Køling "sejling" og gearing.

Alm. snak
erik1303

Køling "sejling" og gearing.

Indlægaf erik1303 » 28. jun 2009, 20:57

Da der jo ikke er meget liv her på siden når alle er til sommertræf, må der jo igen komme en historie fra det virkelige liv.
Igår var en kammerat og jeg, han har en 81 og jeg en 82, nede hos en "freonpusher" jeg kender, der havde noget R12 blandgas til vores aircon. liggende selvfølgelig ikke officelt da det er fy-fy.. De kom da også til at virke begge to, men du godeste hvor tomgang går ned når det er slået til, men det siges jo også at bruge mindst 10% mere fuel.

MHT. sejling hentydes der til at det er utroligt hvilken forskel der kan være på 2 indentiske biler, da vi byttede bil på vej hjem, den ene (min) med renov. styrehus kører som en radiobil (snorlige), mens den anden med lidt slup i styrehus er lidt svær at holde på vejen, så det kan kun anbefales at få renov. styrehuset.
Nu har jeg kørt i 3 corvetter en 73, en 81 og min egen en 82, og de har alle haft slup i styrehus, og kun min er repped. og det kan dælme mærkes.

MHT. gearing er der i en 82 model en TH 700 gearkasse, der ved 90 km/t snurrer ca. 1500 omdr. medens i årg. 81 er en 350-400 geark. og der er gearing helt i skoven, da vi fulgtes ad i går viste 81`eren ca. 3500 omdr. ved 90. Det lød nærmest som om den var ved løbe sig ihjel, og der var altså ikke flere gear.
Det kan da godt forstås at en TH 700 er populær at skifte til.

Erik

Shark

tys tys

Indlægaf Shark » 28. jun 2009, 21:06

husk at dette er et offentligt forum, det er ikke nødvendigvis kun "the good guys" der kigger med...

david

MHT. sejling hentydes der til

Indlægaf david » 29. jun 2009, 22:38

MHT. sejling hentydes der til at det er utroligt hvilken forskel der kan være på 2 indentiske biler, da vi byttede bil på vej hjem, den ene (min) med renov. styrehus kører som en radiobil (snorlige), mens den anden med lidt slup i styrehus er lidt svær at holde på vejen, så det kan kun anbefales at få renov. styrehuset.
Nu har jeg kørt i 3 corvetter en 73, en 81 og min egen en 82, og de har alle haft slup i styrehus, og kun min er repped. og det kan dælme mærkes.

Erik

Efter at have prøvet en NY C3 på sommertræffet (en 78 pacecar som havde kørt under 2000 km :respekt:) kan jeg kun give dig ret, en C3 og vel egenligt også en C2'er som er iorden hele vejen igennem kører som en drøm og styrer bedre end man skulle tro det kunne lade sig gøre hvis man står og kigger på stumperne, jeg vil vove den påstand at man ikke med en blindtest vil kunne mærke forskel overhovedet på standardstyrtøjet og tandstang :leaving: , nu var det jo ikke min bil men jeg havde virkelig lyst til at prøve grænser, det var en vild oplevelse :thumbs:

Tilbage til "Generelt forum"