Lt4

Alm. snak
Gæst

Lt4

Indlægaf Gæst » 2. aug 2009, 18:04

Ser lidt på en Vette med en LT4 motor - nogen erfaringer med den??

mvh

Henrik:grouphug:

Lars #510

Ja, det er IMO en

Indlægaf Lars #510 » 3. aug 2009, 14:31

Ja, det er IMO en fin motor med en masse potentiale til konventionel tuning. Kompressor osv. er lidt mere omstændigt pga. den høje kompression.

Selv da min Lt4 var stort set standard var den temmelig livlig.

Motoren kunne kun fåes i 1996, og kun med manual gearkasse. Jeg er såvidt jeg ved den eneste i DK med en LT4 motor i...:bigear: ??? lad høre?

Teknisk deler LT4 motoren, modsat manges opfattelse, MEGET FÅ komponenter med den mere almindelige LT1 motor. Kæde, vippere og løftere er med ruller, kompressionen er hævet, ventilerne er større og lettere, top stykker og indsugning er flow optimeret, og IKKE direkte kompatibelt med LT1. større dyser, knasten er skarpere, stempler og krumptap er lettet. etc etc etc. Dette gør en LT4 noget mere omdrejningsvillig end en std. LT1. Aka. sjovere:D

HJN

Hej Lars Jeg var godt klar

Indlægaf HJN » 3. aug 2009, 16:09

Hej Lars

Jeg var godt klar over, at du har en LT4 motor i din Grand Sport. Umiddelbart er det en rimelig heftig motor - også noget heftigere end der opgives. Man vurdere at motoren standard ligge på 350-360 hk ja faktisk helt op til 390 hk, men at man opgav den lavere på grund af den dengang kommende C5. Fik du din optimeret - eller er den ren standard? Jeg husker at have set nogle hk målinger på din - er det ikke rigtigt eller husker jeg forkert?
og nej jeg har ikke en LT4 Corvette i Danmark endnu :coolgleamA:

mvh

Henrik
Hilsen

Henrik #1699
C3 1969

Lars #510

Min LT4 hvade 363.3Hk standard.

Indlægaf Lars #510 » 3. aug 2009, 17:09

Min LT4 hvade 363.3Hk standard. Er senest blevet målt til 416Hk, og er endnu ikke blevet målt efter denne vinter modifikationer.
Det er korrekt at den blev opgivet til 330Hk, for ikke at sætte C5 corvettes 344 Hk i skyggen der allerede var udviklet på det tidspunkt.
Som std. er LT4 motoren en dejlig motor, men den bliver lidt harsk når den tunes, men sådan er det jo altid.

De negative sider er Optisparken, den er skrøbelig, og træls at skift. Der er ogå en tiltendes til at udvikle en olie utæthed for og bag indsugnings manifolden, dog relativt nemt at lave.
Dual mass svinghjulet er også en kendt svaghed, og er ret dyr at skifte.

Tilbage til "Generelt forum"