Hej
Kan man springe over hvor gærdet er lavest mht. shimsning?
Det jeg ville prøve er at min ene dør binder en lille smule og den eneste måde at klare det problem er at shimse den i den ene side!..og kunne man gøre det uden at skulle løsne hele karossen fra rammen?
Er der nogen derude der har erfaring med dette?
Mvh Jørn/841
"Shimsning"
Jeg har med held brugt
Jeg har med held brugt denne metode på flere corvetter, du piller dørbeklædning af (ikke særligt svært), sætter en donkraft med træklods under hjørnet på den åbne dør ved dørhåndtag, og løfter en lille bitte smule.
Så løsner du forsigtigt skruer i dørhængsler indeni døren en anelse, og pludselig vil døren løfte sig et par mm, og det er alt rigeligt, måske lidt for meget, men så er du på rette vej.
Den nemmeste mulighed er at løsne "dørpinden" i karmen lidt og justere denne lidt ned eller op, men hvis døren hænger og binder lidt foroven, er der kun førstnævnte mulighed tilbage, udover at skifte dørhængsler.
Og når "skidtet" alligevel er pillet fra hinanden, så frem med oliekanden ved hængsler, døroprul, dørstop og låsetøj.
Go fornøjelse.
Erik
Så løsner du forsigtigt skruer i dørhængsler indeni døren en anelse, og pludselig vil døren løfte sig et par mm, og det er alt rigeligt, måske lidt for meget, men så er du på rette vej.
Den nemmeste mulighed er at løsne "dørpinden" i karmen lidt og justere denne lidt ned eller op, men hvis døren hænger og binder lidt foroven, er der kun førstnævnte mulighed tilbage, udover at skifte dørhængsler.
Og når "skidtet" alligevel er pillet fra hinanden, så frem med oliekanden ved hængsler, døroprul, dørstop og låsetøj.
Go fornøjelse.
Erik
Hej Erik Jeg har pillet og
Hej Erik
Jeg har pillet og justeret det jeg kan alle steder så det er den endelige løsning at shimse inden evt. slibning af dørfals!
Mvh Jørn
Jeg har pillet og justeret det jeg kan alle steder så det er den endelige løsning at shimse inden evt. slibning af dørfals!
Mvh Jørn
Hej Erik Jeg har pillet og
Hej Erik
Mvh Jørn
Hej Jørn
Kan vi få lidt foto af dit problem, så er det lidt nemmere at komme med råd.
Mvh Kim
Hej Kim Har faktisk brugt hele
Hej Kim
Har faktisk brugt hele dagen på problemet og det lykkedes faktisk at kunne lukke min dør ved at pille den ene shims ud ved bagerste tværvange og slibe lidt i dørfals ved lukkemekanismen:)Så nu lukker den perfekt..dog skal døren smækkes med bestemthed:coolgleamA:
Mvh Jørn/841
Har faktisk brugt hele dagen på problemet og det lykkedes faktisk at kunne lukke min dør ved at pille den ene shims ud ved bagerste tværvange og slibe lidt i dørfals ved lukkemekanismen:)Så nu lukker den perfekt..dog skal døren smækkes med bestemthed:coolgleamA:
Mvh Jørn/841
Hej Kim Har faktisk brugt hele
Hej Kim
Mvh Jørn/841
Hej Jørn
Godt det lykkes, det er noget af en opgave at shimse en body op så dørene passer, jeg brugte så mange timer på min c3 at man sku tro at det var løgn.
Mvh
Kim:sifone:
Tilbage til "Generelt teknisk forum"