Er ny herinde, så vil da lige starte med at sige goddag! :)
Jeg er ved at spare op til min store drøm... En sort C3 T-top og er ved at forsøge at få et overblik over diverse modeller og motorer.
1) Jeg er faldet for modellen med chrom kofangere både foran og bagved.. Er det korrekt forstået at det kun er modellerne fra 69-70 som ser sådan ud?
2) Der er forskel på kølerhjelmene og her er det den model hvor der er et V-formet luftindtag i som jeg synes ser helt rigtigt ud.. hvornår blev de lavet? - og kan de bruges til både small block og big block motorerne? -Jeg synes nemlig det kunne være fedt med en big block da jeg på sigt gerne vil have en høj effekt, men er det muligt?
Brugerne "Great white" og "Hauberg" har den model jeg snakker om hvis min forklaring skaber mere forvirring end mening. :D
Jeg håber at kunne finde et eksemplar i sort og gerne med sidepipes i chrom, men de kan vel eftermonteres ? - hvis det ikke lige lykkes at finde en bil med alle detaljerne.
Jeg har et budget på ca. 200.000 som udgangspunkt men hvis den rigtige bil er der vil jeg godt give 20-30.000 mere. Er det realistisk at finde et godt eksemplar til den pris? (jeg har selvfølgeligt set på et hav af biler her på nettet, men det er svært at vurdere standen udfra billeder alene)
Håber i kan hjælpe mig med nogle af spørgsmålene..
Mvh Christian (Odense)
Lidt spørgsmål angående køb af C3 69-73
-
Det lyder som om du
Det lyder som om du leder efter en 68-72 model. Det du nævner med et V-formet luftindtag lyder som om det er en bigblock. De har en kølerhjelm der er lidt højere end smallblock modellerne med forchromede "luftindtag". (I parantes fordi det er pynt). Hjelmen passer både på smallblock og bigblock modellerne, og der er masser af smallblocks der kører med bigblock kølerhjelm.
Jeg vil anbefale at du anskaffer dig noget litteratur om Corvetten før du bestemmer dig for hvad du vil have.
Et par anbefalinger: "Original Corvette" ISBN 0-7603-0897-7 og "Corvette C3 Buyers Guide 1968-1982" ISBN 0-7603-1655-4.
Go' jagt!
Jeg vil anbefale at du anskaffer dig noget litteratur om Corvetten før du bestemmer dig for hvad du vil have.
Et par anbefalinger: "Original Corvette" ISBN 0-7603-0897-7 og "Corvette C3 Buyers Guide 1968-1982" ISBN 0-7603-1655-4.
Go' jagt!
-
Er ny herinde, så vil
Er ny herinde, så vil da lige starte med at sige goddag! :)
Jeg er ved at spare op til min store drøm... En sort C3 T-top og er ved at forsøge at få et overblik over diverse modeller og motorer.
Godt valg

1) Jeg er faldet for modellen med chrom kofangere både foran og bagved.. Er det korrekt forstået at det kun er modellerne fra 69-70 som ser sådan ud?
Som Christian siger, så lyder det som 68' til 72'. 73'eren har chrom kofanger bagpå men ikke foran. 68'eren skal du være lidt obs på hvis du går op i originalitet da den har mange 'oneyear' dele som kan være svære/dyre at skaffe hvis de ikke reproduceres. Jeg har selv to 68'ere

2) Der er forskel på kølerhjelmene og her er det den model hvor der er et V-formet luftindtag i som jeg synes ser helt rigtigt ud.. hvornår blev de lavet? - og kan de bruges til både small block og big block motorerne? -Jeg synes nemlig det kunne være fedt med en big block da jeg på sigt gerne vil have en høj effekt, men er det muligt?
Brugerne "Great white" og "Hauberg" har den model jeg snakker om hvis min forklaring skaber mere forvirring end mening. :D
Jeg håber at kunne finde et eksemplar i sort og gerne med sidepipes i chrom, men de kan vel eftermonteres ? - hvis det ikke lige lykkes at finde en bil med alle detaljerne.
Jeg har et budget på ca. 200.000 som udgangspunkt men hvis den rigtige bil er der vil jeg godt give 20-30.000 mere. Er det realistisk at finde et godt eksemplar til den pris? (jeg har selvfølgeligt set på et hav af biler her på nettet, men det er svært at vurdere standen udfra billeder alene)
Håber i kan hjælpe mig med nogle af spørgsmålene..
Mvh Christian (Odense)
Jeg vil bestemt mene at det burde være muligt at finde en ordentlig C3 til den pris specielt som markedet er nu. Jeg gav selv 140.000,- for min grå numbersmatching vette (inkl afgift und alles) og det var før finanskrisen.
Kun 69'eren er født med sidepipes, men det kan eftermonteres på dem alle.
Et godt råd er at
Et godt råd er at lade være med at købe en bil ubeset, på f.eks. ebay, jeg har set mange skuffede købere når først deres drømmebil står her i dk og de ser den for første gang.
Tag eventuelt med på en af Titans ture til californien, hvis du tager med til januar kan vetten sagtens nå at komme hjem så du kan komme med på forårstræffene.
Lasse Grebart
http://www.grebartbiler.dk
Tag eventuelt med på en af Titans ture til californien, hvis du tager med til januar kan vetten sagtens nå at komme hjem så du kan komme med på forårstræffene.
Lasse Grebart
http://www.grebartbiler.dk
-
Et godt råd er at
Et godt råd er at lade være med at købe en bil ubeset, på f.eks. ebay
Korrekt, det er lidt lige som lotto ;)
Sådan her skal det ikke se ud

Udover rammen selvfølgelig, så tjek birdcage for rust i det omfang du kan komme til det, fjerner man alt fiberen ser karosseriet sådan her ud.

Lidt flere billeder

Selvom fiberen er rigtig pæn kan den stadig være rådden indeunder

Disse billeder er ikke for skræmme dig fra at købe en c3 vette, blot for venligt at understrege at det kan koste mange penge ikke at gøre sit forarbejde ordentligt. Nu er det nemt at se på billederne fordi her er bilerne skilt ad, når man er ude og kigge biler er det ikke sikkert det er så lige til at skille ad og komme ind og kigge. Nedefra med en lommelygte kan man nogenlunde kigge alle bodymounts igennem.
corvette køb
Hej Christian
jeg har en corvette 1971 t top som ligner Haubergs på en prik.
Krom for og bag, sort o.s.v
Der er stor set lavet alt på den.
ny 383 motor / 450 hk
ny 5 trins gearkasse
ny komplet rustfri udstødning med cross over:thumbs:
boyd coddington 17 tommer aluhju
kulfiber fjeder
nye støddæmpere
o.s.v o.s.v
du kan evt. ringe/maile hvis det har din interesse.
jeg har en corvette 1971 t top som ligner Haubergs på en prik.
Krom for og bag, sort o.s.v
Der er stor set lavet alt på den.
ny 383 motor / 450 hk
ny 5 trins gearkasse
ny komplet rustfri udstødning med cross over:thumbs:
boyd coddington 17 tommer aluhju
kulfiber fjeder
nye støddæmpere
o.s.v o.s.v
du kan evt. ringe/maile hvis det har din interesse.
Korrekt, det er lidt lige
Korrekt, det er lidt lige som lotto ;)
Sådan her skal det ikke se ud![]()
![]()
Udover rammen selvfølgelig, så tjek birdcage for rust i det omfang du kan komme til det, fjerner man alt fiberen ser karosseriet sådan her ud.
![]()
Lidt flere billeder
![]()
Selvom fiberen er rigtig pæn kan den stadig være rådden indeunder
![]()
![]()
Disse billeder er ikke for skræmme dig fra at købe en c3 vette, blot for venligt at understrege at det kan koste mange penge ikke at gøre sit forarbejde ordentligt. Nu er det nemt at se på billederne fordi her er bilerne skilt ad, når man er ude og kigge biler er det ikke sikkert det er så lige til at skille ad og komme ind og kigge. Nedefra med en lommelygte kan man nogenlunde kigge alle bodymounts igennem.
Visse vasse..
Den der er da meget fin.. Den skal da bare have lidt polyfilla.
Hvorfor begyndte man dog at skille den fine bil ad? Fløj forruden ud -eller faldt dørene af?
:troll:
-
Visse vasse.. Den der er da
Visse vasse..
Den der er da meget fin.. Den skal da bare have lidt polyfilla.
Hvorfor begyndte man dog at skille den fine bil ad? Fløj forruden ud -eller faldt dørene af?
:troll:
det er billeder af forskellige vetter fundet på nettet. Angående det med polyfilla så købte jeg faktisk en buick lesabre fra '69 for 4 år siden hvor rammen var blevet fyldt med glasfiber og malet blanksort, meget svært at se med det blotte øje at den var rådden. Den handel gik tilbage, havde heldigvis købt den DK.
Hehe - ja man kan
Hehe - ja man kan lave meget med Polyfilla og maling. Bare det ser pænt ud på billederne på Ebay så er det jo fint nok! :ack2:
Jeg tør sgu ikke kigge nærmere på min birdcage - så længe ruden bliver siddende og dørene ikke knækker af, så er jeg glad. Hellere leve i lykkelig uvidenhed indtil da. xmas
Jeg sidder pt. og regner sammen på hvad det skal koste at få min 75'er synet. Det er lidt smådeprimerende at regne på. Alt løber sgu op - selvom man jo ikke synes den fejler en skid. :banghead:
Det kan sgu virkelig ikke betale sig at købe en bil, der skal lave noget som helst på overhovedet..
:banghead:
Umiddelbart kan det bedre betale sig at købe én, der er synet og indregistreret og 100% køreklar. Men alligevel - man ved hvad man har - og ikke hvad man får!
Jeg tør sgu ikke kigge nærmere på min birdcage - så længe ruden bliver siddende og dørene ikke knækker af, så er jeg glad. Hellere leve i lykkelig uvidenhed indtil da. xmas
Jeg sidder pt. og regner sammen på hvad det skal koste at få min 75'er synet. Det er lidt smådeprimerende at regne på. Alt løber sgu op - selvom man jo ikke synes den fejler en skid. :banghead:
Det kan sgu virkelig ikke betale sig at købe en bil, der skal lave noget som helst på overhovedet..
:banghead:
Umiddelbart kan det bedre betale sig at købe én, der er synet og indregistreret og 100% køreklar. Men alligevel - man ved hvad man har - og ikke hvad man får!
Lille regnestykke. Min slidte 1975 Vette
Lille regnestykke.
Min slidte 1975 Vette kan vel sælges for ca.50 - 60.000 kroner uden afgift i disse krisetider.
Der skal før syn laves:
1.Udstødning - bagpotter
2.Styrehus skal renoveres / skiftes
3.Kontrolventil er utæt - er ellers skiftet for nogle år siden.
4.Der skal skiftes lidt bremserør, som er lidt småutætte.
5.kalibrene bør nok renoveres - har været utætte efter en vinter - men er blevet tætte igen efter et par køreturexmas
6. Køler utæt - jeg har haft den på en kølercentral og få den renoveret osv. den var utæt igen dagen efter - samme sted. orkede ikke / havde ikke tid til at tage den ud igen for at reklamere den, når jeg ikke var sikker på den blev tæt næste gang heller. Så sjovt var det heller ikke at hive den ud og sætte i. Har levet med utætheden indtil nu. Købte en lækker Becool-køler gennem David, som skal monteres nu når den skal klargøres.
7. karburatorbundpakning skal skiftes, da den suger lidt falsk luft dér og derfor går lidt ujævnt / forkert i tomgang.
8. Benzinslanger / forbindelser vil jeg gerne have skiftet, da de må være møre efterhånden.
Jeg tror faktisk dette er hvad der skal laves for at få den synet og køreklar.
Hvad mon det vil koste f.eks Nybølle at lave ale disse ting?
Jeg regner regner med at klargøringen til syn og drift vil koste ca. 30.000 hos f.eks Nybølle.
Oven i det kommer de sikkert 37.000 i afgift inklusiv benzinafgift og nummerplader.
Så det vil koste ca.
Bilens værdi: (Måske) 60.000
Klargøring/syn 30.000
Afgift+benzinstraf+plader 37.000
Ialt 127.000 kroner
For 127.000 kroner har jeg nysynet Corvette på danske plader.
Den har stadig dårlig lak - slidt kabine - en undervogn, der ligner en undervogn fra en 1975 Corvette med dertilhørende 35 års "patina"
Skal den være "pæn" Så ser det sådan ud:
En ordentlig lakering 35.000
Nye tæpper, sæder og dørsider etc. ca. 30.000
ialt 65.000 kroner
Så er en Pæn nysynet Corvette fra 1975 oppe i 192.000 kroner
Den er stadig kun "shinet op". Det er stadig en gammel slidt bil, der ikke har været rammeløftet og pulverlakeret i bunden - og motorrummet er stadig et 35 år gammelt kedeligt halvolieret motorrum.
Ergo kan det OVERHOVEDET ikke betale sig at beskæftige sig med gamle slidte Corvetter - nærmest ikke engang hvis man får den foræret..
Denne er jeg lidt varm på i stedet.
http://smallblock.dk/modules/MyAnnonces/index.php?pa=viewannonces&lid=88307
Der er ingen tvivl om at det er langt langt billigere end at røre en finger..
Den er oven i købet flot i undervogn og har været rammeløftet osv..
Meeen - nu er min Corvette jo MIN Corvette - så det ender nok men jeg holder mig til den. men alligevel - det er stof til eftertanke..
:Chevy_anim:
Min slidte 1975 Vette kan vel sælges for ca.50 - 60.000 kroner uden afgift i disse krisetider.
Der skal før syn laves:
1.Udstødning - bagpotter
2.Styrehus skal renoveres / skiftes
3.Kontrolventil er utæt - er ellers skiftet for nogle år siden.
4.Der skal skiftes lidt bremserør, som er lidt småutætte.
5.kalibrene bør nok renoveres - har været utætte efter en vinter - men er blevet tætte igen efter et par køreturexmas
6. Køler utæt - jeg har haft den på en kølercentral og få den renoveret osv. den var utæt igen dagen efter - samme sted. orkede ikke / havde ikke tid til at tage den ud igen for at reklamere den, når jeg ikke var sikker på den blev tæt næste gang heller. Så sjovt var det heller ikke at hive den ud og sætte i. Har levet med utætheden indtil nu. Købte en lækker Becool-køler gennem David, som skal monteres nu når den skal klargøres.
7. karburatorbundpakning skal skiftes, da den suger lidt falsk luft dér og derfor går lidt ujævnt / forkert i tomgang.
8. Benzinslanger / forbindelser vil jeg gerne have skiftet, da de må være møre efterhånden.
Jeg tror faktisk dette er hvad der skal laves for at få den synet og køreklar.
Hvad mon det vil koste f.eks Nybølle at lave ale disse ting?
Jeg regner regner med at klargøringen til syn og drift vil koste ca. 30.000 hos f.eks Nybølle.
Oven i det kommer de sikkert 37.000 i afgift inklusiv benzinafgift og nummerplader.
Så det vil koste ca.
Bilens værdi: (Måske) 60.000
Klargøring/syn 30.000
Afgift+benzinstraf+plader 37.000
Ialt 127.000 kroner
For 127.000 kroner har jeg nysynet Corvette på danske plader.
Den har stadig dårlig lak - slidt kabine - en undervogn, der ligner en undervogn fra en 1975 Corvette med dertilhørende 35 års "patina"
Skal den være "pæn" Så ser det sådan ud:
En ordentlig lakering 35.000
Nye tæpper, sæder og dørsider etc. ca. 30.000
ialt 65.000 kroner
Så er en Pæn nysynet Corvette fra 1975 oppe i 192.000 kroner
Den er stadig kun "shinet op". Det er stadig en gammel slidt bil, der ikke har været rammeløftet og pulverlakeret i bunden - og motorrummet er stadig et 35 år gammelt kedeligt halvolieret motorrum.
Ergo kan det OVERHOVEDET ikke betale sig at beskæftige sig med gamle slidte Corvetter - nærmest ikke engang hvis man får den foræret..
Denne er jeg lidt varm på i stedet.
http://smallblock.dk/modules/MyAnnonces/index.php?pa=viewannonces&lid=88307
Der er ingen tvivl om at det er langt langt billigere end at røre en finger..
Den er oven i købet flot i undervogn og har været rammeløftet osv..
Meeen - nu er min Corvette jo MIN Corvette - så det ender nok men jeg holder mig til den. men alligevel - det er stof til eftertanke..
:Chevy_anim: