Ventildækselpakning og undren ?

Alm. snak
Lykkemark

Ventildækselpakning og undren ?

Indlægaf Lykkemark » 19. maj 2009, 00:20

Hej Motor hvordan har du det ?

Af med ventildækslerne på "Dampmaskinen" og venstre forreste tændrør ud. Det er svagt lysegråt intet brændt ingen rester, den er fjong.
Jeg havde imidlertid anskaffet mig et par nye tykke ventildækselpakninger lavet i bongbongfjotland af noget der kunne minde om gummi, med noget metal i midten ( og dette produkt kommer ikke fra nogle af mine normal leverandører i.e. Firstmile eller Lynegård) sikke noget skod.
Når jeg vågner om otte timer skal jeg finde rigtige korkpakninger der får een gang olie, og så passer tingene. Tænk at man har brugt mere end een time på sådan noget lo.. skidt.
Et par hundrede kroner i kloakken klogere.

Lykkemark

Gæst

Hej Lykkemark Det var da godt

Indlægaf Gæst » 19. maj 2009, 17:06

Hej Lykkemark
Det var da godt at du lige fortæller at der skal olie på korkpakningerne så jeg vil lige afmont. dækslerne og gøre dette! Så lidt fik du da ud af at købe skod og det var at en ligesindet fik lærdom.:thumbs:

Mvh Jørn
" Husk at købe korkpakninger"

69-Jensen

Hej Lykkemark, Jeg kan forstå at

Indlægaf 69-Jensen » 21. maj 2009, 00:54

Hej Lykkemark,

Jeg kan forstå at du ikke var tilfreds med dine nye pakninger, men hvad var egentligt problemet med dem?:bigear:

Jeg kører selv med sådanne gummi-stål pakninger og de fungerer upåklageligt for mig, selv efter mange ganges af- og på-montering.

Mvh 69-Jensen.:streger:

Lykkemark

Jensen Jeg kan sagtens forstå at

Indlægaf Lykkemark » 22. maj 2009, 17:31

Jensen

Jeg kan sagtens forstå at det er lidt kryptisk og jeg skal derfor kaste lidt lys over sagen.
Indimellem bliver jeg angrebet af den der "det må ikke koste alt for meget syge" også kendt som "vi sparer halvtredsøren og lader tyve'ren rulle".
Jeg havde købt nogle chromede ventildæksler, som jeg egentlig ikke ville have, dem jeg vil have er meget sjældne og bla bla det er en helt anden historie.
Jeg siger så til manden: "har du også pakninger til dem" og det havde han, men jeg noterede mig at de var meget tykke og pasformen var ikke perfekt og der var heller ingen "styreflapper".
I sandhedens interesse Jensen, er jeg faktisk ikke særlig god til bilroderi idet jeg har et undertiden ret hidsigt temperement når tingene ikke vil lade sig skrue sammen uden videre.
Da jeg så alligevel skulle sadle dagligkamelen og til København dampede jeg lige forbi og fik de pakninger jeg gerne vil have.

Sådan er der så meget.
Lykkemark

Tilbage til "Generelt forum"