Spørgsmål ????? Jeg skal have skiftet de bageste hjuljejer hvordan gør jeg , skal trailing armen helt af eller hvad. Eller er der nogen der har et link til en side hvor det er skåret ud i pap. Så ville jeg blive meget glad.
Mvh.Benny Hesel
hjullejer
Hej Benny Medens æggekagen med spinat,
Hej Benny
Medens æggekagen med spinat, champignon, og håndskåret bacon bliver fremstillet, kan jeg jo lige give dig et svar. Nej du behøver ikke fjerne trailling arm, værs'go
http://www.corvettefever.com/howto/36458/index.html
Lykkemark
Medens æggekagen med spinat, champignon, og håndskåret bacon bliver fremstillet, kan jeg jo lige give dig et svar. Nej du behøver ikke fjerne trailling arm, værs'go
http://www.corvettefever.com/howto/36458/index.html
Lykkemark
Mange tak for det hurtige
Mange tak for det hurtige svar. Men jeg kan se at man skal bruge en del spec. værktøj ,er det noget alm. værksteder ligger inde med eller skal man ud og købe det, og det er vel ikke billigt.
Mvh Benny Hesel
Mvh Benny Hesel
Hej Benny Det eneste specialværktøj jeg
Hej Benny
Det eneste specialværktøj jeg kan se, er et bremseværktøj, du kan købe til under en 50ér i Biltema.
Hvad tænker du eksakt på ?
Lykkemark
Det eneste specialværktøj jeg kan se, er et bremseværktøj, du kan købe til under en 50ér i Biltema.
Hvad tænker du eksakt på ?
Lykkemark
Jo da, - du skal
Jo da, - du skal bruge meget specialværktøj, bl. a. for at få de helt rigtige tolerancer imellem lejerne på akslen og for i det hele taget at få akslen ud. Jeg vil anbefale dig at kontakte C3 her fra klubben. Han har lavet flere sæt, og ligger inde med hvad man skal bruge af værktøj. Det er også muligt han ligger inde med et par færdige aksler.
En ting du ikke skal gøre, er at smide bilen på et værksted og bede dem skifte lejer. Det gjorde jeg i min uvidenhed for rigtig mange år siden. Det endte med et par ødelagte aksler, fordi de prøvede med alle mulige aftrækkere.
En ting du ikke skal gøre, er at smide bilen på et værksted og bede dem skifte lejer. Det gjorde jeg i min uvidenhed for rigtig mange år siden. Det endte med et par ødelagte aksler, fordi de prøvede med alle mulige aftrækkere.
Hej lykkemark jeg sender nogle
Hej lykkemark jeg sender nogle billeder jeg syntes de ser special ud. Jeg føler mig lidt på herrens mark med hensyn til de væektøjer.
Mvh. Benny Hesel54285429543154325430
Mvh. Benny Hesel54285429543154325430
- Vedhæftede filer
-
- aftrækker 5.jpg (101 bytes) Vist 6522 gange
-
- aftrækker 4.jpg (101 bytes) Vist 6522 gange
-
- aftrækker 3.jpg (101 bytes) Vist 6522 gange
-
- aftrækker 2.jpg (101 bytes) Vist 6522 gange
-
- aftrækker 1.jpg (101 bytes) Vist 6522 gange
Jan medlem nr. 361 også
Jan medlem nr. 361 også kaldet C3 her på forum, er den ekspert på dette område. Han kommer hjem fra usa torsdag d. 25
Mange tak jeg vil prøve
Mange tak jeg vil prøve at kontakte ham.
-
Du behøver ikke at tage
Du behøver ikke at tage trailing arms af for at skifte hjullejer. Men hvis forreste bøsninger skal skiftes er det nødvendigt. Og når man alligevel skal igang så pynter det med en gennemgribende renovering af armene.
Der skal bruges 5 specialværktøjer til opgaven, aftrækker, monteringsdorn, monteringsværktøj samt aftrækker til yderlejets inderring. Desuden et måleur til opshimsning af aksial - 'sløret'.
5539
C3
Der skal bruges 5 specialværktøjer til opgaven, aftrækker, monteringsdorn, monteringsværktøj samt aftrækker til yderlejets inderring. Desuden et måleur til opshimsning af aksial - 'sløret'.
5539
C3
- Vedhæftede filer
-
- 001-10.jpg (76.21 KiB) Vist 6522 gange
Tilbage til "Generelt teknisk forum"