Liftsystem til Corvetten !

Alm. snak
Lykkemark

Tak for "addy'en" Klaus, he

Indlægaf Lykkemark » 27. jul 2009, 23:19

Tak for "addy'en" Klaus, he he det er jo lige ved siden af genbrugspladsen:gnorsi:

Jeg har taget mig sammen "det skal man jo ind imellem" , man er jo maskintekniker "by trade". Så den gode gamle "texas instruments" ligger ved siden af papiret, man skriver med blæk på (det er det blå der kommer ud af noget der hedder en kuglepen).

Jeg grubler, og tegner.

Lykkemark

Tommy

Nej Jørn Som jeg skrev i

Indlægaf Tommy » 27. jul 2009, 23:28

Nej Jørn
Som jeg skrev i indledningen så vil jeg heller ikke have en saksetingest.

Tommy, det er helt rigtigt at jeg bare kan gå hen til en vognfabrik, og derefter bare få boret nogle huller og derefter bare få fat i noget rustfrit stål og lave nogle pinde med nogle låse på, og så kan jeg måske nok spare nogle penge, måske. Men det er da en vej.
Men Tommy jeg kender mig selv forholdsvis godt efterhånden, så jeg tror jeg vælger færdigløsningen (der er en årsag til at jeg ikke blev håndværker).:cuss:

For mig handler dette projekt om to ting: sikkerhed og tilgængelighed.

Jeg havde det ikke godt med at ligge under bukke sidste vinter og det blev heller ikke til andet en det yderst nødvendige skrueri, fordi jeg kunne simpelthen ikke lide at ligge der, det gav mig tanker henaf de stilladser man ser i Thailand og Egypten. Jeg kom også til at tænke på hvad forsikringsmanden ville sige til min kone hvis jeg lå mast flad under mine 4-6 4 tons bukke "Made in somewhere".
Ville han sige: "Her er kassen med penge til paraplydrinks og græske gigolo's nu hvor Svend Erik Kedelig har samme tykkelse som et stykke knækbrød". "Det er godt at de har en faktura fra nogen, vi kan gøre regres imod, og i det mindste har han da gjort hvad han kunne for ikke at blive flad med vilje."
eller kunne han finde på at sige:
"Hvad får den ellers bemærkelsesværdige, flinke, gavmilde, tiltalende og charmerende Hr. Lykkemark til at bevæge sit luksuslegeme ind under 1500 kg jern og skrammel, der kun holdt stangen af nogle bukke til et par 100 krone sedler stykket, fremstillet af Hr.Kung Fu som i øvrigt ikke ved, at hans arbejde er en meget lille del af prisen. De paraplydrinks kan de kikke i vejviseren efter enkefrue, og de græske gigolos, må undvære deres behagelige selskab, for nu tager jeg min kasse med penge med tilbage til aktionærerne."

Jeg indrømmer blankt at jeg er blevet en tøsedreng her på mine gamle dage, som yngre hoppede jeg gerne ud af velflyvende maskiner med noget der lignede en pose vasketøj i et håb om at den ville forvandle sig til en faldskærm, idag kan jeg ikke lide at stå på en stige og male vindskeder.

Sådan er der så meget:Angel_anim:

Lykkemark

OK Ingen gravøl denne gang.

Tommy.

Gæst

Hej Lykkemark Hvis det nu går

Indlægaf Gæst » 28. jul 2009, 14:43

Hej Lykkemark
Hvis det nu går galt, hvad jeg selvfølgelig ikke håber, så skal jeg være den første der besøger dig på hjemmet hvor du sidder iklædt hagesmæk og tisseble.
Så skal jeg på babysprog fortælle dig hvordan din tilstand ville have været hvis du havde købt en Stenhøj lift istedet for disse forsøg!!:sifone:

Mvh. Jørn/841

erik1303

Der er jo også en

Indlægaf erik1303 » 28. jul 2009, 14:54

Der er jo også en anden mulighed, nemlig en grav, hvor der ikke er nogle generende bjælker på kryds og tværs, og man kan gå oprejst.
Der er også den sidegevinst, at øllerne har altid en god temperatur i "kælderen".
At bygge en grav er dog også lidt omfattende, jeg gravede over 14 tons jord væk med en spade og min lille trailer, det gør jeg ikke mere.
Nu hedder det en minigraver og en cont.
Jeg har dog altid haft megen glæde af "graven" de sidste 18 år, naboer og venner kigger tit forbi og skal liiige ha´ kigget lidt , Og det tar kun 5 minutter, ja så tror vi heller ikke på mere.
Iøvrigt fylder en grav jo heller ikke noget når den ikke bruges, og der er heller ikke ballade med lofthøjden.

Erik

Shark

Du mener vel "kartoffelkælder"? En

Indlægaf Shark » 28. jul 2009, 15:29

Du mener vel "kartoffelkælder"? En grav er jo ikke lovlig at lave uden diverse tilladelser :Angel_anim:

Karsten

Der er jo også en anden mulighed, nemlig en grav, hvor der ikke er nogle generende bjælker på kryds og tværs, og man kan gå oprejst.
Der er også den sidegevinst, at øllerne har altid en god temperatur i "kælderen".
At bygge en grav er dog også lidt omfattende, jeg gravede over 14 tons jord væk med en spade og min lille trailer, det gør jeg ikke mere.
Nu hedder det en minigraver og en cont.
Jeg har dog altid haft megen glæde af "graven" de sidste 18 år, naboer og venner kigger tit forbi og skal liiige ha´ kigget lidt , Og det tar kun 5 minutter, ja så tror vi heller ikke på mere.

Erik

erik1303

Ja det er jo det

Indlægaf erik1303 » 28. jul 2009, 16:04

Ja det er jo det officelle navn for sådan en, men da jeg byggede min, stod der pludselig en herre fra kommunens tekn. forvaltn. og ville se hvad der foregik, da de havde fået at vide at der skulle laves autoværksted på stedet.
Det måtte jeg så forklare at det var til privat forbrug og at det ikke ville gå ud over de "kære" naboer (som nok var dem der havde ringet efter ham).Han kiggede så det hele efter, så at der var udsugning, og at jeg "lød" som en fornuftig mand, og så var alt iorden, og de kære naboer har da også nydt godt af værkstedet i flere år.
Erik

Roald #606

Du mener vel "kartoffelkælder"? Herude

Indlægaf Roald #606 » 28. jul 2009, 16:09

Du mener vel "kartoffelkælder"?

Herude er det en udmugningskanal

Lykkemark

Jo, jeg afgav ordre til

Indlægaf Lykkemark » 29. jul 2009, 00:19

Jo, jeg afgav ordre til England idag så nu kommer der et 2000kg lift support system

http://www.levo-artis.com/products-specs-prices.html

http://www.levo-artis.com/resources/_wsb_480x358_A+Delorean+Large+Web+view.jpg

http://www.levo-artis.com/resources/2007+Jan+-+Graham+Constant$27s+MG-TC+005+Medium+Web+view.jpg

Det var bare nogle eksempler, men nogle der fik mig til at træffe en beslutning, baseret på lidt læsning på engelske MG og Triumph forum's

Jeg synes prisen var ok ca 6300 med det hele på adressen på Falster. Jeg/vi fik 10% så denne streng bliver opdateret her/og i bladet efterhånden som tingene sker.

Lykkemark

Gæst

Tillykkemark Sådan een skal vel indvies:cheers2: Jørn/841

Indlægaf Gæst » 29. jul 2009, 21:30

Tillykkemark
Sådan een skal vel indvies:cheers2:

Jørn/841

Lykkemark

He he du mener "dampmaskinen

Indlægaf Lykkemark » 30. jul 2009, 00:52

He he du mener "dampmaskinen på skinner", jo da.:rofl:

Lykkemnark