Hej, kan man montere bremseforstærker på en 68 er. Bilen er uden og kunne godt tænke mig at der var lidt bremse hjælp at hente. Syntes at man skal træde rimeligt hårdt bare for at få den til at bremse bare lidt. Er der en nem måde eller skal man have et helt nyt bremse system monteret.
Hilsen Johnny:driving:
Powerbrake
-
Søg efter powerbrakes i søgefeltet,
Søg efter powerbrakes i søgefeltet, jeg spurgte om det samme til min 68", har lige været med til at skifte på en kammerats 69, som alle skriver !! hav tålmodighed med boltene bag pedalerne, samt sørg for at få beslaget med til bremse kontakten
-
Hej Peter, tak for hjælpen.
Hej Peter, tak for hjælpen. Er det muligt at få nogle reservedels numre evt til Eclers.
Hilsen Johnny
Hilsen Johnny
-
Hej igen! Kan man nøjes med
Hej igen!
Kan man nøjes med at købe forstærkeren eller skal man også købe ny hovedcylinder som en skriver i linket. Beslag til bremsekontakt, er der et reservedelsnummer til en sådan.
Johnny
Kan man nøjes med at købe forstærkeren eller skal man også købe ny hovedcylinder som en skriver i linket. Beslag til bremsekontakt, er der et reservedelsnummer til en sådan.
Johnny
Hovedcylinder er forskellig til biler
Hovedcylinder er forskellig til biler med og uden forstærker, så du er nødt til at have en ny.
-
Har kun kunne finde det
Har kun kunne finde det rigtige beslag hos Zip Corvette,og jo, man skal have ny hovedcylinder og nye stykker bremserør hvis du kender en som kan lave dem er det billigere !!
-
Tak for hjælpen, så må
Tak for hjælpen, så må jeg på jagt efter nye dele. Det bliver rart at kunne bremse med den fart man nogle gange kører. :-)
Hej Johnny Jeg havde ikke nøde
Hej Johnny
Jeg havde ikke nøde at skifte bremserør. De eksisterende kunne uden problemer finde på plads. M.h.t. hovedcylinder, så gør dig selv en tjeneste at finde en med udluftningsskruer på. Det er nemmere. M.h.t. beslag til bremselyskontakt beslag kan du meget nemt tilvirke et beslag der virker, alr´så med mindre " du har hænderne i gips " :o
Når du begiver dig op i " universet " under instrumentbordet, da afmonter fører stolen og læg dig på ryggen i " C3 " stil. Så kan du trods alt se de emner du skal bearbejde. Når du har fået de 4 møtrikker på, som jeg erstattede med selvlåsende, så kan du med fordel bruge topnøgle med div. forlænger + tapet kardankryds + lange toppe. Inden du går i gang så læs al den lekture der findes på nettet, men fra sorter den del, hvor amerikanske vette freaks lejer naboens 3 årige dreng til at lave " under dashboardvorks " . Det er kun fordi det kan være en anelse svært at klemme 150 kg. burger og cola krop op under instrument- bordet
Det vigtigste ved operationen er at du husker at spænde sikkerhedsselen ved prøvekørsel, da du ellers vil ryge ud af forruden når du bremser 1. gang. Du vil virkelig blive glad for forstærkeren. Fra at skulle bremse 300 m. før isboden er du nu helt nede på under 50 m. :o
M.v.h.
John
Jeg havde ikke nøde at skifte bremserør. De eksisterende kunne uden problemer finde på plads. M.h.t. hovedcylinder, så gør dig selv en tjeneste at finde en med udluftningsskruer på. Det er nemmere. M.h.t. beslag til bremselyskontakt beslag kan du meget nemt tilvirke et beslag der virker, alr´så med mindre " du har hænderne i gips " :o
Når du begiver dig op i " universet " under instrumentbordet, da afmonter fører stolen og læg dig på ryggen i " C3 " stil. Så kan du trods alt se de emner du skal bearbejde. Når du har fået de 4 møtrikker på, som jeg erstattede med selvlåsende, så kan du med fordel bruge topnøgle med div. forlænger + tapet kardankryds + lange toppe. Inden du går i gang så læs al den lekture der findes på nettet, men fra sorter den del, hvor amerikanske vette freaks lejer naboens 3 årige dreng til at lave " under dashboardvorks " . Det er kun fordi det kan være en anelse svært at klemme 150 kg. burger og cola krop op under instrument- bordet
Det vigtigste ved operationen er at du husker at spænde sikkerhedsselen ved prøvekørsel, da du ellers vil ryge ud af forruden når du bremser 1. gang. Du vil virkelig blive glad for forstærkeren. Fra at skulle bremse 300 m. før isboden er du nu helt nede på under 50 m. :o
M.v.h.
John
-
Ja det bliver rart at
Ja det bliver rart at kunne stoppe. Har før rodet med koblingen så jeg har prøvet at ligge med hovedet ved pedalerne, det var ikke lige det sjoveste. :-)
Tilbage til "Generelt teknisk forum"