topstykke til 87-92
topstykke til 87-92
Jeg har ´næsten´ lige fået min 74´er corvette hjem fra usa....købt på ebay. Den havde alt, hvad der blev lovet og desværre lidt til:( Den skulle have haft en 95ér 350 højkompression motor, men det viser sig nu at være en 87-92 blok med et topstykke til en 82-85 dog stadig med 12:1 kompression. Da Topstykket ikke passer til, gør at den ikke køler ordentligt og motoren bliver hurtig varm. Er der nogle gode ideer herinde eller en der har et topstykke til salg, der passer til? Bloknr: 14093638. :bigear: Og en der måske mangler et topstykke til en 82-85?:Angel_anim:
Jeg har ´næsten´ lige fået
Jeg har ´næsten´ lige fået min 74´er corvette hjem fra usa....købt på ebay. Den havde alt, hvad der blev lovet og desværre lidt til:( Den skulle have haft en 95ér 350 højkompression motor, men det viser sig nu at være en 87-92 blok med et topstykke til en 82-85 dog stadig med 12:1 kompression. Da Topstykket ikke passer til, gør at den ikke køler ordentligt og motoren bliver hurtig varm. Er der nogle gode ideer herinde eller en der har et topstykke til salg, der passer til? Bloknr: 14093638. :bigear: Og en der måske mangler et topstykke til en 82-85?:Angel_anim:
Jeg forstår ikke helt hvordan motor du har er skruet sammen.
Det er en GENI blok med 85 -midt 86 jern top stykker?
87-91 blok er en GENI motor til rulle løftere med alu topstykker, 85-midt 86 topstykker burde passe direkte på din blok, og ikke forsage køle probler. Kan problemt ligge et andet sted?
Hvordan kunne det iøvrigt komme bag på dig at det ikke var en 95´motor. Det er jo en GENII LT serie motor. Optisk tænding, køling direkte til topstykkerne og LT indsug burde have afsløret den nemt...:(
Hvis du vil finde nogle Alu toppe til din blok er der ofte nogle 113 eller 128 cast toppe på ebay i tyskland.
Jeg har ´næsten´ lige fået
Jeg har ´næsten´ lige fået min 74´er corvette hjem fra usa....købt på ebay. Den havde alt, hvad der blev lovet og desværre lidt til:( Den skulle have haft en 95ér 350 højkompression motor, men det viser sig nu at være en 87-92 blok med et topstykke til en 82-85 dog stadig med 12:1 kompression. Da Topstykket ikke passer til, gør at den ikke køler ordentligt og motoren bliver hurtig varm. Er der nogle gode ideer herinde eller en der har et topstykke til salg, der passer til? Bloknr: 14093638. :bigear: Og en der måske mangler et topstykke til en 82-85?:Angel_anim:
topstykkerne passer fint nok, som alle gen I topstykker, blokken er med rulleknast så husk at checke vippearmsgeometrien når du skifter toppene ud ellers får du let nye problemer, men som sagt alle toppe helt tilbage fra 1955 passer, det er en af de gode ting ved at køre chevrolet, hvis du f.eks fik udkogt disse og checket styr/sæder ville de kunne gøre jobbet http://www.smallblock.dk/modules/MyAnnonces/index.php?pa=viewannonces&lid=85137 :cheers2:
topstykkerne passer fint nok, som
topstykkerne passer fint nok, som alle gen I topstykker, blokken er med rulleknast så husk at checke vippearmsgeometrien når du skifter toppene ud ellers får du let nye problemer, men som sagt alle toppe helt tilbage fra 1955 passer, det er en af de gode ting ved at køre chevrolet, hvis du f.eks fik udkogt disse og checket styr/sæder ville de kunne gøre jobbet http://www.smallblock.dk/modules/MyAnnonces/index.php?pa=viewannonces&lid=85137 :cheers2:
dvs. at problemet ikke ligger ved blok og topstykke, men ved køling af motor? Og måske fordi, der er brugt en forkert
toppakning?
dvs. at problemet ikke ligger
dvs. at problemet ikke ligger ved blok og topstykke, men ved køling af motor? Og måske fordi, der er brugt en forkert
toppakning?
toppakningerne er de samme også, så der er nok noget andet i vejen (som lars også skriver), men for en sikkerhedsskyld hvilket støbenummer har topstykkerne
du kan finde dem alle her : http://www.mortec.com/castnum.htm
toppakningerne er de samme også,
toppakningerne er de samme også, så der er nok noget andet i vejen (som lars også skriver), men for en sikkerhedsskyld hvilket støbenummer har topstykkerne
du kan finde dem alle her : http://www.mortec.com/castnum.htm
topstykket har nr: 14014416
Men min viden er begrænset, må jeg tilstå. :confused: (men det har I nok allerede fundet ud af):o
så passer de 2 sammen?
På forhånd tak til jer, Lars og David. :):)
topstykket har nr: 14014416 Men min
topstykket har nr: 14014416
Men min viden er begrænset, må jeg tilstå. :confused: (men det har I nok allerede fundet ud af):o
så passer de 2 sammen?
På forhånd tak til jer, Lars og David. :):)
det passer fint sammen og din kompression vil være 11:1 med flade stempler, det er i virkeligheden en billig måde at få flere heste på og var på et tidspunkt en ret populær kombination.
Støbejernstoppe og 11:1 i kompresion.
Støbejernstoppe og 11:1 i kompresion. Er det ikke den sikre vej til tændingsbanken?
Hvis ikke der var problemer med tændingsbanken kan det tænkes at dine varme-problemer skyldes at tændingen er voldsome retarderet.:smash:
Af listen kan jeg desuden se at det drejer sig om topstykker fra en 305 med små 1,84"/1,5" ventiler. Hvis det er meningen at det er noget som skal kunne "flytte sig", så ville jeg ikke spilde meget krudt på de topstykker.
Find dig nogle andre topstykker med større forbrændingskammer, f.eks. 64cc, og større 2,02"/1,6" ventiler, til en god HP-gade maskine.:party1:
Mvh 69-Jensen
Hvis ikke der var problemer med tændingsbanken kan det tænkes at dine varme-problemer skyldes at tændingen er voldsome retarderet.:smash:
Af listen kan jeg desuden se at det drejer sig om topstykker fra en 305 med små 1,84"/1,5" ventiler. Hvis det er meningen at det er noget som skal kunne "flytte sig", så ville jeg ikke spilde meget krudt på de topstykker.
Find dig nogle andre topstykker med større forbrændingskammer, f.eks. 64cc, og større 2,02"/1,6" ventiler, til en god HP-gade maskine.:party1:
Mvh 69-Jensen
Støbejernstoppe og 11:1 i kompresion.
Støbejernstoppe og 11:1 i kompresion. Er det ikke den sikre vej til tændingsbanken?
Hvis ikke der var problemer med tændingsbanken kan det tænkes at dine varme-problemer skyldes at tændingen er voldsome retarderet.:smash:
Af listen kan jeg desuden se at det drejer sig om topstykker fra en 305 med små 1,84"/1,5" ventiler. Hvis det er meningen at det er noget som skal kunne "flytte sig", så ville jeg ikke spilde meget krudt på de topstykker.
Find dig nogle andre topstykker med større forbrændingskammer, f.eks. 64cc, og større 2,02"/1,6" ventiler, til en god HP-gade maskine.:party1:
Mvh 69-Jensen
Når den bliver rigtig varm, er der rent faktisk voldsom tændingsbanken.
Jeg har lige bestilt en ny køler og blæser i, da det stadig er den gamle køler, der sidder i. Men vil du mene, at der osse skal et andet topstykke til, når kompressionen er 12:1?
Det er ikke noget problem
Det er ikke noget problem at køre med en komp på 11:1 din motor skal bare justeres rigtigt, køre selv med 11.5:1 38 grader og 95 oktan
Brian
Brian
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster