garagehjemmearbejde ordentligt, at "damperen" opfører sig som forventet, hverken mere eller mindre.
Jeg laver ikke "brændere", men jeg kan godt lide at køre "lidt friskt" i sving a'la' gocart. Selvom jeg kører BB og det siges at en sådan gerne vil "gå næsefrem", er det min og jeg understreger min, oplevelse at : "Uniroyal Tiger Paw" holder bilen der hvor den skal være.
Vælger man et "billig dæk" og det kan gerne være fra US uagtet at det aldrig har set US så tror jeg at der er mange kilometer i det, men blandingen er for hård, teknologien til vandflytteri er for lille, med resultatet at mange timers garagearbejde går op i røg og ærgelse.
I min formandstelefon hører jeg til min store ærgelse fra tid til anden "nogen" spørge om jeg kender et godt værksted til udbedring af en skade, endnu mere ærgerlig bliver jeg når de siger at der skal bruges en opretter bænk, og meget mere ærgerlig bliver jeg når jeg spørger omkring forsikring og politi, og får DEN stukket i hovedet at slidbanen opfyldte kravet.
Vi lever i lille Danmark, hvor vejret kan skifte blot fra Jylland og til Fyn, fra Sjælland og til Fyn for ikke at snakke om Bornholm og til hvorsomhelst, jeg tror ikke man går helt fejl af tingene over for sig og sine kære, ved at sætte dæk på sin bil der kommer fra et midteuropæisk land, hvor pigdæk ikke er tilladt.
Tak for ordet
Lykkemark
Det med dæk er noget videnskabeligt noget. Jeg har selv arbejdet for Continental Hannover i 8 år (det var i tidernes morgen. Vi havde vores egen testbane "Contidromen" hvor dæk's evne til at flytte bl.a vand blev fotograferet og thermotraferet nedefra, men kunne godt blive skræmt hvis man altså ville.
Jeg må indrømme at siden dengang dvs. for 25 år siden har jeg altid kørt Conti i mine jobbiler der minimum ruller 55.000 km årligt.
Når det så er sagt:
Så skal det jo også siges, at vi benytter vor Corvette om sommeren hvor vi møder følgende:
Varm tør vej.
Regnvåd vej.
Støvet våd vej (glat).
Og vi kører i en bil vi har lagt tonsvis af timers arbejde i.
Jeg forventer, når jeg ellers har lavet garagehjemmearbejde ordentligt, at "damperen" opfører sig som forventet, hverken mere eller mindre.
Jeg laver ikke "brændere", men jeg kan godt lide at køre "lidt friskt" i sving a'la' gocart. Selvom jeg kører BB og det siges at en sådan gerne vil "gå næsefrem", er det min og jeg understreger min, oplevelse at : "Uniroyal Tiger Paw" holder bilen der hvor den skal være.
Vælger man et "billig dæk" og det kan gerne være fra US uagtet at det aldrig har set US så tror jeg at der er mange kilometer i det, men blandingen er for hård, teknologien til vandflytteri er for lille, med resultatet at mange timers garagearbejde går op i røg og ærgelse.
I min formandstelefon hører jeg til min store ærgelse fra tid til anden "nogen" spørge om jeg kender et godt værksted til udbedring af en skade, endnu mere ærgerlig bliver jeg når de siger at der skal bruges en opretter bænk, og meget mere ærgerlig bliver jeg når jeg spørger omkring forsikring og politi, og får DEN stukket i hovedet at slidbanen opfyldte kravet.
Vi lever i lille Danmark, hvor vejret kan skifte blot fra Jylland og til Fyn, fra Sjælland og til Fyn for ikke at snakke om Bornholm og til hvorsomhelst, jeg tror ikke man går helt fejl af tingene over for sig og sine kære, ved at sætte dæk på sin bil der kommer fra et midteuropæisk land, hvor pigdæk ikke er tilladt.
Tak for ordet
Lykkemark
Jamen det er da interessant
Jamen det er da interessant at følge div. medlemmers dækerfaring, for mit eget vedk. kører jeg på BFG TA radial, et helårsdæk, som jeg synes kører ok, men jeg har jo heller ikke andet at sammenligne med.
Apropos dæk, prøv at se under gen. forum STATUS PÅ 69".
K 651, har da lagt et kæmpe arb. + penge i denne flotte vette, især undervogn, men men prøv at se de bagdæk, det er forhåbentlig et par "værkstedshjul" og ikke nogen der skal køres på.
Erik
Apropos dæk, prøv at se under gen. forum STATUS PÅ 69".
K 651, har da lagt et kæmpe arb. + penge i denne flotte vette, især undervogn, men men prøv at se de bagdæk, det er forhåbentlig et par "værkstedshjul" og ikke nogen der skal køres på.
Erik
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32
men men prøv at se
men men prøv at se de bagdæk, det er forhåbentlig et par "værkstedshjul" og ikke nogen der skal køres på.
Erik
tror jeg roligt du kan regne med. Hel alu big block og repro original dæk passer ikke voldsomt godt sammen ;-)
Personligt kører jeg selv på Cooper Cobra, mest fordi de er pisse billige og er let tilgængelige i størrelsen 255/60-15 men føj hvor står de bare dårligt fast i regnvejr. Tørvejr klarer de ganske fint ved alm kørsel
Jamen det er da interessant
Jamen det er da interessant at følge div. medlemmers dækerfaring, for mit eget vedk. kører jeg på BFG TA radial, et helårsdæk, som jeg synes kører ok, men jeg har jo heller ikke andet at sammenligne med.
Apropos dæk, prøv at se under gen. forum STATUS PÅ 69".
K 651, har da lagt et kæmpe arb. + penge i denne flotte vette, især undervogn, men men prøv at se de bagdæk, det er forhåbentlig et par "værkstedshjul" og ikke nogen der skal køres på.
Erik
Hej Erik
Nej den skal køre på disse hjul 8x18 med 235/50ZR18 Dunlop:auto:
Mvh
Kim:sifone:
Ja Anders 258:thumbs: Det er
Ja Anders 258:thumbs: Det er det dæk, vi kører med hele vejen rundt, det er et fedt dæk (men det larmer lidt)
Jeg har fået at vide at det er et dæk der bør skal sidde på en Golf GTI:hurray: Og ikke har et ordenlig vejgreb, for den type bil vi kører i.....
Hilsen Kaj:patriot:
Jeg har fået at vide at det er et dæk der bør skal sidde på en Golf GTI:hurray: Og ikke har et ordenlig vejgreb, for den type bil vi kører i.....
Hilsen Kaj:patriot:
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 2 gæster