Lidt spørgsmål angående køb af C3 69-73

Alm. snak
Nillerdrengen. #531

Jammen Tommy. Bilen er med garanti

Indlægaf Nillerdrengen. #531 » 15. nov 2009, 19:07

Jammen Tommy.

Bilen er med garanti en 1973 MODEL. En overgemt 1972'er ville da have Chrome kofanger osv. foran..

Det er jo KUN 1973 der er et mix af de to typer. Plastnæse og Jern-bagende. :patriot:

Det eneste, der kunne være en mulighed er, hvis de startede med at sælge 1973 modeller sidst i 1972. Har jeg ikke hørt om - nogen der ved noget om det?

Produktionen af 72éren startede i august 71, og sluttede i juli 72. Produktionen af 73éren startede august 72. Jeg har aldrig hørt om en overgemt model. 73 var et "mellemår" inden det blev besluttet at lave den model der kom i 74.
win-nummeret på bilen vil afslører om det er en 72ér eller eller 73ér.

Claes

Jeg vil ligemeget hvad mene,

Indlægaf Claes » 15. nov 2009, 19:21

Jeg vil ligemeget hvad mene, at det er forkert at omtale den som en 1972'er.

Min kan meget vel være porduceret i slut 1974 - men derfor er det sgu da en 1975 model..

Allan#271

Rommel her fra ccd havde

Indlægaf Allan#271 » 15. nov 2009, 19:47

Rommel her fra ccd havde en 72`r med gummi front på et tidspunkt :hat:... dog ikke den der er linket til . Da Mick også her fra ccd fik betalt afgift på den :auto::auto::auto:

sorry keddex din tråd røg ud på et sidespor .. Syntes du skal komme forbi til et af klubbens arr. så er jeg sikker på et medlem vil vise dig hvilke punkter på en c3 man bør være obs på .. Ellers spørg løs her på forummet

Brugeravatar
Anders #258
Geografisk sted: Skælskør

Takker for de mange svar!

Indlægaf Anders #258 » 15. nov 2009, 20:44

Takker for de mange svar!
Det er også min opfattelse at det bedre kan betale sig at betale lidt ekstra og få et eksemplar i så god stand som muligt da det hurtigt løber op hvis der skal laves for meget.

Hvad taler for/imod at vælge smallblock/big block? -Jeg vil gerne have effekten op i nærheden af 500+ hk og tænker jo derfor at en big block alt andet lige er nemmere at hive mange heste ud af. Men hvordan med "kørbarheden" -høj effekt er jo langt fra altid = god køreoplevelse...

Hej Keddex

Jeg kan kun tilslutte mig de øvrige kommentarer om at du skal finde ud af 100% hvilken vette du ønsker, når den er "færdig" - og så skal du købe et eksemplar der ligger så tæt på som muligt. Medmindre du selv vil restaurere velvidende at det bliver meget dyrere.

Du skal overveje meget, hvad du vil bruge din vette til? Er det ren cruising, stribe-ræs eller noget helt andet?

Snakken om hk er altid lidt sjov, for hvad kan man egentlig bruge det til? Der er stor forskel på hvordan man måler effekten - om det f.eks. er på svinghjulet eller i "asfalten" - og ikke mindst hvordan effektkurven ser ud (om effekten er jævnt fordelt fra lave omdrejninger eller om der kun sker noget over 3000 rpm? Til stribe-ræs er det sjovt at have noget effekt i den høje ende, men hvis du kun vil cruise, så vil det sikkert blive lidt anstrengt at køre med...:D Reelt er det jo lidt ligemeget hvor mange heste vetten har - det relevante er jo, hvordan de bliver "formidlet" ned i asfalten - f.eks. ved 1/4-mile - hvor mange andre ting som egenvægt, undervogn, dæk etc. spiller ind. I min verden betyder det ikke så meget om der står 300 eller 600 på udskriften, men langt mere om den generelt performer som jeg ønsker det...:driving:

BB er generelt dyrere at bygge på end SB, så her er økonomien også en faktor. Men dét omkring BB/SB er også lidt som religion - nogen er for det ene og andre for det andet...- personligt synes jeg klart at lyden fra en BB er federe end SB, men igen.....- vi er alle meget forskellige!

...men, men, men....- første skridt på vejen er stensikkert klubben her, hvor du på forum kan få svar på alle spørgsmålene, samt få nogen prøveture på træffene og kigge lidt i virkeligheden på mulighederne. Jeg selv var medlem i 6 år, før jeg reelt købte min vette, og bare det at følge med, kan være ret givende.

Sååååå - bare hæng på - så skal det nok ende med at du finder dét du drømmer om...- og så behøver din første vette jo ikke at blive din sidste.

Skriv lidt om hvad du vil bruge din vette til, samt hvilken stil den reelt skal udstråle når den er færdig - så er det lidt lettere for andre at råde dig til hvilken retning du skal kigge.

Vi ses til træffene...- så giver jeg gerne en tur i en BB med effekten i den øvre ende af omdrejningstælleren...:sifone:

Tommy

Jammen Tommy. Bilen er med garanti

Indlægaf Tommy » 16. nov 2009, 00:31

Jammen Tommy.

Bilen er med garanti en 1973 MODEL. En overgemt 1972'er ville da have Chrome kofanger osv. foran..

Det er jo KUN 1973 der er et mix af de to typer. Plastnæse og Jern-bagende. :patriot:

Det eneste, der kunne være en mulighed er, hvis de startede med at sælge 1973 modeller sidst i 1972. Har jeg ikke hørt om - nogen der ved noget om det?

Du har ret Claes, jeg fik det vendt på hovedet, så her er løsningen, det var sådan at de nye modeller ankom til forhandlerne 1 - 2 måneder før årsskiftet men måtte ikke indregistreres før 1 -1 men der blev som regel altid indregistreret en straks til brug for motor pressen osv

keddex1982

Du skal overveje meget, hvad

Indlægaf keddex1982 » 16. nov 2009, 10:15

Du skal overveje meget, hvad du vil bruge din vette til? Er det ren cruising, stribe-ræs eller noget helt andet?

..men, men, men....- første skridt på vejen er stensikkert klubben her, hvor du på forum kan få svar på alle spørgsmålene, samt få nogen prøveture på træffene og kigge lidt i virkeligheden på mulighederne. Jeg selv var medlem i 6 år, før jeg reelt købte min vette, og bare det at følge med, kan være ret givende.

Sååååå - bare hæng på - så skal det nok ende med at du finder dét du drømmer om...- og så behøver din første vette jo ikke at blive din sidste.

Skriv lidt om hvad du vil bruge din vette til, samt hvilken stil den reelt skal udstråle når den er færdig - så er det lidt lettere for andre at råde dig til hvilken retning du skal kigge.

Vi ses til træffene...- så giver jeg gerne en tur i en BB med effekten i den øvre ende af omdrejningstælleren...:sifone:

Hej Anders

Som udgangspunkt prioriterer jeg nok cruising højere end striberæs, men det er helt sikkert en væsentlig faktor for mig at den også er hurtig fra 0-100..
Men ja.. jeg er også først ved at sætte mig ind i det hele, og jeg ser frem til forårets træf hvor jeg kan få mulighed for at møde en masse med samme interesse og jeg vil meget gerne takke ja til en tur i din BB :)

På nuværende tidspunkt har jeg ikke noget værksted hvor jeg kan gå og nusse med bilen, men det er planen at jeg indenfor de næste år vil prøve at finde et hus hvor jeg kan få plads til bil + lift og værksted, da det også er en stor fornøjelse for mig at rode med bilen hen over vinteren.

Bondemand

du kunne ringe til Kurt

Indlægaf Bondemand » 16. nov 2009, 10:24

du kunne ringe til Kurt Havemand han har en rigtig fin sort 1971 til salg
til en rimelig pris Tlf. 21813673
172
Bondemand
Vedhæftede filer
ccd_1.jpg
ccd_1.jpg (116.73 KiB) Vist 7515 gange

Martedal

Hej masser af gode input

Indlægaf Martedal » 16. nov 2009, 13:56

Hej masser af gode input der er kommet her i tråden.

Mit råd er:
Giv dig selv rigtig god tid til køb af din vette. Du skal forhåbentlig have bilen i rigtig mange år.. giv dig selv tid til at tage rundt og se nogle corvetter, tag ud og besøg nogle af klubbens medlemmer, der helt sikert gerne fortæller om deres biler (største problem er at stoppe dem igen ;))

Alt for mange ender med en corvetter der bliver dyr fordi man får flere ønsker efterhånden som man lærer bilerne rigtigt at kende. Det billigste er helt sikkert at købe en "dyr" færdig bil og så bare nyde den.

og som allerede skrevet køb aldrig en uden at have en med ved din side der kender corvetter og faldgruberne.

Tid er penge(sparet)

Martedal

keddex1982

Er det muligt at skifte

Indlægaf keddex1982 » 20. nov 2009, 16:04

Er det muligt at skifte gearkassen i en corvette C3 69-71 fra. f.eks. automat til manuel? - og hvis det er, hvor meget skal så skiftes?

Roald #606

Er det muligt at skifte

Indlægaf Roald #606 » 20. nov 2009, 17:37

Er det muligt at skifte gearkassen i en corvette C3 69-71 fra. f.eks. automat til manuel? - og hvis det er, hvor meget skal så skiftes?

Ja det er muligt, dog tvivler jeg på det kan betale sig i forhold til at købe en som er som man vil have den.

Hvis det skal være en fuldstændig konvertering så er nok nemmere at gå fra automat til manuel end omvendt fordi at crossmemberen er fastsvejst på manuel biler mens den er boltet på automat biler. Crossmemberen er bjælken der går på tværs under gearkassen.

Tilbage til "Generelt forum"