Power Injection I

Alm. snak
merc
Indlæg: 0
Tilmeldt: 7. jan 2004, 15:47

Er der slet ikke nogen

Indlægaf merc » 2. aug 2009, 10:32

Er der slet ikke nogen der har prøvet power injection ??

Det ville jo være fint hvis vi bruger vores forum til at dele vores Erfaringer

Med stumper og motorer .......

Vi kan jo lære noget allesammen....

Brian

merc
Indlæg: 0
Tilmeldt: 7. jan 2004, 15:47

Nå, jamen så skriver jeg

Indlægaf merc » 3. aug 2009, 20:41

Nå, jamen så skriver jeg lidt om mit indsprøjtningseventyr .

Jeg havde valgt en meget hård knastaksel, en dragknast 710 i løft i indsugningen 690 i udstødningen. Mine topstykker er 18 grader og de flower 325 CFM fra fabrikken af, de er så blevet håndportet ca 11 i comp. Ud fra det syntes jeg at det var svært at få den til at gå godt i mellemgasområdet.
Jeg surfede en del på nettet og fandt en del gode sider, som ledte mig hen på at det skulle være af mærket F.A.S.T. Det var umidelbart det som jeg kunne se gav bedst suport.
Jeg købte det af ham her, da han var let at handle med:

http://www.fastmanefi.com/

Jeg fik indstaleret det, benzinpumper, slanger, kabler osv = Et fandens til arbejde :confused:

Da jeg endelig var kommet dertil at jeg skulle starte motoren, tog det ca 14 dage at få startet den og tro mig, flere gange kikkede jeg på min kaburator over på hylden og tænkte, hold da kæft hvor var det dog simpelt. Men da jeg er meget stædig fortsatte jeg. Men det er så her det kommer : Valget af hvem man køber tingene af, betyder absolut alt. Ham her har givet mig en super duber service. Jeg havde aldrig kunne starte den uden hans hjælp.

Tiden gik (læs 3 mdr) og Brian justerede frem og tilbage på det og syntes selv at den gik rimeligt til sidst. Det er så under 7 sek på 1/8 mile. Mellemgasområderne, start, tomgang, tænding osv, da ALT jo kan justeres fra en PCèr inde fra bilen.

-så mødte jeg èn som havde haft sådan en i sin bil i 2 år. Han kikkede på den og sagde ha ha her er du lidt dum og her er du lidt dum og vupti var der liiiiiige 50-75 HK mere i min motor.

Det var så første sæson, næste sæsons start er så nu, der ændrede jeg så min knast lidt igen og har imellemtiden kikket meget i manualen og fundet ud af hvordan man kan logge sine dataèr, dvs gemme sine motordata når man giver den fuld gas ved start. Så kan man få nogle kurver ud over en tid, f.eks 1/8 mile og se hvordan den har kørt. Så det har hjulpet mig en del i år, dvs flere HK :respekt:

-så hvis der er nogle i denne klub, der vælger at købe sådan et indsprøjtningssystem, vil der være hjælp at hente. Jeg vil tro at jeg skal bruge et par dage og så kører den perfekt. Jeg ville bare have ønsket at der havde været en før mig hehe.

-og det er jo dèt vi skal bruge en klub til, altså dele vores erfaringer med de forskellige produkter, om de er gode eller ej :hurray: så jeg vil meget gerne opfordre andre til, at hvis man VED at der er produkter man skal gå udenom eller det er super produkter, så brug vores hjemmeside.

Brian

P.s. I dag smiler jeg, når jeg kikker op på min hylde med min kaburator og tænker den kommer aldrig på igen ;)

John #817
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. aug 2007, 08:36

Nå, jamen så skriver jeg

Indlægaf John #817 » 3. aug 2009, 22:00


Nå, jamen så skriver jeg lidt om mit indsprøjtningseventyr .

Jeg havde valgt en meget hård knastaksel, en dragknast 710 i løft i indsugningen 690 i udstødningen. Mine topstykker er 18 grader og de flower 325 CFM fra fabrikken af, de er så blevet håndportet ca 11 i comp. Ud fra det syntes jeg at det var svært at få den til at gå godt i mellemgasområdet.
Jeg surfede en del på nettet og fandt en del gode sider, som ledte mig hen på at det skulle være af mærket F.A.S.T. Det var umidelbart det som jeg kunne se gav bedst suport.
Jeg købte det af ham her, da han var let at handle med:

http://www.fastmanefi.com/

Jeg fik indstaleret det, benzinpumper, slanger, kabler osv = Et fandens til arbejde :confused:

Da jeg endelig var kommet dertil at jeg skulle starte motoren, tog det ca 14 dage at få startet den og tro mig, flere gange kikkede jeg på min kaburator over på hylden og tænkte, hold da kæft hvor var det dog simpelt. Men da jeg er meget stædig fortsatte jeg. Men det er så her det kommer : Valget af hvem man køber tingene af, betyder absolut alt. Ham her har givet mig en super duber service. Jeg havde aldrig kunne starte den uden hans hjælp.

Tiden gik (læs 3 mdr) og Brian justerede frem og tilbage på det og syntes selv at den gik rimeligt til sidst. Det er så under 7 sek på 1/8 mile. Mellemgasområderne, start, tomgang, tænding osv, da ALT jo kan justeres fra en PCèr inde fra bilen.

-så mødte jeg èn som havde haft sådan en i sin bil i 2 år. Han kikkede på den og sagde ha ha her er du lidt dum og her er du lidt dum og vupti var der liiiiiige 50-75 HK mere i min motor.

Det var så første sæson, næste sæsons start er så nu, der ændrede jeg så min knast lidt igen og har imellemtiden kikket meget i manualen og fundet ud af hvordan man kan logge sine dataèr, dvs gemme sine motordata når man giver den fuld gas ved start. Så kan man få nogle kurver ud over en tid, f.eks 1/8 mile og se hvordan den har kørt. Så det har hjulpet mig en del i år, dvs flere HK :respekt:

-så hvis der er nogle i denne klub, der vælger at købe sådan et indsprøjtningssystem, vil der være hjælp at hente. Jeg vil tro at jeg skal bruge et par dage og så kører den perfekt. Jeg ville bare have ønsket at der havde været en før mig hehe.

-og det er jo dèt vi skal bruge en klub til, altså dele vores erfaringer med de forskellige produkter, om de er gode eller ej :hurray: så jeg vil meget gerne opfordre andre til, at hvis man VED at der er produkter man skal gå udenom eller det er super produkter, så brug vores hjemmeside.

Brian

P.s. I dag smiler jeg, når jeg kikker op på min hylde med min kaburator og tænker den kommer aldrig på igen ;)


Dejligt at høre om erfaringer ang. indsprøjtning.
Og godt at høre Brian, at man bare kan ringe/maile NÅR jeg køber mit indsprøjtningssystem :-)

merc
Indlæg: 0
Tilmeldt: 7. jan 2004, 15:47

Hej,, Her er link kik

Indlægaf merc » 5. aug 2009, 09:43

Hej,,

Her er link kik på f deres forum.... http://www.efi101.com



Dejligt at høre om erfaringer ang. indsprøjtning.
Og godt at høre Brian, at man bare kan ringe/maile NÅR jeg køber mit indsprøjtningssystem :-)



Nå, jamen så skriver jeg lidt om mit indsprøjtningseventyr .

Jeg havde valgt en meget hård knastaksel, en dragknast 710 i løft i indsugningen 690 i udstødningen. Mine topstykker er 18 grader og de flower 325 CFM fra fabrikken af, de er så blevet håndportet ca 11 i comp. Ud fra det syntes jeg at det var svært at få den til at gå godt i mellemgasområdet.
Jeg surfede en del på nettet og fandt en del gode sider, som ledte mig hen på at det skulle være af mærket F.A.S.T. Det var umidelbart det som jeg kunne se gav bedst suport.
Jeg købte det af ham her, da han var let at handle med:

http://www.fastmanefi.com/

Jeg fik indstaleret det, benzinpumper, slanger, kabler osv = Et fandens til arbejde :confused:

Da jeg endelig var kommet dertil at jeg skulle starte motoren, tog det ca 14 dage at få startet den og tro mig, flere gange kikkede jeg på min kaburator over på hylden og tænkte, hold da kæft hvor var det dog simpelt. Men da jeg er meget stædig fortsatte jeg. Men det er så her det kommer : Valget af hvem man køber tingene af, betyder absolut alt. Ham her har givet mig en super duber service. Jeg havde aldrig kunne starte den uden hans hjælp.

Tiden gik (læs 3 mdr) og Brian justerede frem og tilbage på det og syntes selv at den gik rimeligt til sidst. Det er så under 7 sek på 1/8 mile. Mellemgasområderne, start, tomgang, tænding osv, da ALT jo kan justeres fra en PCèr inde fra bilen.

-så mødte jeg èn som havde haft sådan en i sin bil i 2 år. Han kikkede på den og sagde ha ha her er du lidt dum og her er du lidt dum og vupti var der liiiiiige 50-75 HK mere i min motor.

Det var så første sæson, næste sæsons start er så nu, der ændrede jeg så min knast lidt igen og har imellemtiden kikket meget i manualen og fundet ud af hvordan man kan logge sine dataèr, dvs gemme sine motordata når man giver den fuld gas ved start. Så kan man få nogle kurver ud over en tid, f.eks 1/8 mile og se hvordan den har kørt. Så det har hjulpet mig en del i år, dvs flere HK :respekt:

-så hvis der er nogle i denne klub, der vælger at købe sådan et indsprøjtningssystem, vil der være hjælp at hente. Jeg vil tro at jeg skal bruge et par dage og så kører den perfekt. Jeg ville bare have ønsket at der havde været en før mig hehe.

-og det er jo dèt vi skal bruge en klub til, altså dele vores erfaringer med de forskellige produkter, om de er gode eller ej :hurray: så jeg vil meget gerne opfordre andre til, at hvis man VED at der er produkter man skal gå udenom eller det er super produkter, så brug vores hjemmeside.

Brian

P.s. I dag smiler jeg, når jeg kikker op på min hylde med min kaburator og tænker den kommer aldrig på igen ;)

karstenhorn
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jan 2007, 17:13

Fint Brian, jeg ringer en

Indlægaf karstenhorn » 5. aug 2009, 17:12

Fint Brian, jeg ringer en af de nærmeste dage............. :cheers2:


Der er bare ingen tvivl om at skal man gå indsprøjtningsvejen så kommer man ikke udenom et multiport system med tørre runnere og dyser der sidder lige langt fra hver indsugningsventil. Der er jo nok en god årsag til at man hurtigt gik fra "Crossfire" til TPI. "Crossfire" minder utroligt meget om konceptet i "Power Injection" og er og bliver i min optik en elektronisk karburator. Jeg venter også stadig spændt på at nogle kan henvise mig til nogle bruger erfaringer med dens automatiske mapnings funktion, især er jeg interesseret i at høre hvordan systemet finder frem til den optimale tændingskurve?

Jeg skal om 14 dage montere ny motorstyring på en af mine andre sjove biler(nævner ikke mærke/model :) ) og skal nok her lige lave en hurtig tråd med lidt udskrifter af datalogs etc. så man kan se hvor nemt det i virkeligheden er. Min erfaring med den pågældende motorstyring på den pågældende bil er at det giver 60 hk/80 nm at skifte boksen og trimme bilen ind optimalt. Dette uden at skifte så meget som en bolt i motoren.

Samtidig vender jeg selvfølgelig tilbage når jeg mapper Corvetten ind med ACCEL DFI systemet - Jeg skal bare lige være færdig med det nye badeværelse :)

Mvh
Karsten Horn


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 1 gæst