3 tomme system til Anders

Teknisk relateret snak
Brugeravatar
Anders #258
Indlæg: 19
Tilmeldt: 21. jul 2004, 10:28
Geografisk sted: Skælskør

Hej David, Det ser ud til

Indlægaf Anders #258 » 20. maj 2009, 21:58


Hej David,

Det ser ud til at være nogen rigtig fornuftige udstødningssystemer som du er ved at fabrikere. Super looks og samtidigt top performance. :thumbs:Er det også Simons-potter du har valgt som de to bagerste?

Til dem som spørger til effekten af et sådan systen, så er der ingen tvivl om at det slår et alm, sidepipe-system med flere længder. Hvis det opbygges og dimmensioneres optimalt er det muligt at opnå samme effektmæssige fordele som ved åbne headers, uden at man samtidigt skal have sprængt sine trommehinder.:bigear:

Prøv evt. at se på følgende link:

http://www.carcraft.com/techarticles/exhaust_system_installation/index.html

Det er godt nok en Ford de her tester, men det virker også på en Chevy.:rofl:
Mvh 69-Jensen.:streger:


Systemet skulle oprindeligt kun have været udført med x-pipe (http://www.jegs.com/i/Magnaflow/642/10782/10002/-1), men vi blev i tvivl om de reelt ville dæmpe nok, så der blev i sidste øjeblik indkøbt de to Simons potter i DK.

69-Jensen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 2. apr 2007, 13:12

Jeg syntes det lyder som

Indlægaf 69-Jensen » 21. maj 2009, 00:40

Jeg syntes det lyder som en god ide, når i valgte at tilføje de 2 Simons potter. De vil bidrage med både at lyddæmpe, og til at undgå ressonans-svingninger i dit system.

Med mit gamle system havde jeg et yderst irriterende ressonans-problem omkring 15-1800 rpm, og de forsvant fulstændigt da jeg lavede mit nuværende med x-pipe og 4 potter.:thumbs:

Det bliver spændende at høre hvordan dit nye system virker, når du får bilen startet op, og testet af.:bigear:

Mvh 69-Jensen.:streger:

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Så langt så godt, så

Indlægaf david » 21. maj 2009, 22:18






Så langt så godt, så mangler vi bare at samle det og starte motoren op for lidt vellyd, vi fandt nogle supercool motorophæng fra en fransk gravemaskine som passede i rammen bagtil, så det er monteret uden at lave nye huller i rammen :cheers2:

Skallerup#232
Indlæg: 0
Tilmeldt: 16. okt 2007, 17:46

Hej David. De der ophæng, kan

Indlægaf Skallerup#232 » 22. maj 2009, 12:22

Hej David.

De der ophæng, kan der skaffes flere af dem.. ?? :)

Mvh.

Brugeravatar
Anders #258
Indlæg: 19
Tilmeldt: 21. jul 2004, 10:28
Geografisk sted: Skælskør

Det færdige resultat efter et

Indlægaf Anders #258 » 7. jul 2009, 21:59

Det færdige resultat efter et par køreture...- og det fungerer bare rigtig fint! Havde aldrig troet at noget ville kunne dæmpe L88´eren til et så fint niveau - tilpas stille ved almindelig kørsel til at man kan snakke sammen og alligevel er man ikke i tvivl, hvis højrefoden bliver lidt tung...:streger:

Gibson tips - 3" inlet/3,5" outlet - kan lige være i åbningerne uden overhovedet at støde på...




De to simons potter hænger lavt, men da det er lige før bagtøjet, klarer den vejbumb, kantstene mv. forbløffende godt...


http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=1135

http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=1136

Man skulle næsten tro at det 3" rør kunne formes som lakrids...- så fint og blødt det bugter sig henimod headers...
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=1137

Der er nøjagtig plads til de 3" uden at støde på ved vibrationer i det standard crossmember
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=1138

Det færdige resultat...
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=1139

Mon ikke det er på sin plads at sige tak til tig-smeden Dennis...:D


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster