Kølervæske i overløbstanken .....

Teknisk relateret snak
(udmeldt) C3

...hmm, det der med "Danskvandstricket".....er

Indlægaf (udmeldt) C3 » 12. aug 2009, 18:10

...hmm, det der med "Danskvandstricket".....er det særligt smart med vand i en motor ??.....der er jo noget med at vand ikke kan komprimeres ret godt, så man kan vel risikere at ødelægge noget eller bøje noget inde i motoren.....?

JR

Danskvandstricket er skam en gammel og 'anerkendt' metode.

Man skal naturligvis hælde danskvandet langsomt ned i karburatoren mens den varme motor går med friske omdrejninger. Vel en ca. 15-1800 rpm eller så.
Det skal vel tage ca. et minut eller så at tømme en ½ liter danskvand.

Vandet fordeles ligeligt mellem de 2 primære indsugninger hvis den er med 4-barrel karburator.

Det er mange år siden jeg selv har udført kuren, så hvis der er frisk viden om rpm, hældehastighed så må andre med glæde kommentere det.

C3

PS Det skal være uden citrus...*S*

Tommy

...hmm, det der med "Danskvandstricket".....er

Indlægaf Tommy » 12. aug 2009, 21:17

...hmm, det der med "Danskvandstricket".....er det særligt smart med vand i en motor ??.....der er jo noget med at vand ikke kan komprimeres ret godt, så man kan vel risikere at ødelægge noget eller bøje noget inde i motoren.....?

JR

Helt rigtigt, man skal passe på med det vand, men tilbage til problemet, nu er det vel ikke sådan at du tilsætter blyaditiv, for mig lyder det som om den får blyholdigt benzin.

Vette74

Helt rigtigt, man skal passe

Indlægaf Vette74 » 14. aug 2009, 23:12

Helt rigtigt, man skal passe på med det vand, men tilbage til problemet, nu er det vel ikke sådan at du tilsætter blyaditiv, for mig lyder det som om den får blyholdigt benzin.

NJET, no blyadditiv. Har fyldt 95oktan på den og kørt rundt i en times tid.:driving:

Mvh
Kenneth

Tilbage til "Generelt teknisk forum"