Hejsa
Jeg har et problem med min C3 fra 1974.
Problemet er at når jeg jeg blinker til venstre, og aktiver stoplyset samtidig springer sikringen til stop / havari 20 Amp med det samme :mad:.
Når Haveri er tændt og jeg træder på bremsen, springer sikring ikke.
Sikringen springer heller ikke når jeg blinker til højre, og træder på bremsen.
Jeg har skiftet til Led- pære ibag, dette hjalp desvære ikke.
Gode forslag til at angribe problemet ønskes.
Mvh Lesemann
Vi ses på Vejle havn på onsdag, sikkert uden stoplys
Sikring til stoplys
Hej Lesemann Jeg har et bud.
Hej Lesemann
Jeg har et bud. Da både ledningsnet og lygter er de samme til både blink og stop, mener jeg fejlen skal findes andetsteds, nemlig i blinkkontakten.
Den har jeg desværre ikke diagram over, men udover at agere blinkkontakt, skal den også afbryde stoplys til den side der blinkes til, d.v.s. at afgangen fra stoplyskontakten går op i blinkkontakten, hvor det bliver delt ud til de 2 ledninger til h/v stop/blink.
Da du godt kan bruge hazard blink og bremse (så er der jo ikke noget bremselys alligevel :-)) vil jeg mene at der sker en kortslutning i / ved blinkkontakten. Ledning der rører ved stel, eller "noget" der er ved at falde fra hinanden.
Skodsted at skulle fejlfinde
Allan
medlemsinfo
Jeg har et bud. Da både ledningsnet og lygter er de samme til både blink og stop, mener jeg fejlen skal findes andetsteds, nemlig i blinkkontakten.
Den har jeg desværre ikke diagram over, men udover at agere blinkkontakt, skal den også afbryde stoplys til den side der blinkes til, d.v.s. at afgangen fra stoplyskontakten går op i blinkkontakten, hvor det bliver delt ud til de 2 ledninger til h/v stop/blink.
Da du godt kan bruge hazard blink og bremse (så er der jo ikke noget bremselys alligevel :-)) vil jeg mene at der sker en kortslutning i / ved blinkkontakten. Ledning der rører ved stel, eller "noget" der er ved at falde fra hinanden.
Skodsted at skulle fejlfinde
Allan
medlemsinfo
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 9. apr 2008, 22:50
Hej Allan Jeg takker for forslaget,
Hej Allan
Jeg takker for forslaget, det lyder ret sandsynligt, at du har ret :seeya: , jeg venter lige lidt og ser om der er andre kloge hoveder der vil på banen, inden jeg splitter bilen af. :auto:
Hilsen Frank
Jeg takker for forslaget, det lyder ret sandsynligt, at du har ret :seeya: , jeg venter lige lidt og ser om der er andre kloge hoveder der vil på banen, inden jeg splitter bilen af. :auto:
Hilsen Frank
Jep Rigtig godt link, med fint
Jep
Rigtig godt link, med fint diagram, endda detaljeret diagram over bl.a. blink/stop kontakter (1974)
har printet det ud :sifone:
Allan
Rigtig godt link, med fint diagram, endda detaljeret diagram over bl.a. blink/stop kontakter (1974)
har printet det ud :sifone:
Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 11. nov 2008, 11:14
har du klaret den??
Har pt.det samme problem, har prøvet alt inclusiv komplet ny blinkkontakt i ratstammen diverse fejlfinding men er umuligt da det er en periodisk fejl. Kan du også sætte en ny sikring i 10 sek .efter og så virker det i kortere eller længere tid?? jeg opgav og købte i stedet thermo sikring hos Ecklers den passer i sikringsboksen.
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 9. apr 2008, 22:50
UPS Glemte at melde tilbage :smash: I
UPS
Glemte at melde tilbage :smash:
I mit tilfælde var det kontaktsættet i ratstammen, den blev udskiftet og så var problemet løst . Et lille stykke kobber var faldet af gav direkte stel når jeg blinkede til den ene side og bremsede samtidig.
Mvh Lesemann :driving: :driving:
Glemte at melde tilbage :smash:
I mit tilfælde var det kontaktsættet i ratstammen, den blev udskiftet og så var problemet løst . Et lille stykke kobber var faldet af gav direkte stel når jeg blinkede til den ene side og bremsede samtidig.
Mvh Lesemann :driving: :driving:
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster