Christian og jeg havde sat hinanden i stævne på et rullefelt, Christians motor har kørt sin sidste sæson så det skulle lige testes hvad den havde på baghjulene inden den nye kommer i, jeg har lige bygget en 454 og vi skulle så se om en slidt smallblock med blower laver flere heste end en gadebigblock med lidt zl1-toppe og rulleguf, Brian the allmighty master of smallblocks kunne ikke holde sig væk så han dukkede om for at heppe på smallblocken og fortælle at turbo og blower er meget bedre :rolleyes: , nå men ikke mere snak her er lidt billeder og resultater:
The 454 on the chassisdyno, Christians Corvette in the background:
454''''eren er på feltet og Christians trænger sig på

The 454 runs on pumped gas with zl1 heads, mild rollercam, rollerrockers, demon 750, headers, restrictive exhaust 2-2 1/2", on the picture Christian is looking at the bigblock with true Duntov DNA.
454''''eren er lavet til 95 blyfri med zl1 toppe, mild rulleknast, rullevippere, demon 750 vacuum, headers, restriktiv udstødning 2-2 1/2", her kigger Christian ned i det forjættede land, en ægte bigblock med Duntov DNA

dynorun:
The result was not bad at all, 374 hp and with more than 500 nm between 200-5000 rpm a true caferacer. You can se where the secondaries opens (to late) and where the restrictive exhaust starts limiting the engine and it got 10 percent extra fuel to boot.
resultatet var ikke så ringe endda, 374hk og over 500 nm mellem 2000-5000 rpm en rigtig caferacer. Man kan både se hvor de sekundære åbner (lidt for sent) og hvor udstødningen for alvor begrænser motoren og så skulle den nok have 10 % mindre brændstof:
time to try the blower monster, an ordinary smallblock with a blower, a proven concept, not many hangs on to 0-55 mph in 4 sec on slicks.
så var det blower monsterets tur, en helt alm. smallblock med påmonteret blower, noget der virker, der er ikke mange som følger med, 0-100 på 4 sek. med slicks:
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=1361

dynorun:
the result shows an engine with worned rings but still with torque like a bigblock at low rpm''''s, at the lights not many will follow although it only has 288 hp.
resultatet viser en motor med slidte ringe men stadig har moment som en bigblock i de lave omdrejninger, ved lyskrydsræs er der ikke meget der hænger på selvom den kun laver 288 hk:
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=1358

the Stingrays has left the building :seeya:
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=1359

later that day the bigblock showed 0.6 in Co2, the limit is 7.0, bigblock rules :sifone: :leaving:
ps. lidt pral, til syn samme dag viste 454''''eren 0,6 i CO2 grænseværdien er 7 for biler før 70 og som synsmanden sagde så lavede hans Golf med katalysator kun 1,2 - big block rules :sifone: :leaving:
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=1360
