Olie til rensning af motor.

Teknisk relateret snak
Jacob

Olie til rensning af motor.

Indlægaf Jacob » 4. jun 2009, 13:39

Jeg vil ha renset min motor for slam og gammel koks i oliekanalerne.
Jeg har fået fat i Bell-add service rens3 der skal blandes i den gamle olie, men ville det gøre noget at hælde en letløbs olie på, for at olien nemmere kommer rundt, eks. castrol magnatec 5w-40. Bilen skal stå og gå i tomgang fra 20-60 min. Men vil motoren tage skade af den tynde olie eller er det lige meget.

Mvh Jacob.

Roald #606

jeg har brugt noget lignende

Indlægaf Roald #606 » 4. jun 2009, 14:13

jeg har brugt noget lignende på en motor der havde stået stille i 20 år, efterfølgende tog jeg bundkarret af i en anden forbindelse og det var stadig fyldt med sovs. Så helt effektivt var det ikke. Nogen mener også at du måske risikere at løsne partikler der kan sætte sig i dine oliekanaler, om det passer eller ej skal jeg ikke gøre mig klog på. Det skete ikke for mig.

60 minutter, er det ikke i overkanten? Jeg mener der stod 10 min med varm motor på den flaske jeg købte.

Jacob

jeg har brugt noget lignende

Indlægaf Jacob » 4. jun 2009, 14:24

jeg har brugt noget lignende på en motor der havde stået stille i 20 år, efterfølgende tog jeg bundkarret af i en anden forbindelse og det var stadig fyldt med sovs. Så helt effektivt var det ikke. Nogen mener også at du måske risikere at løsne partikler der kan sætte sig i dine oliekanaler, om det passer eller ej skal jeg ikke gøre mig klog på. Det skete ikke for mig.

60 minutter, er det ikke i overkanten? Jeg mener der stod 10 min med varm motor på den flaske jeg købte.

Der står på flasken, op til 60 min. hvis motoren er meget snavset, og det tror jeg min er :)

david

Tror næsten at man kunne

Indlægaf david » 4. jun 2009, 19:54

Tror næsten at man kunne opnå samme rensning med en frisk gang olie/oliefilter og 300 km på motorvej, med større fornøjelse og mindre risiko :)

Jacob

Tror næsten at man kunne

Indlægaf Jacob » 4. jun 2009, 21:11

Tror næsten at man kunne opnå samme rensning med en frisk gang olie/oliefilter og 300 km på motorvej, med større fornøjelse og mindre risiko :)

Problemet er bare at der næsten ikke er noget smøring af vippetøjet og to af vipperne slet ikke får olie, har ellers haft løfterne oppe og ligge i dieselolie som du skrev til mig i en anden tråd, det har hjulpet på et par af vipperne men altså ikke alle sammen.

Jacob.

david

Problemet er bare at der

Indlægaf david » 4. jun 2009, 22:11

Problemet er bare at der næsten ikke er noget smøring af vippetøjet og to af vipperne slet ikke får olie, har ellers haft løfterne oppe og ligge i dieselolie som du skrev til mig i en anden tråd, det har hjulpet på et par af vipperne men altså ikke alle sammen.

Jacob.

jammen det er jo noget skidt, har du prøvet at løsne alle ventilerne og køre oliepumpen rundt med en boremaskine, så skal der gerne kommer masser af olie op ellers vil jeg ikke være bleg for at sætte lidt trykluft på kanalerne i løftergalleriet eller måske prøve med nye løftere

Jacob

jammen det er jo noget

Indlægaf Jacob » 4. jun 2009, 22:27

jammen det er jo noget skidt, har du prøvet at løsne alle ventilerne og køre oliepumpen rundt med en boremaskine, så skal der gerne kommer masser af olie op ellers vil jeg ikke være bleg for at sætte lidt trykluft på kanalerne i løftergalleriet eller måske prøve med nye løftere

Jeg har prøvet det med boremaskinen, godt nok med spændte ventiler ,men jeg vil da lige prøve og løsne dem i morgen, og se om der komme olie ud af dem så.
Det du skriver med trykluft, hvor vil du sætte tryk på er det ned i gennem stødstangen?
Jacob.

Roald #606

Problemet er bare at der

Indlægaf Roald #606 » 5. jun 2009, 10:07

Jacob.

Det var det samme der var galt med min motor - der kom intet olie overhovedet i toppen. Jeg fik hul igennem efter en omgang motorrens og efter motoren stod et par uger med frisk olie (opstart en gang i mellem m. manuel smøring af vippetøj) men jeg var måske bare heldig...

david

Jeg har prøvet det med

Indlægaf david » 5. jun 2009, 12:54

Jeg har prøvet det med boremaskinen, godt nok med spændte ventiler ,men jeg vil da lige prøve og løsne dem i morgen, og se om der komme olie ud af dem så.
Det du skriver med trykluft, hvor vil du sætte tryk på er det ned i gennem stødstangen?
Jacob.

det vil være en god ide at sætte lidt trykluft både på løfter og stødstang, det er et meget simpelt system så det burde være nemt af fixe/fejlsøge :)

Tilbage til "Generelt teknisk forum"